ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bylov / Bylow  (läst 671 gånger)

2005-02-24, 23:56
läst 671 gånger

Børge Hansen

I min Slægtsforskning har jeg opdaget en ane som kommer fra Sverige. Hun hed Magrethe Bylov eller Bylow og blev født ca. 1809.
Jeg fandt hende på den Danske side: Arkivalieronline under folketællinger for 1860
Landsogn, Frederiksborg Amt, Holbo Herred, Søborg Sogn, opslag 3. Jeg kan ikke rigtig tyde fødestedet måske Ramfos eller Ramsø i Sverrig.
Hendes mand hed Hans Hendriksen og de fik en søn Christian Hansen (min oldefar)
Er der noget område-by eller sogn som hedder noget lignende i Sverige ? og er Bylov/Bylow et almindeligt efternavn i Sverige ?

Venlig hilsen Børge

2005-02-25, 19:40
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Vi har redan rubriken B]]ülow, som väl är den vanligaste stavningen av detta namn, och där det står en del om namnets olika förekomster redan..  Jag flyttar nog över din fråga dit och justerar rubriken så att den omfattar även andra stavningsvarianter.

2005-02-26, 00:33
Svar #2

Børge Hansen

Hej Peter
Du skriver at i allerede har en rubrik som hedder Bülow, men Under "övriga slägter A-B" finder jeg ikke bülow.

Venligst Børge

2005-02-26, 00:53
Svar #3

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Det är en bugg i sorteringen, så Bü- kommer före Ba- i listan!

Peter har en länk till den gamla diskussionen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna