ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-30  (läst 2868 gånger)

2001-05-04, 18:49
läst 2868 gånger

Eivor Andersson (Majken)

Hej!
Jag undrar om Johannes Boye, född i Anfasteröd Ljung, är bror till Erik Boye - och son till Olof Boye d.ä.  
Denne Johannes fick en son Olof  1766-01-21 i Myckleby, där han var gift med Stina Gullbrandsdotter från Myckleby.
Hälsningar Eivor Andersson

2001-05-04, 23:49
Svar #1

Lennart Andersson

Hej Eivor
Från Torp (O) födelsebok (avskrift) har jag hittat:
Johannes Boije fick en oäkta son 17660121 i Torp(O). Modern var Stina Gullbrandsdotter. Sonen döptes till Olof och Johannes kom från Anfasteröd (anges inte som född där).
Våra uppgifter skiljer sig åt men är du säker på dina uppgifter så skall vi väl kunna reda ut det!

En nutida släkting till Johannes, Bengt Boije, och jag har tillsammans kommit fram till att det är sannolikt att Johannes och Erik var bröder.
Johannes gifte sig med Laurina Rasmusdotter Schåre 3 december 1765 i Brattfors, Ljung (O)
Han borde haft lite bekymmer med oäkta sonens födelse så snart efter brölloppet!

Johannes namngavs  
.. vid oäkta sonen Olofs  födelse 1766 som Johannes (Torp)
.. vid giftermålet 1765 som Johann (Ljung)
.. vid Olofs födelse 1767 som Johannis (Ljung)
.. vid Gudmunds födelse 1770 som Johan (Uddevalla)
.. vid Brita Gretas födelse 1771 som Joh. (Uddevalla)
.. vid Brita Marias födelse 1773 som Joh. (Uddevalla)
.. vid Ulrika Eleonoras födelse 1775 som Joh. (Uddevalla)
.. vid Elisabeth Charlottas födelse 1777 som Johannes (Uddevalla)
.. vid Elisabeths död 1781 som Johan (Ljung)
.. vid Olles födelse 1784 som Joh. (Ljung)
.. vid Olles död 1784 som Hans som är en variant av Johannes (Ljung)

Var upptagen som fadder 1751 i Grinneröd.
1759 fadder tillsammans med bl.a. Erik Boije och Greta Boije vid Arvid Schåres barns dop (Ljung).
1766 fadder från Anfasteröd.
Bolla Simmingschiöld bodde i Skällebred åtminstone till 1758 (belagd som fadder 1758). Greta Boije är belagd som fadder från Skällebred 1757 och från Anfasteröd 1767. Bolla dog på Anfasteröd 1763.
Johannes angavs att komma från Anfasteröd 1766 vid sin oäkta sons födelse 1766 i Torp.

Det förefaller mycket sannolikt att han är son till Olof och Bolla. Bolla har förmodligen flyttat till sin son Erik på Anfasteröd tillsammans med sina barn Greta och Johan.

Osäker är dock den Carl Boije som förekommer som fadder i augusti 1758 tillsammans med  
bl.a. Greta Boije vid Erik Boijes förstfödde son Olofs dop.

Hälsningar

Lennart

2001-05-05, 12:21
Svar #2

Eivor Andersson (Majken)

Hej Lennart!
Du har rätt i att det skall vara Torp, jag satt och tittade på båda samtidigt. Där står fadern sjöman Johannes Boije från Anfasteröd-Ljung, men inte som född.
Angående ditt tidigare inlägg, så vill jag bara påpeka att Ingeborg Simmingskölds mor hett Margareta Weinholtz och där kanske fanns en koppling till Almgren.
Du skrev också att Bolla hade barnen Greta och Johan. Detta kände jag inte till . Det kan väl inte vara denna Johan som blandas ihop med Johannes?
Om han gifte sig med Laurina Rasmusdotter-Schåre, så måste ju hon vara syster till Catharina, som var gift med Erik Boye.
Enligt Tiselius, så bodde Ryttmästare Nils Schåre på Anfasteröd och levde mellan 1680 och 1764 då han vid sin död var 84 år.
Rasmus Schåre bodde Brattefors och född 1701 död 1771
Mårten Schåre bodde där 1793.
1760 bodde skepparen Erik Boye på Brattefors.
Sedan till Dirhuvud:  Arvid Schåre-styrman , bodde där 1754-1779
Johannes Boije bodde där 1767-1784
och auskultanten G.Boije 1806-1809
Jag skall försöka titta i gamla släktpapper om jag hittar Carl Boije.
Hälsningar Eivor Andersson

2001-05-05, 15:58
Svar #3

Lennart Andersson

Eivor

Catharina och Laurina Schåre är systrar och båda gifte sig på Brattefors (O), Catharina 1757 med Erik Boije och Laurina 1766 med Johannes Boije.
Catharina gifte 1778 om sig på Anfasteröd (efter Eriks död) med Nils Almgren som var son till Anders Almgren.

Greta är med största sannolikhet dotter till Olof och Ingeborg. Hon förekommer som fadder ett flertal gånger och är då angiven som boende på samma ställen som Bolla Simmingschiöld. Margareta hette ju Ingeborgs mor så där går namnet igen. Ingen annan Boije med lämplig ålder och med anknytning till Skällebred, Brattefors, Anfasteröd har hittats som kan vara far till Greta.
Greta gifte sig 1768 på Anfasteröd med Nicolaus Bergelius (från Norrköping tror jag). Jag har inte följt upp henne än, det kan kanske ge mer information.
Ungefär samma resonemang gäller Johan (Johannes). Enligt mitt sätt att se det så fanns det bara en Johan i dessa trakter vid denna tidpunkt och enda Boije i rätt ålder för att vara fader är Olof.
Något definitivt bevis när det gäller föräldrarna till Greta och Johan har vi dock ej hittat.

Kopplingen som du anger mellan Margareta Weinholtz och Almgren, vad är det? Jag har sökt väldigt mycket efter Almgrens härkomst som du vet och någon sådan koppling har jag inte sett!

Kul att diskussionen tar fart igen. Jag har legat lågt ett tag nu av tidsbrist.

/Lennart

2001-05-05, 20:36
Svar #4

Eivor Andersson (Majken)

Hej igen Lennart.
Jag skickade ett svar men det försvann visst.
Tack så hemskt mycket för alla upplysningar.
Du hade ett inlägg om Anders Boije som sökte permission av överste Weinholtz.
Eftersom Margareta Weinholtz var mor till Ingeborg Simmingsköld och deras dotter Ingeborg var gift med Olof Boije, så var sonen Lorentz gift med en Almgren. Dessa släkter verkar vara hopkopplade med varandra mer eller mindre. Det kan ju bero på den militära bakgrunden och deras sociala status på den tiden.
Det var en tanke.
Hälsn. Eivor A.

2001-05-07, 12:52
Svar #5

Kari Salo

Hej alla Boije-forskare
Jag har stött på en sjökapten Karl Gustaf Boije, född 1767 i Östergötland. Han var gift med Anna Magdalena Grönvall, född 1763 i Småland. Känner ni till denna Boije?
Egentligen söker jag (i anbytarforum) mera detaljerade uppgifter om hans frus släkt Grönvall.
Tacksam för allahanda tips.
Hälsn. Kari Salo, Helsingfors

2001-05-07, 16:27
Svar #6

Lennart Andersson

Tyvärr Kari har jag inget att tillföra om de av dig nämnda personerna.
Däremot hittade jag på http://www.mikaelskyrkan.nu/www-ryd/om_kyrkan.html lite information om en tidigare Karl Gustaf Boije, död 1769 i Linköping

/Lennart

2001-07-19, 20:34
Svar #7

Lennart Andersson

Trumpetare Carl Otto Boije!

En arvstvist efter Olof Boije (död 1738-1743)angående Skällebred i Grinneröd (O)förekommer rikligt i domboken för Inlands Fräkne Härad 1744 och framåt.
Tyvärr nämns vad jag kan se inga släktförhållanden mer än de som redan är kända och Olofs barn i andra giftet nämns bara som omyndiga.
1744 förekommer som förmyndare för de omyndiga barnen trumpetaren vid Kongl Lifregementet, Carl Otto Boije.
Jag har lite svårt att tyda all text men han bodde i Örebro Närkie
Eftersom det också förekommer en Carl Boije vid dopet av Erik Boijes förstfödda 1758 (Olofs barnbarn)är det sannolikt att det rör sig om samma person.
Det är också mycket sannolikt att Carl är nära släkt med Olof, t.ex broder eller brorsbarn.

Är det någon som har dykt på detta namn?

Lennart

2001-07-28, 12:42
Svar #8

Lennart Andersson

Lite mer forskning kring denna Carl Otto ger att han i generalmönsterrullorna för Östra Nerikes regemente 1741 och 1746 var inskriven som trumpetare Carl resp Carl Otto Boije.
Vidare så finns i bouppteckningsregistret för Örebro RR FI:10 1767 en Carl Otto Boije angiven som avliden bror till Maria Christina Boije och en icke namngiven syster.
Carl Otto var, enligt registret, gift med Lotta Ekman och hade sonen Karl Gustav.
Maria Christina var ogift vid sin död 1767 och den icke namngivna systern var gift Ridström och hade döttrarna Kristina Elisabeth, Greta och Helena Katarina.

Kan detta ge någon en aha-upplevelse som ger ytterligare ledtrådar?

Lennart

2001-08-05, 22:23
Svar #9

Edvard Boye

Hei
Jeg er på jakt etter foreldrene til Johan Lorentz Boye/Boije, f. 1801 i Varberg, flyttet til Stokholm, hvor han giftet seg rundt 1830, ble etter søknad medlm. av kgl. Hovforsamling og livnærte seg som Skomaker og Manufakturhandler.
Han hadde antagelig 4 barn, 1 jente og 3 gutter, 
en flyttet til Norge(1860), 2 tilbake (til Varberg?)og datteren ble antagelig boende hjemme ugift. Noen som dette virker kjent for?

Edvard Boye

2001-08-31, 22:53
Svar #10

Eivor Andersson (Majken)

Hej Lennart!
Jag såg i vigsel Alingsås -ALIAS V1- en styrman Boije-Dircksen och jungfru Anna-Maja Ahlin, som vigdes 1732-11-01.
I död Alingsås Alias D1 - 1763-06-01 sjökapten Boije Dericksen  60 år av skjörbjugg.
Jag tänkte att detta stod för Didricksson, och tittade på Marstrands register.
Där fanns ju också Hisingsläkten.
I Marstrands arkiv fanns följande:
Död 1689-04-04  Diderich Hermansson  
Vigd  1690-06-11  soldat Johan Diderich -Klingebergh och Magdalena Niclasdotter.
Vigd 1693-04-18 Unga karlen Henric Johan Didericksson och pigan Malin Jacobsdotter-Raij.
vigd  1719-06-21  Båtsman Johan Didericksson och jungfru Anna Elisabeth Boija
Död  1719-07-02  Hustru till skepparen Boija.
Det fanns i Älvsborgs regemente från soldatregistret - en Bataljonsadjutant med nr. 1615, som hette Carl George Boije. ? år.
Det kanske kan ha en koppling med Olof Boije.
Hälsningar Eivor

2001-08-31, 23:59
Svar #11

Lennart Andersson

Jag har sett detta tidigare Eivor och har inte kunnat hittat något som helst samband. Men det gäller att samla på sig för att kunna plocka fram allteftersom kunskapen ökar.
Just nu är jag i Stockholm och rotar eftersom släktingar till Olof är födda där i början på 1700-talet. Jag söker deras föräldrar för att därifrån få en ny infallsvinkel tilll Olofs härkomst. Hoppas återkomma om detta snart.

Edvard, jag ser att ingen har svarat på din fråga och jag har heller inget att bidraga med, mer än att namnen Johan och Lorentz förekommer i den Boijegren jag har anknytning till.

Hälsningar

Lennart

2001-09-24, 23:20
Svar #12

Lennart Andersson

Definitiva bevis för att Lorentz och Erik Boije var söner till Olof Boije och Bolla Simmingschiöld har jag tidigare inte kunnat hitta, det har varit indirekta bevis såsom att Lorentz var född på Skällebred 1728 (register över Bohusläns regementes soldater) och vid den tidpunkten innehade ju Olof gården. I Eriks bouppteckning anges Lorentz som farbroder.

Men så hittade jag i domboken för Inlands Fräkne  1756 (3 februari nr 5) en notering där Lorentz Boije nämns som son till Bolla Simmingschiöld, samt Ärende nr 16,  19 oktober 1760 där Bolla anges som moder till Erik Boije i Anfasteröd.

Det känns ju skönt att kunna spika det!

Men mer fanns i domböckerna!
När Bolla S. 15 september 1758 (nr 9) sålde Skällebred till Jonas Klingborg hittas texten Med ett af Wällborne fru Bolla Simmingschiöld tillika med hennes söner Carl och J.O. Boje ....

Intressant! Carl var en ny bekantskap och är förmodligen den Carl Boije som står som fadder vid sin bror Eriks förstföddas dop i augusti 1758.
J.O Boije kan vara identisk med den Johan Boije som tidigare antagits vara son till Olof och Bolla.
Bolla utarrenderar Spriteröd på 10 år 1757 (domboken) och handlingen är bestyrkt av J.  
Boije.

Påvisade barn till Olof och Bolla är då:
Erik  född 1723 (möjligen Carl som är född då)
Carl
Lorentz född 1728
Johan O
Johan (troligen identisk med Johan O)
Greta (sannolik dotter)

Naturligtvis skulle jag bli glad om dessa små men viktiga detaljer kan locka fram något nytt ur den digra kunskapskälla som finns bakom Anbytarforum!

Jag förmodar också då att trumpetaren Carl Otto Boije inte var den som var fadder 1758.
Angående Carl Otto så gör jag en efterlysning under Stockholm.

Hälsningar
Lennart

2001-09-25, 18:06
Svar #13

Eivor Andersson (Majken)

Hej Lennart!
Det var bra att du hittat definitiva belägg för Erik Boyes m.fl. föräldrar.
Du såg att Klingenbergh fanns med i mitt inlägg ovanför ditt. Kanske en tillfällighet, men man vet aldrig.
Eriks dotter Maria Boije var ju gift till Ingetorp i solberga med Riksdagsman Anders Larsson
Han var Riksdagsman för Fräkne härad. Deras dotter var gift med Jacob Olbers, och hans ättling Göran Olbers och jag , håller på att sammanställa släkterna. Jag har letat på vinden på Ingetorp för att hitta några spår av hennes förfäder, men jag hittade bara Marias begravningskort. Hon kallade sig Maria Larsson, när hon gift sig. Jag får söka vidare.
Hälsningar Eivor

2001-09-25, 19:26
Svar #14

Lennart Andersson

Eivor, jag vet inget om släkten Klingborg, mer än att de förekommer flitigt i domböckerna runt 1750. Jag har heller inte sett något som helst släktsamband mellan Klingborg och Boije.
I ett ärende i AIa:4 1761 28/1 hänvisas till ovannämnda ärende från 1758 men nu var texten något annorlunda, ... Bolla Simmingschiöld tillika med hennes söner Carl och Johan O. Boje ....  
J.O. är då lika med Johan O och sannolikheten ökar att det är den Johan som vi har kopplat som son till Olof och Bolla. (O:et står förmodligen för Olofsson eller Olof).
1760 och framåt finnns ett flertal hänvisningar till Carl och Erik Boije som ytterligare stärker släktskapet.
För den som är intresserad finns för övrigt väldigt mycket material i domböckerna 1744-1760 om turerna kring äganderätten till Skällebred.

Lycka till på vinden Eivor!

2001-09-26, 16:49
Svar #15

Lennart Andersson

Vi tar en pusselbit till!
I domboken AIa:4 1765 15/10 (nr 5) finns ett ärende där förmyndaren för omyndiga Margareta Boije från Anfasteröd, Abel Reenstierna, begär att få frigöras från förmyndarskapet. Istället föreslås Margaretas äldste broder Eric Boije från Anfasteröd att överta förmyndarskapet vilket också blir fallet.

Så var också Greta (Margareta) bevisligen kopplad till familjen!

/Lennart

2001-10-02, 13:13
Svar #16

Utloggad Staffan Mattsson

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2016-09-21, 00:41
    • Visa profil
didricksson är även en resande släkt (tattare)

2002-02-03, 13:28
Svar #17

Lennart Andersson

Olofs dotters fullständiga namn var Margareta Catharina och var född omkring 1733 (i Skällebred).
Hon gifte sig 19 augusti 1768 i Anfasteröd, Grinneröd (O) med stadsuppsyningsmannen Nils Bergelius från Norrköping. Paret flyttade till Norrköping, St Johannes (E) och fick fyra barn;
Andreas född 12 mars 1770
Olaus född 31 mars 1771
Margareta Sophia född 16 april 1772
Ingrid Helena född 18 maj 1774.

Margareta* Catharina dog 17 mars 1784 av lungsot i St Johannes Norrköping (E).
Uppgifterna är hämtade ur Norrköping St Johannes CI:5-6

Margareta hade ju bevisligen en släkting, Carl Otto Boije, som bodde i Örebro och var född i Stockholm. Intressant är om kontakten med Bergelius kom till vid besök hos släktingar i mellansverige. Den vägen är just nu enda ledtråden i Olof Boijes ursprung.

Alla pusselbitar tas tacksamt emot!

/Lennart

2003-09-02, 23:32
Svar #18

Jan Kartengren

I Gösta Thimon?s arbete om Stockholms nations studenter i Uppsala hittar man uppgifter om två
herrar Boye/Boije som kanske kan vara av värde.

Olaus Boye f 166(8), inskriven i Uppsala 1680,
sedermera kanslist i kungl. kansliet samt d 1698
och begraven i Storkyrkan 31/7 på samma gång som
fadern, handlanden, sist rådmannen (nr 487) i
Stockholm, Erik Christophersson Boije, och syst-
ern Maria Boije. En annan syster, Margareta Boije,
blev i gifte med handlanden i Västerås Jacob
Wolcker, mor till Eric Wolcker f 1691 2/6 i sist-
nämnda stad. Denne son blev student i Uppsala 1703
samt med tiden prost och kyrkoherde i Vendel, där
han även avled 1773 5/11.

Han var gift
1) 1715 1/1 m Johanna Christina Goeding i hennes
   2:a gifte, d 1748 22/4 (dtr t domprosten i
   Växjö Anders G o Johanna Christina Olofsdotter
   Rudbeck).

2) 1751 5/9 m Inga Jerff i hennes 2:a gifte, d  
   1752 (dtr t kyrkoherden i Enånger Michael J
   o Dorothea Jonsdotter Grundberg).

3) 1758 25/4 m Catharina Nordstedt i hennes 2:a
   gifte, d 1762 2/9 (dtr t kyrkoherden i Odensala
   kontraktsprost Gustaf N o Anna Enander).

4) 1763 27/9 m Christina Ekeroth i hennes 1:a  
   gifte, f 1726, d 1796. Hon gifte senare om sig
   med en styvson till sin förste man i hans 2:a
   gifte.

Barn i 1:a giftet
   1. Erik Boije 1715-1715
   2. Margareta Boije 1716-1783
      gift m Isak Lindelius, brukspredikant  
      vid Leufsta bruk.
   3. Erik Boije f 1718, lantmätare, krono-
      inspektor, rymde ur riket 1784.
   4. Eva Boije f 1720
   5. Maria Boije f 172(1)
      gift m Peter Yckenberg, lanträntmästare.
   6. Christina Magdalena Boije 1723-1763
      gift m Olof Sparrman, regementsskrivare.

I notapparaten till Eric Boije nämns farbrodern,
sekreteraren Elias Wolker, vilken blev gift i  
Stockholm (Nic) 1693 19/11 m Elisabeth Boije,
vilken även hon skall ha varit syster till Olaus.
Syskonen Boije?s mor, Margareta Olofsdotter Söder-
holm var dtr t handlanden i Stockholm, direktören
för tjärkompaniet, brukspatronen Olof Håkansson
(bou 1682:165 SSA) o Elisabeth Joachimsdotter
Rucker (skall stavas med Tyskt Y).

2003-09-03, 13:35
Svar #19

Lennart Andersson

Jan
Jag har noterat dessa uppgifter sen tidigare, men inte kunnat placera in dom bland mina anor.

Tackar för visat intresse och hittar du mer får du gärna tipsa mig.

Hälsningar

Lennart

2003-09-27, 14:23
Svar #20

Utloggad Maria Damgaard

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2008-12-09, 12:05
    • Visa profil
Hej  
Jag söker Johan Nilsson Boije. Han är född 1835 i Glava,Värmland men flyttade upp till Jämtland.Han gifte sig 1864 med Margareta Elisabet Johansdotter,född 1846.De fick 10 barn 1865-1887.
Är det någon som vet någonting om hans föräldrar? syskon? eller någonting annat som jag kan använda för att hitta honom.
mvh Maria

2003-09-27, 17:48
Svar #21

Lennart Andersson

Maria

Du har troligen din Johan här:

1835-12-05 föddes Johannes av Nils Bengtsson och Märta Nilsdotter på Yttre Rud i Glava (Glava C:3).
Han kan följas i husförhörslängderna t.o.m. AI:16 då han flyttar.

Närmare information hittar du om du får tag i mikrofilmerna.

Hälsningar

Lennart

2003-10-01, 20:38
Svar #22

Utloggad Maria Damgaard

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2008-12-09, 12:05
    • Visa profil
Lennart  

Tack för upplysningarna. Jag har letat men inte hittat honom. Nu vet jag vart jag ska leta.
Jag är ny på det här och undrar om det är vanligt att de heter andra liknande namn i böckerna?  

Hälsningar Maria

2003-10-01, 21:56
Svar #23

Lennart Andersson

Du menar Johannes, Johan förmodar jag. Även Hans kan förekomma som synonymnamn, eller vad det nu heter.
Jag vet faktiskt inte om variationerna är en följd av prästens åsikter, om det var stundens ingivelse eller kanske uppfattades namnen som likadana?

/Lennart

2003-10-13, 19:08
Svar #24

Eva-Lena Wallace

Hej  
Jag har en Anna Maria Boye född 1796, ort okänd. Enligt tidare inlägg skulle det vara Onsala men där finns hon inte. Hon gifte sig 7/11 1824 på Kalvsund, Öckerö, med Andreas Sörensson. Anna Maria dog 1/12 1856 på Kalvsund. Är det någon som vet något mer om henne? Vore tacksam för hjälp.

2003-10-13, 22:45
Svar #25

Lennart Andersson

Det står Onsala som födelseort i AI:12, men det behöver ju inte vara sant för det!

På Moholmen (Öckerö AI:10 sid 93) finns en änka Henriette Pettersson född Boye, född 1788.
I AI:11 och 12 finns hon på Tornviken, Kalvön och anges då som född 1788 i Varberg. I AI:13 är hon bokförd som född i Varberg 5/12 1788.

Slump eller inte att två st Boye, födda i Halland, bosätter sig på Kalvön vid samma tidpunkt? I alla fall värt att testa Varberg som födelseort för Anna Maria, tycker jag.
Dessutom förekommer lotsålderman Banck som fadder vid Anna Marias och Andreas sista barns dop den 30 maj 1739. Namnet Banck har en anknytning till Henriette enligt husförhörslängderna.

Lycka till!

/Lennart

2003-10-17, 18:19
Svar #26

Eva-Lena Wallace

Många tack Lennart
Jag skall ta mig en titt på det du föreslagit.
hälsningar
Eva-Lena Wallace

2004-04-05, 18:20
Svar #27

Lennart Svensson

Min morfars namn var Karl Johan Boije och han var född September 26, 1883. Jag tror att han var född omkring Skaraborg län. Jag har varit på LDS geneology library i Salt Lake City och inte fått tag på något annat.  Does anyone have any ideas?
Len Svensson, Arizona

2004-10-29, 17:11
Svar #28

Utloggad Klas Kohlström

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
I Västerlanda(P) får en Olof Almgren och Ingrid Jonsdotter en son Nils 12/2 1744. Hoppas inte jag ställer till något nu.
En gammal anteckning som jag inte minns varför jag skrev upp.
Även i Alingsås har jag stött på Almgren.

Mvh Klas

2004-10-30, 00:36
Svar #29

Lennart Andersson (Skid99)

Klas
Trumslagaren Olof Almgren i Västerlanda fick med Ingrid Jonsdotter fyra barn, Olof dog 1765.
Inget samband har jag hittat med Almgrensläkten som härstammar från Nils Almgren i Ryda vars barn och brorsbarn drog sig mot västkusten.

/Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna