ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björkander  (läst 615 gånger)

2005-06-18, 14:59
läst 615 gånger

Maarit Wirkkala

Hej!
Min son kommer att få efternamnet Björkander och jag sitter därför och letar på nätet om namnets härstamning. Jag vet att det finns Björkander-släkter från Gotland, men det vore kul att veta mer, t.ex. när namnet dök upp för första gången och var! Härstammar alla Björkanders från samma anfader?  
Hoppas det finns någon som kan belysa mina frågor lite, kuriosa om namnet eller släkten emottages också tacksamt!
 
Mvh/M.Wirkkala

2007-04-16, 21:42
Svar #1

Sören Björkander

Hej!  
Är det någon som vet något om en Jonas Björkander född 1764 någonstans i Kronoberg Småland död 1828-06-14 i Carlskrona amiralitets församling Blekinge?  
Han var gift med Christina Mattsson född 1773-05-20 i Vissfjärda Kalmar. De fick sonen Carl Gustaf född 1814-04-24 i Carlskrona amiralitets församling.  
Mvh Sören Björkander

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna