ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Berard  (läst 616 gånger)

2011-03-15, 16:17
läst 616 gånger

Johan Westermark

Hopplöst fall det här men trägen vinner. Läser i franska kapellets doplängder för 1740-1760 att det finns en boende i Stockholm som heter Adrienne Charlotte Bourgoin (nee) de Berard på något sätt är hon involverad i denna familj Sidensmakare Bartolomei Peijron och dennes hustru Angelique Charlotte Dennis Bourgoin. funnit några barn till desamma Ulrica Antoniette Peijron .Carl Adriann Peijron..
 
Min förmoder hette jeanne Antoniette de Berard alt Berard född 1722 död 28 mars 1762. Adrienne Charlotta och jeanne Antoniette Berad bör ha ngt släktskap med varandra. men jag vet inte. Ej heller var dessa 2 familjer kan tänkats ha bott..i Stockholm .Eftersom denna familj Peijron kom från Lyon kanske Berard också kom från samma sida. I vart fall söker jag släktskapet... Någon fler som stött på namnen. ? Vh Johan

2015-04-18, 18:56
Svar #1

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 00:15
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Man kan också misstänka ett samband med änkan till landsssekreteraren Filip Corwin i Nyköping. I hans bouppteckning 1769 3-4/8 står det visserligen efternamnet Beraud på henne, men det kan ju ha blivit fel. Hon heter iaf Adriana Sofia, vilket ju också är nära Adrienne. Hon torde vara ungefär jämnårig med kvinnorna som kallades Berard, eftersom Corwins barn är födda i mitten av 1750-talet.
Ulf Berggren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna