ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bencker  (läst 557 gånger)

2000-09-26, 13:45
läst 557 gånger

Anette Rindestam

Söker någon som forskat i familjen Bencker från Ronneby - Kristianstad - Stockholm - Tyskland - Österrike - Ungern.  
Tacksam för alla upplysningar
Anette Rindestam & Jonte Bencker

2001-05-19, 15:12
Svar #1

Per Östman

Hej!
Intressant med namnet Bencker. Utan avslutande t.
Det finns en, och jag menar en, familj Benckert härstammande från sidenfabrikören och riksdagsmannen Karl Henrik Benckert. Han var född 1750 i Berlin och etablerade sig på 1780-talet som sidenfabrikör i Stockholm, han dog 1830.  
Jag känner rätt väl till Benckert, jag är gift med en.
Hälsningar
Per Östman

2001-05-21, 12:52
Svar #2

Anette Rindestam

Hej Per!
Det var ju intressant, men jag tror inte det är samma släkt det gäller.
Min sambos farmors morbror hette Johannes Bencker och han föddes  24/6 1872 i Sankt Martins förs, Övre Österrike. Han gifte sig med en storbondsdtr på Tjurkö i Blekinge skärgård och min sambos farmors mor, Ingrid Helena Bencker, skulle vara född där 28/12 1890 men det är hon inte enligt födelseboken. Hon dog i Listerby, Blekinge. Enligt hörsägen ska pappans namn varit Johan Georg Bencker, född i Bayern.
Tacksam för all hjälp som kan sprida ljus över detta så vi kan komma vidare på min sambos sida.
 
Mvh Anette

2001-05-30, 11:27
Svar #3

Patrik Bencker

Hej Helena,
 
Min farmor och farfar, Anna och Ragnar Bencker levde i JOHANNISHUS, Blekinge. Vet lite om släkten, hör av dig om du tror att det kan vara intressant!
 
/Patrik Bencker

2001-06-01, 08:49
Svar #4

Anette Rindestam

Hej Patrik
Det låter mycket intressant, jag ser fram emot att få höra ifrån dig igen.  
Jag la ett mail till dig när jag kom in den 31/5.
Vi hörs snart hoppas jag.
Mvh Anette

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna