ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Beckstadius / Bäckstadius  (läst 711 gånger)

1999-03-15, 22:24
läst 711 gånger

Ulla Johansson

Söker all information om släkten Bäckstadi. De finns på olika ställen i Sverige. Har tidigare sökt i Småland, där jag har mina rötter från. Men jag vet att de även finns på andra platser.  
Väntar med spänning på svar från er!
Ulla

1999-04-16, 10:46
Svar #1

Utloggad Olle Överby

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1764
  • Senast inloggad: 2022-10-19, 14:15
    • Visa profil
    • https://1drv.ms/u/s!AvCM9dq1W7qzhC0GI7LzFONZ66Lt
Nedanstående Bäckstadianer har återfunnits i gotländska vigselböcker:
 
1751-11-19 , Sockenskräddare , Jöns , Beckstadius , Sanda , Piga , Christina Elisabeth , Öijen , Sanda ,  Sanda  
 1780-12-28 , Styrman , Jöran , Beckstadius , Sanda , Piga , Catharina , Willhelmsdotter , Norrgårda, Sanda  , Sanda  
 1784-11-09 , Husbonde , Mathias Mathiasson , Beckstadius , Gervalds, Sanda , Husbondedottern , Margareta , Hansdotter , Norrgårda, Sanda   , Hablingbo  
 1785-10-09 , Husbondeson , Lars Larsson , Lindberg , Fredvalds, Gothem , Skolmästaredotter , Margareta , Beckstadius , Sanda , Sanda  
 1801-11-10 , Tunnbindaregesäll , Johannes Jacobsson , Hesselsten , Hästnäs, Visby , Änka , Margareta Hansdotter , Beckstadius , Gervalds, Sanda  , Sanda  
 1811-06-01 , Kofferdistyrman , Johan Georg , Westphal , Västerhejde , Mademoiselle , Anna Margareta , Beckstadius , Norrgårda, Sanda  , Sanda  
 1812-11-17 , Husbonde , Nils , Nilsson , Stora Norrgårde, Väskinde , Husbondedottern , Anna Catharina , Beckstadius , Gervalds, Sanda   , Väskinde  
 1815-03-09 , Styrman , Wilhelm , Beckstadius , Norrgårda, Sanda , Expeditionsbefallningsmansdotter , Maria , Printz , Boterarve, Sanda , Sanda  
 1818-11-12 , Husbondeson , Per , Mårtensson , Ringvide, Väskinde ,  , Greta Maja , Beckstadius , Gervalds, Sanda , Väskinde  
 1849-12-09 , Guldsmed , Magnus Peter , Beckstadius , Visby , Jungfru , Emelie Johanna Sofia , Lagergren , Västergarn , Västergarn  
 1852-03-25 , Sjökapten , Georg Wilhelm , Beckstadius , Katthamre, Östergarn , Jungfru , Anna , Norberg , Östergarn ,  Östergarn  
 1852-07-09 , Lantbrukare, husbonde , Carl , Duse , Kauparve, Alva , Demoiselle , Maria , Beckstadius , Kauparve, Alva,  Alva

2002-10-29, 15:45
Svar #2

Regina Blomr-Österberg

Min morfars faster heter Regina Beckstadi(osäker på stavningen) och kommer från Söderåkra,Småland.Morfar utvandrade från Småland och bosatte sig i Hemse på Gotland.Jag har ett kort med en sträng dam som jag tittade på när jag var barn och som hette som jag faster Regina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna