ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Theseur  (läst 881 gånger)

2006-03-23, 16:26
läst 881 gånger

Utloggad Marie Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej! Söker info om denna franska vallonsläkt. Min farmors mamma eller pappa kommer därifrån. Deras namn är Frans och Erika Lindkvist ( hon född wallin) De bodde i Rimbo under 1900-talets mitt och är även begravda där. All info välkomnas
MvH Marie Pettersson

2006-03-24, 14:05
Svar #1

Utloggad Marie Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej! Vill veta lite om detta namn. Min farmors mormor hette von theseur som ogift och jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta info om henne. Hon gifte sig till Wallin och fick åtminstone en dotter vid namn Erika Charlotta född 1874 och dog 1961. De bodde troligtvis i Rimbo. All info är av intresse.
MvH Marie Pettersson

2006-03-25, 11:56
Svar #2

Utloggad Marie Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej! En liten ändring bara.
Det ska nog inte ska vara ett von framför Theseur.
Marie

2006-03-25, 13:10
Svar #3

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Hej Marie,
 
För mig som amatörforskare och med anfäder själv inom vallonsläkten säger mig namnet Theseur ingenting, varken med eller utan von.
 
Om du går in på Sällskapet vallonättlingar så finns dom flesta verksamma vallonsläktena i Sverige upptagna.
 
Du kan ju prova att göra en efterlysning där med.
 
Jag kan dock inte hitta något Theseur där heller, men det kan ev vara som med många vallonsläkten att namnet ändrats under tidens gång, beroende på b l a vem som höll i pennan, försvenskning av namnet m.m.

2006-03-25, 18:31
Svar #4

marie

Benny! Tack för upplysningen.  Jag ska kolla in denna sida och leta vidare. Jag vet ju med all säkerhet att namnet har funnits i släkten, så nånstans, nångång ska jag hitta det.  
MvH marie

2006-03-25, 23:17
Svar #5

marie

hej! Är nyfiken på en kvinna vid namn Catharina Maria Teseur. Hon är född ca:1675 och dör 1758 i skokloster, 84 år gammal.
Någon som kan?
 
MvH Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna