ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Romell  (läst 1312 gånger)

2006-09-17, 02:14
läst 1312 gånger

Robert Romell

Hej!  
skulle vilja få lite fakta angående mitt efternamn (Romell)  Ska tydligen vara Vallon, men vill ha mer fakta om vilka vi kanske är släkt med osv!

2006-09-17, 07:20
Svar #1

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Romell verkar inte finnas upptaget hos Sällskapet Vallonättlingar.
 
Du kan ju prova använda Anbytarforums sökfunktion för att hitta andra inlägg om Romell.
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2006-09-17, 13:25
Svar #2

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Hej Robert!
 
Om du tittar på www.dis.se får du 46 st träffar på namnet Romell i hela Sverige. Kanske hittar du en ledtråd där...Annars bör man ju börja forska med utgångspunkt från sina föräldrar och mor- och farföräldrar om man har dessa uppgifter, man måste gå den långa vägen för att komma rätt. Själva namnet Romell låter inte som ett vallonnamn, men det kan ju finnas vallonanor någonstans in antavlan med ett annat namn.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2006-09-20, 17:37
Svar #3

Utloggad Peter Nolskog

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 479
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 17:30
    • Visa profil
Det fanns en Nicolaus Rommel i Varberg, född 1799, död 1867, med hustru och barn, allt enligt Disbyt. Kanske går det att komma vidare med den stavningen av namnet.

2007-01-27, 17:40
Svar #4

Rune Romell

Mitt namn är Rune Romell. Enligt min far fick hans far namnet Romell av kyrkoherden i Romelanda när han skulle hämta ut prästbetyg. Han var född August Andersson 1854 i Romelanda. Namnet Romell fick han någon gång under 1878. Det var flera bröder och några av dem tog också namnet Romell.
Enligt vad jag förstår finns det flera släkten med samma namn.
Rune

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna