ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Myllenberg  (läst 953 gånger)

2000-05-21, 15:30
läst 953 gånger

Utloggad Harrieth Nord

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2008-01-27, 13:43
    • Visa profil
Varför hittar jag inte någonting om släkten Myllenberg (tidigare Möllenberg) från nordvästra Skåne. Dessa var smeder i flera generationer, från början av 1800-talet in på 1900-talet (vad jag har funnit).

2000-05-21, 16:36
Svar #1

Utloggad Fredrik Derefeldt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1028
  • Senast inloggad: 2023-09-25, 12:41
    • Visa profil
Nu förstår inte jag vad din fråga syftade på... Är det här på Anbytarforum du inte hittar släkten?
 
Då är svaret enkelt...ingen har tidigare skapat en diskussion, och ställt frågor om släkten här.
 
Annars vet jag inte alls vad du menar att inte hitta något om släkten.
 
Mvh
Fredrik

2000-08-02, 17:34
Svar #2

Utloggad Harrieth Nord

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2008-01-27, 13:43
    • Visa profil
Vad jag menar är  att jag har sökt i olika förteckningar över smedsläkter men inte hittat släkten Myllenberg (Möllenberg) där. Är det så att den inte har blivit publicerad i dessa publikationer?
Jag har tyvärr inte all information om denna släkt men jag har flera genereationer Myllenberg som har varit smeder och jag har även fått lite information av en person som också är släkt med dem. Dessa anteckningar skall vara komna från en Myllenberg som har släktforskat, han är tyvärr död sedan flera år tillbaka så jag kan inte kontakta honom och jag vet inte var han bodde.  
 
Hur går man till väga och vilken information måse man ha för att kunna lämna in uppgifter till arkivet för smedsläkter?

2000-08-05, 15:42
Svar #3

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 00:15
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Släkten har inte publicerats, men det är också bara en liten andel av alla släkter som är utgivna än så länge. Däremot bör den med i nästa version av listan över vilka släkter FFS känner till, vilket enklast sker om du sänder oss ett meddelande med information om den. T ex kan du skicka de uppgifter du har till Madeleine Raftö, hamster@algonet.se, så hon kan lägga in dem i vår databas SMED.
Ulf Berggren

2003-10-14, 18:30
Svar #4

Marcus Möllenberg

Jag heter Marcus Möllenberg.
Är det något ni undrar över?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna