ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Letting  (läst 570 gånger)

2003-11-23, 14:16
läst 570 gånger

Utloggad Ulla Lundell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2357
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:47
    • Visa profil
Hej jag försöker att hjälpa min vän från USA med att få reda på vart smeden Johannes Bryngelssson Letting var född. Det står i boken om Steneby socken han jobbade som smed på Billingsfors bruk att han var född 1766 i Laxarby. Jag har inte hittat honom i föddeboken för det året i Laxarby.
 
Vi har följt honom och hans familj framåt i tiden så där är det inga bekymmer.
 
MVH Ulla Lundell

2004-03-30, 20:44
Svar #1

Lars

Hej! Har en Johan Johansson Lätting,född Burträsk i min släkt.Har förstått att namnet kan vara smedsnamn (enl.lista över sådana...) Han är far till Brita Johansdtr.,f.1752.09.10 i Lappvattnet.Kanske kan han vara relaterad till ovan.Ngn kanske annars vet vem HAN är?? Vänl. Lars

2004-03-31, 19:57
Svar #2

Utloggad Ulla Lundell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2357
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:47
    • Visa profil
Hej Lars  Tack för uppgifterna jag ska skicka dem vidare till min vän i USA, det kan ju vara ett uppslag.  Trevlig sommar önskar Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna