ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Roth  (läst 827 gånger)

2009-05-31, 11:37
läst 827 gånger

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej....
 
Jag har tittat om överstelöjtnant Nils Roth, blev adlad Roth. Han hade länge och duktig tjänst från tyska kriget tills slut. Han blev adlad 1651 den 30 december av drottning Kristina. Men inte känd hade han barn eller fru. Eller han hade ett boställe kan ligga i Småland kan vara trolig och möjlighet? Jag har kollat efter Nils Roths barn kan vara lika som släkten Roth men kan vara troligen möjlig? Jag har tittat ett foto av begravningstavlan i Vireda kyrka pga Jonas Nilsson Roth som dog 1678 i Skåne men begravd i Vireda kyrka. Därför jag undrar om släkten Roth.....
Därför Jonas Nilsson Roth fick ett kronohemman i Älmeberg.
 
Jag har tittat en bild av vapenbild Roth, boken Jan Raneke Svensk Adelsheraldik.
 
mvh
Anders Höijer

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna