ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 29 november, 2010  (läst 3144 gånger)

2006-09-15, 00:44
läst 3144 gånger

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6965
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:06
    • Visa profil
Skedmakaren Gustaf Fredrik Rosnestråle hade en dotter i en uä relation med sin senare hustru Anna Stina Abrahamsdotter (Berg), Gustava, född 2 nov. 1791 i Böckenberg (Germundslycke), Halltorps sn. Han var även angiven som fader till Anna Stinas dotter Cajsa, född 1 sept. 1796 i Böckenberg, men enl. fb frikänd från faderskapet vid tinget (Halltorp C:3, s. 291).
 
Gustava Gustafsdotter (i db i Arby kallad Rosenstråle; så ock i hfl, Arby A I:7, p. 181) fick en uä son, Johan, 4 dec. 1818 i Södra Hagby, Hagby sn, och gifte sig 2 april 1821 med rotebåtsmannen Johannes Hållfast i Resby nr 6, Arby sn, där Gustava även dog 24 oktober 1862. Tillsammans fick de åtminstone 3 barn (och möjligen var även Johan ett gemensamt barn, ehuru fadern i så fall vid tillfället i fråga endast var omkr. 17 år; det finns i varje fall ingen angivelse i hfl om att Johan var hustruns uä son eller son före äktenskapet).

2006-09-15, 08:28
Svar #1

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
På vilka grunder avgör Riddarhuset om en ätt har dött ut? Oddsen verkar vara ganska goda att ätten fortlever. Det är inte bara ovan nämnda Carl Julius (Andersson) Brandin och Gustaf Alfred (Andersson) Brandin utan även dessas kusiner Anders (f 1849) och Per (f 1851) (söner till muraren Christian Rosenstråle i Glimåkra, f 1821, död när?) som på 1880-talet flyttade till Köpenhamn respektive Amerika. Fyra unga män som emigrerar borde resultera i en del avkommor. Går det att med våra idag mycket bättre möjligheter att spåra utvandrare att identifiera någon av dessa på CD-skivor, Ancestry, Ellis Island, danska databaser osv?
 
Dessutom undrar jag om Anders och Pers bror August Ekberg f 1855, gårdfarihandlare i Simtuna, kan ha barn. Det verkar som att Elgenstierna utelämnat Anders Brandins familj avsiktligt därför att han bytte efternamn. Kanske samma sak hände med August Ekberg?
 
Har de kommande (vågar man säga det...) kompletteringsbanden av Elgenstierna något att tillägga?

2006-09-15, 11:00
Svar #2

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Det verkar som om Riddarhuset inte har undersökt denna släkts utfattiga grenar ordentligt. En annan släktmedlem som kan ha efterkommande är även arbetaren Christian Anderssons (f 1821 i Glimåkra sn) son Nils Kristiansson (f 1858 29/6 i Örkened sn) som 1874 28/11 i Knislinge (Skåne) fick attest till Noraby, dit hans äldre broder August Kristiansson (f 1855 2/6 i Glimåkra sn) redan utflyttat med attest 20/10 1873 (ifrån Knislinge i Skåne). Om Nils Kristiansson anges kort i Elgenstierna bara att han var artillerist - och död, ej när eller var.
 
Var ligger denna församling/plats Noraby dit de båda bröderna flyttade på 1870-talet?

2006-09-15, 11:25
Svar #3

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 11:39
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Niclas, kan det kanske vara Nosaby bröderna flyttade till?

2006-09-15, 16:33
Svar #4

Utloggad Christina Skagerborg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 661
  • Senast inloggad: 2024-01-27, 16:37
    • Visa profil
Båda de oäkta döttrarna till Anna Stina Abrahamsdotter Berg, Gustava och Cajsa, kallade sig Gustavsdotter. Gustava kan man följa fram till hennes död och hon använde som sagts ovan även namnet Rosenstråle på ålderns höst.  
 
Cajsa har jag däremot haft problem att hitta efter 1815. Då står hon som pigan Cajsa Gustavsdotter i Resby nr 4 i Arby. Den enda Cajsa Gustavsdotter jag har hittat efter 1815 är enligt hfl född 1798 och gifter sig 1819 med båtsmannen Olof Spira. Familjen är bosatt i Hundshyltan i Karlslunda. Denna Cajsa dör 1825 av lungsot och jag har inte hittat någon koppling till Anna Stina Berg eller hennes andra barn.
 
Det fanns ytterligare en oäkta dotter till Anna Stina Berg, Lisbet född 1800 och död 1801. Ingen uppges som fader i födelseboken.
 
Christina

2006-09-18, 08:47
Svar #5

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Hej Carin!
 
Nosaby ska det troligen stå. Ibland ser man inte skogen för alla träden. Hittar dock inte bröderna i Nosaby inflyttningslängd. Kan de ha flyttat till någon grannförsamling? Ibland togs det ut attester med svävande mål på församlingen dit de skulle.  Nils Kristiansson anges ha blivit artillerist, kan detta ha varit i Kristianstad (Vendes artilleriregemente)?

2006-12-08, 12:03
Svar #6

Utloggad Tomas Åkesson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2013-10-16, 22:50
    • Visa profil
Min farmors farmor hette Maja och var dotter till Anders Gustav Rosenstråle f 1746. Hon föddes 1788 och gifte sig 1821 med dragonen Sven Hak i Glimåkra.
Vad eller vem är Elgenstierna och vilken anknytning har de med Rosenstråle?

2006-12-08, 18:03
Svar #7

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
När Elgenstierna nämns i samband med adl. ätten Rosenstråle nr 37 avser det förmodligen författaren till: (citerar ur Libris)
titel:   Den introducerade svenska adelns ättartavlor / med tillägg och rättelser utgivna av Gustaf Elgenstierna  
 varianttitel:   Svenska adelns ättartavlor.  
 upplaga:   Facs.-uppl.  
förlag/år:   Stockholm : Sveriges släktforskarförb., 1998  
 omfång:   9 vol. ; 25 cm  
 anmärkning:   Faks. av 1. uppl. Stockholm : Norstedt, 1925-1936
där man kan läsa om ätten Rosenstråle.  
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2007-01-20, 19:54
Svar #8

Utloggad Mikael Wennersten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 235
  • Senast inloggad: 2018-08-03, 21:31
    • Visa profil
Hejsan!
Med hjälp av duktiga människor här på rötter har jag fått reda på att jag är ättling till rosenstråle. Min ana Brita Eriksdotter Rosenstråle. Måste nu höra, någon annan som är ättling til Rosenstråle? Roligt om ni kunde höra av er till mig?. Vi höres Mvh Mikael W Gävle

2007-01-20, 20:34
Svar #9

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Mikael,
 
Hur är du ättling? Är du ättling till Erik Andersson Rosenstråles och hans andra fru Brita Eriksdotter ( Ulfsparre af Broxvik, nr, 9 )  Brita född Rosenstråle?  
 
Eller är det Brita, död 1592-09-04 och begraven i Lilla Malma kyrka? Södermanlands län. Gift med proviantmästaren och fogden, väpnaren
Christoffer Persson, till Fållökna i Lilla Malma socken, som levde ännu 1605.

2007-01-20, 20:40
Svar #10

Utloggad Mikael Wennersten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 235
  • Senast inloggad: 2018-08-03, 21:31
    • Visa profil
Benny!
Ursäkta att ajg inte var exakt i min efterlysing. Den sistnämda med Christoffer Person. Är du också ättling till henne?  Mvh Mikael W (hökeflycht ättling)

2007-01-20, 20:45
Svar #11

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Hej Mikael,
 
Nej, jag är inte släkt med Rosenstrålarna vad jag vet ännu. Var bara nyfiken hur du var släkt.
 
Det lilla jag fått fram lyder.
 
Brita, död 1592-09-04 och begraven i Lilla Malma kyrka (At (Sch),
Södermanlands län. Gift med proviantmästaren och fogden, väpnaren
Christoffer Persson, till Fållökna i Lilla Malma socken, som levde ännu 1605. Tyvärr finns inga barn till dom uppgivna där, har du det?
 
Mvh / Benny

2007-01-20, 20:54
Svar #12

Utloggad Mikael Wennersten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 235
  • Senast inloggad: 2018-08-03, 21:31
    • Visa profil
Hejsan igen Benny!
Kristoffer Person opch Brita Eriksdotter Rosenstråle??s dotter Margareta Christoffersdotter död 1615 var gift med Tuve Björnsson Hökeflycht(Hagebysläkten) Skickar iväg en anor til dig, så får du se. Mvh Mikael W

2007-01-20, 21:05
Svar #13

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Hej Mikael,
 
Det tackar jag för.
 
Mvh / Benny

2007-07-22, 22:47
Svar #14

fia

Min mormor som dessvärre avled i fjol (2006) var en Rosenstråle. Hennes syster Gerd Rosenstråle bodde i Glimåkra fram tills att hon avled...

2007-08-26, 20:42
Svar #15

Lovisa Larsson

Hej,
har efter att sökt på internet fått fram två helt skilda uppgifter om släkten Rosenstråle.  
I den första uppgiften sades det att ryttmästare Erik Jönsson Rosenstråles (d. 1565) far var Jöns Eriksson Rosenstråle och mor Anna Bengtsdotter Gylta.
Den andra källan sa att modern var Kerstina Birgersdotter Sparre.
Vilken är rätt?
Mvh,
Lovisa

2007-08-26, 23:04
Svar #16

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:19
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Hej Lovisa!
 
Jöns Eriksson [Rosenstråle] var gift två gånger, därav de tvetydiga uppgifterna. Anna Bengtsdotter [Gylta] och andra gången omkring 1480 (morgongåvobrev daterat 14/1) med Kristina Birgersdotter (ej Sparre som namn!). Sonen Erik Jönsson torde vara född i det senare giftet.
 
Angående namnen, använde verkligen Erik Jönsson eller hans far Rosenstrålenamnet?
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-08-27, 15:01
Svar #17

Lovisa Larsson

Vincent,
tack så mycket för det snabba svaret! Bra att slutligen få reda på hur det egentligen låg till!
Jag har ingen som helst aning om de använde det namnet, såg bara att de var skrivna med det. Var det så att man tillhörde den släkten men inte kallade sig varken Rosenstråle, Gylta osv. i efternamn?
Mvh,
Lovisa

2007-08-27, 15:20
Svar #18

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:19
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Hej igen Lovisa,
 
på den tiden var det ganska få utav adelsmännen som använde släktnamn utan de gick under patronymikon som alla andra. Jag härstammar själv från Rosenstrålarna och har även haft en del med dom att göra i senare tid eftersom jag forskat mycket på Hällestad (E) där de ursprungligen var bosatta och hade ättlingar åtminstone en bit in på 1700-talet men har inte tittat närmare på vilka som använde Rosenstråle-namnet eller inte av de halvgamla leden. Jag vill minnas att något gammalt brev från 1500-talet uppvisades i rätten vid ett tillfälle och då skrevs Rosenstrålen på Borggård endast med patronymikon. Detta är dock avskrifter jag inte lagt in i släktforskningsprogrammet ännu så jag vet inte exakt datering.
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2007-08-27, 21:24
Svar #19

Lovisa Larsson

Hej Vincent!
Vad intressant! Nu för tiden vill man ju, om man har ett annorlunda namn, verkligen inte byta ut det mot ett son-namn. Har du själv kunnat i din släktforskning få fram trovädiga källor? Det är ju alltid så när man ser något på internet så undrar man hur hög sanningshalten är.  
Mvh,
Lovisa

2007-08-27, 22:14
Svar #20

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:19
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Hej igen!
 
Tror iofs inte de flesta bryr sig så mycket om vad de heter idag heller =) Diskussion om trovärdighet hos olika källor hör inte hit utan det får du ta på annan plats i forumet.
 
Mvh Vincent
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2009-01-11, 21:53
Svar #21

Åsa Alderlöf

hej
 
i elgenstierna står det att margareta andersdotter rosenstråle är hustru till nils nilsson bröms i första äktenskapet, sen gifter hon om sig. detta är hämtat från elgenstiernas ättartavla på rosenstråle.mvh åsa  
 
Anders Eriksson (översiktstab 5, son av Erik Jönsson, tab 6), till Skattna (1573) i Kullerstads socken, Östergötlands län, Slestad i Slaka socken, Östergötlands län och Borggård i Hällestads socken, Östergötlands län. Fänrik vid Östgöta ryttare 1570-1573. Underskrev riksrådets och adelns beslut i Stockholm 1582-01-26 angående Strömsholms län (Hra.) och ständernas förnyelse och förklaring av arvsföreningen (Hra.) 1590-03-07. Rustade två hästar under Östgötafanan 1587-1589 (R. Stenbock, Östgöra ryttare.). Ryttmästare. Död 1602 på Skattna, 'när herredagen stod i Stockholm,' och begraven i Kullerstads kyrka. Gift med Brita Christersdotter i hennes 2:a gifte (gift 1:o före 1561-03-12 med Olof Arvidsson till Näs), dotter av häradshövdingen Christer Larsson (Siöblad, nr 75) och Anna Persdotter.
Barn:
Margareta Andersdotter. Levde änka 1625. Gift 1:o med häradshövdingen Nils Nilsson Bröms (nr 161), död 1611 (SH. liber caus., vol. 3 (OA).) Gift 2:o med Peder Bagge af Söderby, nr 147.

2010-11-29, 15:12
Svar #22

Utloggad Pontus Forslund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2011-10-18, 00:28
    • Visa profil
Hej,
 
ser att detta i viss mån är behandlat i början av tråden men jag skulle ändå vilja ställa frågan ur mitt perspektiv.
Jag söker information om Cajsa Gustavsdotter gift med Olof Spira. Mina uppgifter gör gällande att hon ska vara född 1798 och död 1825 i Arby. April 1825 födde hon sonen Peter eller Petter.
Petter ska enligt sägnen vara bördig ätten Rosenstråle, och han kallades 'Strålar-Petter'.
Det skulle ju rimma väl med att Cajsa skulle vara dotter till Gustaf Fredrik Rosenstråle född 5/4 1769 i Vissefjärda sn, d. 20/6 1820 i Halltorps socken g.m Anna Stina Abrahamsdotter.
Men hur kan man enklast ta reda på sådant?
Ni får ursäkta en novis i ämnet men jag tar gärna emot tips om vilka slags arkivhandlingar, kyrkoböcker etc som man ska jaga rätt i.
 
Vänligen // PHW

2010-11-29, 16:34
Svar #23

Åsa Alderlöf

tyvätt pontus, ingen aning. jag är själv ättling. åsa

2010-11-29, 18:38
Svar #24

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5034
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 02:25
    • Visa profil
Hej Pontus!
 
Som Bo Persson skriver ovan 15 september 2006 verkar Gustaf Fredrik ha förnekat faderskapet till Cajsa Gustafsdotter (född 1796 1/9 i Böckenberg, Halltorp), och hela notisen i födelseboken där lyder:
 
Enckan Anna Stina Bergs Dotter Caisa i Böcken-
berg. Faddrar voro: Sven Svensson ibid. Dräng Lars
Germundsson ibid. Hustrun Caisa Ebbes dotter ibid.
Pigan Kjerstin Germunds dotter ibidem.
Barne-Fadren sades vara Gustaf Fredrich Ro-
senstråle
; men Han frikallades vid Tinget.
 
Gustaf Fredrik och Anna Christina gifter sig för övrigt många år senare (1814 18/6 i Halltorp), och om nu Cajsa hade varit dotter till Gustaf Fredrik (och han senare ångrat sig, och accepterat henne som sin dotter) hade hon då blivit legitimerad och skulle stått med i hans bouppteckning. Tyvärr finner jag ingen bouppteckning efter honom i Södra Möre häradsrätts arkiv, så den gissningen kunde jag inte bekräfta.
 
Som Christina Skagerborg skriver 15 september 2006, har även jag haft problem med att bekräfta att Olof Spiras hustru Cajsa Gustafsdotter är identisk med Gustaf F. Rosenstråles förmenta oäkta dotter. Hon får mycket riktigt tillsammans med båtsmannen Olof Spira sonen Peter (född 1825 15/4 i Hundshyltan, Karlslunda socken, men skriven i Arby kyrkobok), och dör själv där av lungsot 1825 17/11.
 
Jag tänkte att kanske bouppteckningen efter Cajsa Gustafsdotter fanns bevarad, och det fanns den tack och lov (i Södra Möre häradsrätts arkiv, volym FII:39, s. 519). Den är skriven på ganska naiv svenska, och ingressen lyder såhär:
 
År 1826 Dän 3ie febrari blef efter Begäran
Laga bouptikning för Rätad efter Båtsman
Olofs Spiras afl: hustru Caisa Gustafs
Dotter
i hunshyltan Som med Döden afledet
Där 17de nowämbr 1825 och Såsom arftagare
efter Sig lämnat änkomannen Olof Spira samt
Däm i millan under äktenskapet aflade 2ne
Söner Gustaf nogot öfwer 3 år och Petter 8 månader
gamal til däs för myndare instälde sig hemans
ägaren Nils Pärson i hunshyltan för at  
de omyndigas Rätt bewaka....
 
Som synes finns det ingen eventuell släkting från Rosenstråle-familjen i Halltorp som närvarar som förmyndare åt de omyndiga barnen, men... under boets skulder återfinns en skuld på 47 riksdaler til Rosenstrålens Enka wid Bökenbärg (!), som väl bör antyda att det rör sig om samma Cajsa Gustafsdotter.
 
Mvh, Markus
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2010-11-29, 18:55
Svar #25

Åsa Alderlöf

hej markus mfl.
 
vem var carl gustaf rosenstråle barn till får jag fråga, så jag ev kan finna hnm i mitt program. åsa

2010-11-29, 19:20
Svar #26

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Markus,
 
Gustaf Fredrik torde återfinnas i adelns bou och inte i den lokala häradsrättens protokoll.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2010-11-29, 19:22
Svar #27

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Gustaf Fredrik Rosenstråle (med hustru Anna Christina) har en bouppteckning 1821 ibland Adelns bouppteckningar på AD Online.

2010-11-29, 19:43
Svar #28

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5034
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 02:25
    • Visa profil
Åsa; Gustaf Fredrik Rosenstråle (1769-1820) var son till korpralen Anders Georg R. (1739-1819) och Catharina Persdotter (1737-1812) som bebodde Böckenberg/Germundslycke i Halltorp socken, där även sonen bodde.
 
Stefan och Elisabeth; tänkte inte på att Gustaf Fredrik de facto fortfarande var adlig, även om han var inhyseman. Bouppteckningen efter honom (som återfinns bland Adelns bouppteckningar, volym EXIba:129, nr. 16) nämner  dock inte ett ord om döttrarna, och ingressen lyder:
 
År 1820 d. 18 Augu: förrättades Laga Boup-
tekning, efter afle: Gus: Fr: Rosenstråle, på Boken-
bergs Ägor, som Med döden afled d: 21 sistle:
Junij till arftagare efter sig lämnat des
Enka Anna Christina Rossenstråle som upwisar
et däm emillan uprättat Tästamente af d.
17. Junij 1820. som tillägg[...]er Enkan all
qwarlåtenskapen....
 
På tal om att den adlige Gustaf Fredrik var inhyseman; jag hittade för en tid sedan en lustig artikel i tidningen Norra Skåne (12 november 1895, s 2) som handlar om Gustaf Fredriks bror Peter Gustaf Rosenstråle (1777-1853), klockare i skånska Ask. Denne hade bl.a. sonen Gustaf Erik Valfrid (1804-1852) som var handlande i Höör, och hängde sig i Ängelholms häkte sedan han blivit införd som anklagad för delaktighet i ett rån.
 
Artikeln, De sista Rosenstrålarne, lyder:
 
Adliga ätten Rosenstråle, med kända anor redan från 1300 talet och med nummer 37 å svenska Riddarhuset, hade under fem århundradens lopp sett så småningom sin vapensköld glida å samhällets klasskala ned från riksråd, landshöfdingar, slottsbefallningsmän och fälttygmästare till officerare och tjänstemän af lägre grader, och så än ytterligare till korpraler, väfskedsmakare, klockare, torpare och fattighjon. I medlet af detta århundrade representerades ätten af blott tre personer; förre sergeanten, klockaren i Konga och Asks församlingar i Skåne Peter Gustaf Rosentråle, hans son Gustaf Walfrid, landthandlare i Engelholmstrakten, och dotter Petronella Gustafva, Nelly kallad samt enl. Adelns Ättartaflor, gift med en husar. Gubben klockaren sjelf synes ej haft något dåligt rykte, men gjort sig känd som en underlig man, den der pröfvat skiftande öden och bland annat slagit sig på skattsökning och skatt-gräfning, något som dock ej tyckes skett under någon gynsam planet, ty han lefde i torftighet i sitt obetydliga klockareboställe. Om barnen hade deremot fula historier länge hviskats i trakten, och till dess de på en gång verkligen befunnos vara brottslingar af svår art.
 
Mvh, Markus
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2010-11-29, 19:49
Svar #29

Åsa Alderlöf

jag har dem i mitt bk program , men har nog inte tänkt på denne man så mycket, mest mina egna anor där. åsa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna