ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Möller, von  (läst 581 gånger)

2007-08-19, 09:32
läst 581 gånger

Utloggad Anders Höijer

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 277
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 12:53
    • Visa profil
Hej...
Jag har kollat om släkten von Möller. Den förste stamfader är mästerdykare Johan B?en kom från Holland under början av 1700-talet från England till Sverige sedan blen han mästerdykare vid de skånska dykerikompantiets tjänst. Han gifte sig med Brita NN. Hans sonsons son Peter Möller blev adlad av konungen Karl XV. Peter Möller gifte sig med den första hustru Charlotta Birgitta Rooth, dotter till herr, konsuln och riddaren Carl Henrik Rooth och Jeanette Ulrika Hjelm men jag har forskat efter släkten Rooth också. De fick två barn blev barnlös. Peter gifte sig med den andra hustru friherrinnan Sofia Elisabeth Silfverschiöld fick tre barn men en av tre har barn. Nu jag vet det om båda släkter von Möller och Rooth. Jag har inte fråga mer. Jag hoppas att de läste om här.  
mvh
Anders Höijer

2009-06-11, 11:07
Svar #1

Utloggad Anneli Westergren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 278
  • Senast inloggad: 2024-02-14, 14:58
    • Visa profil
Hej!
Jag söker anorna till Fredrik Wilhelm von Möller född 1678-09-27,
vet ej var, och död på Margreteholm i Sandhem 1731-08-19.
Han kan inte ha tillhört den släkt von Möller som tidigare hette Bèen,
då han hade namnet redan på 1600-talet. Står det något i Elgenstierna?
Skulle bli mycket tacksam om någon kan hjälpa mej med hans härkomst, då jag
inte har tillgång till Elgenstierna på mitt bibliotek!
MVH Anneli

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna