ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hilletan  (läst 1415 gånger)

2009-10-17, 09:57
läst 1415 gånger

Joakim wendin

Hej
 
Häradshövding. Lagman Magnus Hilletan (Paulin-Hilletan)
Född: 1646 i Göteborg.  
gm Sigrid Baaz  
 
Undrar om någon forskar på denna släkt och som i så fall kan ge tips och råd vad man kan få fram om en häradshövding och lagman, i vilka handlingar man kan leta.
 
Joakim

2009-10-17, 22:27
Svar #1

Utloggad Ebba von Sparr

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 92
  • Senast inloggad: 2022-06-04, 14:00
    • Visa profil
Hej,
Jag har för rätt länge sedan försökt forska lite kring familjen. Detta är det enda jag har i mina noteringar om honom: Underlagman i Västergötland och Dal 1639. (Smolandi Upsalienses II, nr.332). Jag är också intresserad av ytterligare uppgifter! Min ana är sonen Gabriel Hilletan.
Hälsningar
Ebba

2009-10-18, 18:42
Svar #2

Utloggad Maritha Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1339
  • Senast inloggad: 2018-03-21, 17:21
    • Visa profil
Joakim  visst menar du DÖD 1646.  Gift med Sigrid Baaz född 1619.

2009-10-19, 10:43
Svar #3

Utloggad Moderator Släkter

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1023
  • Senast inloggad: 2016-06-16, 23:05
    • Visa profil
Hilletan är en adlig släkt och flyttas därmed över till Introducerad adel - Hilletan.
 
Observera att släkten har gemensamt ursprung med släkten Paulin. Magnus Hilletans far Paul Eriksson (Paulus Erici), kyrkoherde i Markaryd och Hinneryd, hade förutom Magnus även bl a sönerna Erland Paulinus, kyrkoherde i Markaryd, och Petrus Paulinus, kyrkoherde i Hinneryd. Det finns mycket information samlat under Övriga släkter - Paulin.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna