ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Crafoord  (läst 4311 gånger)

2004-04-13, 14:36
läst 4311 gånger

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Min farfars syster var gift med Allan Crafford. De ligger begravda i vår släktgrav på Västra Frölunda begravningsplats. Nu undrar jag lite om släkten Crafford var den från början skotts, eftersom det invandrade en del skottar till Göteborg på 1700-talet och senare? Är det en utbredd (större) släkt i Sverige?
M.V.H. Steve

2004-04-13, 15:23
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej,
Var Din farfars syster en Ruth Parisa Palmquist f. 1883? I så fall var hon gift med James Allan Crafoord f. 1884. Han tillhörde den adliga ätten Crafoord vilken Du finner i EÄ och i Sveriges adelskalender - varför kanske frågan skall flyttas till Introducerad adel.
(Källa: Sveriges adels kalender 1954)
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2004-04-13, 15:36
Svar #2

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Ja Olle, det var Ruth och Allan Crafford och jag anade faktiskt att det var ett adligt namn, men var inte säker och/eller att den var introducerad på Riddarhuset. Tack för ditt svar Olle. Ja varför inte flytta den dit så (vem gör det? sist hände det bara!!! he he), för jag vill fortfarande höra lite mer om Crafford ätten och dess härkomst. jag Ska nog läsa Elgenstierna när jag kommer ned til Det Kongelige  Bibliotek men kanske någon känner djupare till familjen. Jag har två sysslingar, men med andra namn, efter Ruth och Allan Crafford som hade två döttrar.  
Med vänlig hälsning: Steve

2004-04-13, 15:44
Svar #3

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:22
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Crafoord, som sagt, inte Crafford.

2004-04-13, 16:34
Svar #4

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Att jag svarade Dig kortfattat Steve, beror på att jag uppfattat (missuppfattat?) att Du bor i København och har nära till det bibliotek med Elgenstierna Jonas Kuschner hänvisade Dig till .... Det blir ganska mycket att skriva av. Tror det är bättre Du gör det själv från Elgenstierna, men den här gången blir det inte så många adliga ingiften ..efter vad jag ser vid en hastig genomgång  
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2004-04-13, 16:45
Svar #5

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Tack Olle och också tack Anders för stavningen. Det gör ingenting att det inte är adel..he he. Jag är ju inte adlig själv (smil! jag kan inte den där smiley teknik!). jaghar faktiskt sökt på både Strömberg, Palmqvist och Elgström m.fl. he he. Ja, jag ska läsa Elgenstierna. Men det kunde ju vara intressant ändå att upplysningar om Crafoord på detta viset. Var de skottska från början t.ex.
Med vänlig häslning: Steve

2004-04-13, 16:48
Svar #6

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Nej jag har faktiskt 5 sysslingar efter Ruth och Allan Crafoord, rätt ska vara rätt.
Steve

2004-04-14, 09:30
Svar #7

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Är ätten Crafoord fortfarande levande på svärdsidan. Eftersom jag endast är släkt med min fars två kusiner och deras 5 barn, som inte heter Crafoord, kunde det vara spännande att veta hur utbredd denna ätt är idag, ved sidan av deras härkomst, när nu Ruth och Allan Crafoord ligger i (min) Palmqvists släktgrav.
 
M.V.H.
Steve
 
Jo, jag vet Olle, jag ska till Det Kongelige Bibliotek og finde EÄ...(smil!)

2004-04-14, 13:47
Svar #8

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Steve,
Ja, ätten fortlever på svärdsidan. Jmfr http://www.riddarhuset.se/jsp/index.jsp?id=553 där Du skriver in namnet och söker.
 
Gå också till http://www.gulasidorna.se och sök på privatpersoner och Crafoord - vilket Du kan göra utan att gå till Det Kongelige Bibliotek, om det kanske regnar i K?benhavn ;o)
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2004-04-14, 14:28
Svar #9

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Steve, Om du vill göra s.k. glada gubbareller ledsna gubbar i dina inlägg, så gör du så här;
 
Kolon + halv parentes
 
alltså :-) eller :-( men utelämna bindestrecket, annars så blir det ingen  eller  
 
 
Mvh
Ann

2004-04-14, 20:50
Svar #10

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Tack både Olle och Ann. det regner ikke i kongensby idag... (snarare motsatt det är ett härligt vår väder; men jag bruger( andvänder) pauser i mit arbejde at spørge (fråga) om mitt nye interesse och Kære Ann jag förstår fortfarande inte detta (computer; some det heter på dansk) dator språk...och desværre / tyvärr: Jag  tror aldrig attjag lär det totalt... (jag är ändå bara 46 år gammal men det fanns överhuvudtaget inga datorer i min skola på 70-talet...nu skulle jag verkligen behöva en glad gubbe och en ledsen (eler sur) gubbe...Så, Kære Olle, bara som en förklaring, och inte en ursäkt...jag gick förbi Den sorte diamant (det nya Kongelige bibliotek!) idag (det gör jag ofta...) men man ska ju ha tid att läsa en stor författare som ju EÄ´s esayer (essäer?) verkar som att de var!
Tack för all hjälp! men ni slipper nog inte för mig...he he

2004-05-16, 21:36
Svar #11

Utloggad Kerstin Ledin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 18:47
    • Visa profil
Är det någon som kan berätta lite om Wille Crafoords anor, en mycket trevlig och charmig artist.

2004-05-17, 00:00
Svar #12

Christina Norén-Svensson

Hej Kerstin!
 
Carl- Henning William ”Wille” Crafoord är son till Clarence Crafoord f. 1936, med.lic, psykoanalytiker, författare m.m. Om jag minns rätt är Willes mor framlidna Karin Crafoord, leg.psykolog. Denna släktgren har kopplingar till bl.a. Björskogs kyrka (U) invid Valskog i Kungsörs kommun. I Elgenstierna kan Du säkert hitta mera info om släktleden bakåt. Lycka till i fortsatta sökandet efter Willes anor.
 
Hälsningar från Christina

2004-05-17, 17:44
Svar #13

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
I Elgenstierna finner Du ej fadern Carl Edvard Clarence Achates född 1936 7/7 men väl dennes far Carl Gustaf född 1895 9/1 som enligt Adelskalendern 1954 kallades Casa.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2004-05-17, 20:03
Svar #14

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Bäste Olle Elm:
 
Kan jag så möjligen lirka (förlåt uttrycket!) ut en upplysning om Allan Crafoord och denne Carl Gustaf Crafoords släktskap, var de bröder? kusiner?, sysslingar? t.e.x.! Jag har ännu inte haft tid att gå på det Kungliga Bibliotek eller annat 8alltså ?voer itill malmö utan håller mig till internettet imellan mina arbetsuppgifter. Har aldrig ännu tittat i någon svensk adelskalender i hela mitt liv, ej heller EÄ som verkar vara en spännande skönlitterär bok med personliga esayer! jag skulle vara dig eller andra som har tillgång till en sådan mycket tacksam om jag kunde få veta vem allan evtuellt var broder till eller inte. Allan var gift med Ruth Parisa Palmqvist (min farfars syster). Döttrarna och deras barn, mina sysslingar, har jag mött som barn många gånger, men har ingen kontakt med dem i vuxen ålder 8anar inte en gång var de bor. En av dem har ett romerskt förnamnamn tillhörande en filosof från rommariket (han står säkert inte med för de är inte adliga, deras mödrar gifte sig inte adligt. Dessutom blir jag nyfiken på detta Achates också. Jag har en anfader på annat håll som hette Heinrich Achatius von Rahden (eller Rhoden i mitt eget ärvda dockument!) som jag nu har sökt i Danmark, Mecklenburg, Livland (Lettland) och Ryssland. Jag har kontaktat den friherrerliga Keyserlingk ätten och deras Genealog, de har massor av von Rahden i sin ingifta släkt (eller om det inte egentligen är samma ätt? von Rahden förekommer 25-30 gånger i deras ätt som dubbelt tillnamn/efternamn/titel: Greve von Rahden + Friherre Keyserlingk t.e.x.) De kan inte finna honom heller efter ett mycket vänligt bemötande vid flera frågor på internet. Han, heinrich Achatius, har ju många av oss som efterkommare (ättlingar) i Sverige och säkert i Danmark fortfarande. Jag är medveten att jag blandar ihop två totalt olika familjer eller ätter nu, men har aldrig förr hört varken namnet Achatius eller Achates som namn...?!
Med vänlig hälsning: Steve

2004-05-17, 22:16
Svar #15

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Steve,
Skall försöka ge Dig en tråd ... även om det nu är vår och det går att vara ute - gå till det Kungliga Bibliotek  
 
Ruth Parisa Palmqvist var gift med James Allan f. 1884 son till Jakob Göran f. 1842 som i sin tur var son till Gustaf Adolf f. 1795.
Carl Gustaf (Casa) född 1895 var son till John Georg Achates f. 1858 som var son till Carl Otto Leonard f. 1824 och son till Gustaf Adolf f. 1795.
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2004-05-18, 06:09
Svar #16

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Hej Olle:
 
Smiley...ja, nu är det väl lirkat färdigt och besökdags i Den Sorte Diamant...
Alltså med stor åldersskillnad var Carl Otto Leonard f. 1824 och Jakob Göran f. 1842 bröder eller var de halvbröder? Var gustaf Adolf f. 1795 gift två gånger? He he, nej jag ska gå och undersöka det själv Olle, tack för Din vänlighet och hjälpsamhet.
Venlig Hilsen: Steve

2004-10-23, 21:58
Svar #17

Utloggad Tommy Thuvesson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2017-04-03, 13:06
    • Visa profil
Hej läser med intresse om släkten Crafoord.
Fick idag reda på att min fmf syster varit gift med jakob Göran Crafoord f 1872 kampten vid K.M.S inf regemente.
Hon hette Pärnilla Nilsdotter född 1861 i Annelöv.
Finns det någon som känner till fler uppgifter om detta.  
enl. uppgifter var han gift 3 ggr.
med Margrete Clausen f 1852 fick han 8 barn. vet ej om han fick flera i dom andra giftermålen .  
tacksam för all hjälp.
mvh  
Tommy Thuvesson

2004-10-23, 22:00
Svar #18

Utloggad Tommy Thuvesson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2017-04-03, 13:06
    • Visa profil
en rättelse  
Jakob Göran Crafoord var född 1842..  
Tommy Thuvesson

2004-10-25, 21:47
Svar #19

Utloggad Håkan Widell

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 504
  • Senast inloggad: 2017-06-17, 22:07
    • Visa profil
Hej!
I Elgenstiernas Svenska adelns ättartavlor och i senare adelskalendrar nämns endast att kaptenen och gymnastikläraren vid Landskrona lägre allmänna läroverk Jakob Göran Crafoord (1842-1921) 1873 gifte sig med Laurina Margareta Christina Clausen (1852-1910), men detta Du kanske redan noterat? I detta äktenskap föddes åtta barn 1874-1889.
Mvh!
Håkan

2004-10-26, 09:58
Svar #20

Utloggad Tommy Thuvesson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2017-04-03, 13:06
    • Visa profil
Hej
Ser att Margareta Clausen dog före Jakob Crafoord , då kan de ju finnas en anledning att  han gift om sej.  
Ska försöka få fram någon vigselnotis eller dyl.  
Då måste han ju bo i landskrona vid denna tidpunkt..  
mvh Tommy Thuvesson

2004-10-26, 22:33
Svar #21

Utloggad Håkan Widell

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 504
  • Senast inloggad: 2017-06-17, 22:07
    • Visa profil
Om Du ska leta efter vigselnotiser, kanske Du behöver ytterligare detaljer: Jacob Göran C. och Laurina M. C. Clausen gifte sig 1873 på Hejdeholm i Gudmundtorps sn (M), där hon föddes 1852-07-03, död 1910. Plats för dödsfallet anges ej men kan ju ha varit på samma gård. Laurina var dotter till godsägaren Paul Christian Clausen, som väl troligen var ägare till gården. Möjligen viktigare uppgifter är, att Jacob Göran C. enl Elgenstierna visserligen blev gymnastiklärare enl ovan 1877 men också blev kapten (vid Norra skånska infanterireg?)1886 och tog avsked med tillstånd att kvarstå som kapten i regementets reserv 1895. Han avled på Skogsbo vid Simlångsdalens järnvägsstation i Bredareds sn (N) 1921-08-02. Det vore ju dock något märkligt, om Jakob Göran skulle ha varit gift ytterligare två ggr, utan att detta nämns i adelskalendrar. Inget hindrar ju, att han levde som sambo redan vid denna tid. Husförhörslängderna var väl avskaffade men kanske Du kan finna intressanta uppgifter i mantals- eller flyttningslängder?
Mvh! Håkan

2006-03-28, 14:30
Svar #22

Cecilia Bagge

Jag läser med intresse och nöje om ert intresse i min släkt! Jag är ordförande för den Crafoordska släktföreningen. Samtidigt som jag läst era inlägg jämför jag med det släktträd jag har sitter bredvid datorn, som i stort beskriver Crafoordska släkten i Sverige från invandringen, James Jacob d.1629.
Om intresse från er sida kvarstår, får ni gärna ta kontakt med mig så kan jag förmedla kontakt till den äldre generationen som kan mycket mer i huvudet.
 
Mvh!!
Cecilia Bagge
f.Crafoord

2006-03-28, 15:17
Svar #23

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:22
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Aha, en kusin till Wille Crafoord och hans syster som jag har ingift i kretsen Pemer-ättlingar (Louise).
 
Det gör dig till 5-männing med mina kusiner Elisabet, Catarina och Fredrik (våra mammor systrar), och med min skolkamrat på gymnasiet, Balcarras.
 
Jag har ju sett en hemsida om släkten Crafoord, det var väl antagligen släktföreningens sida. Ska kolla efter den igen.

2006-03-28, 17:42
Svar #24

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Hej Cecilia. Tack, jag hör av mig pA din e-mejl som Du skickade mig.
 
M.V.H. Steve/M?laga

2007-03-19, 21:34
Svar #25

Marie Bengtsson

Om ni vill veta mer om familjen Crafoord bör ni läsa boken Tolv Kungars Knektar av Joar och John Crafoord. Min farmor hette Crafoord som ogift och äger boken så det är så jag vet att den finns. Hennes bröder heter George och Knut Crafoord.

2007-06-30, 19:25
Svar #26

Niels Henrik Nielsen

Hej 
 
På vegne af en bekendt i Danmark søger jeg også oplysninger om slægten Crafoord.
 
Navne i mit ringe baggrundsmateriale er:
1. Carl Alf Christer Crafoord (oldefar),
2. Carl Adolf Crafoord (bedstefar) g.m. Ruth ?
3. Carl Crafoord f. omk. 1940-50 i Sverige
 
Stednavne:
1. Ljungby Gods
2. Gøteborg
3. Trelleborg, Beddinge Strand
 
Carl Adolf Crafoord var ansat ved Televerket i Gøteborg og arbejdede undertiden i Sydafrika.
 
Er der sammenfald i ovennævnte korrespondance og kan nogen hjælpe mig med at udrede trådene.

2007-06-30, 22:15
Svar #27

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:22
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Via CD-ROM-skivorna Sveriges Dödbok 1947-2003 och Söder i våra hjärtan identifierar jag Carl Adolf Crafoord, f 14/5 1916 i Maria Magdalena, Stockholm, d 22/12 2000 i Lille Beddinge, Trelleborgs kommun. Gift 8/7 1945 m Rut, f 16/11 1908 i Anderslöv, d 9/10 1989 i Lilla Beddinge.
 
Carl Adolf står i Söderskivan som utomäktenskapligt eller ensamt barn, okända föräldrar, flyttar 29/9 1916 till Solna. Då har namnet angivits som Carl Adolf Craft. Varifrån han får namnet Crafoord framgår inte.
 
Jag har bl a just 1916 års adelskalender, men hittar ingen Carl Alf Christer Crafoord i den, så det är frågan om han har funnits i den adliga ätten, han heller.

2007-07-01, 00:14
Svar #28

Cecilia Bagge

Hej Marie B !!
 
Det gläder mig att du gillar och rekommenderar boken Tolv kungars knektar. John är min farbror och han har säkert exemplar kvar om någon vill köpa.Skicka mig ett mig så kan jag vidarebefordra önskemålen/kontakt.
F.ö. undrar jag om din farmor hette Anitqa i förnamn?

2007-07-01, 00:46
Svar #29

Cecilia Bagge

Hej Niels Henrik
 
Vid en snabb titt i min adelskalender och mitt släktträd finner jag detta:
 
1. Det finns en Carl som troligen är född vid sekelskiftet och är barn till Lilly Wallenberg som var gift med Carl-Gustaf Achates Crafoord (1864-1938). Jag har ingen aning om det kan vare han.
 
2. Carl-Adolf Crafoord - Jakob Göran (1842-1921) fick en dotter, Carolina Fredrika 1877. Denne fick en son (utomäktenskapligt?) som heter Carl-Adolf. Denne gifte sig med Karin (efternamn okänt) och fick en son Carl....  denne kan också vara den som du söker under punkt 3. !!
 
3. Carl Crafoord är ett mycket vanligt namn i släkten... Den Carl jag nämnt i punkt 2 kan vara född under denna period. Det finns också min bror, men det är nog icke den du söker. Sen finns Carl-Fredrik som bor i Surte och är vår släkts huvudman.
 
Jag känner icke till mer än en Crafoord som bor i Danmark, en studerande i Köpenhamn, medicin tror jag.
 
Jag kan rekommendera boken Tolv kungars knektar som min fars bror, John Crafoord har skrivit tillsammans med Joar. (Deras fäder var sysslingar)
 
Till lycke med dina undersökningar og du är välkommen att kontakta mig igen per mail.
 
med vänliga hälsningar  
Cecilia Bagge, född Crafoord

2007-07-01, 10:05
Svar #30

Michael Nilsson-Ström

Carl-Adolf Crafoord (CAS) som var gift med Ruth var min farbror och faster.
Vänligen kontakta mig på min e-mail för mer info.
mvh
Michael Nilsson-Ström

2007-09-02, 12:32
Svar #31

solveig stener

Hej Steve!
Så som det ser ut så är vi syssligar? Min morfar var James Allan Crafoord och mormor då Ruth Parisa Crafoord (Palmquist). Det skulle vara roligt att få ytterigare kontakt med dig.
Min syster och jag hittade denna sida då vi var inne och sökte på vår morfars namn.

2007-09-02, 12:39
Svar #32

solveig stener

Hej Cecilia!
Jag har hittat denna sida då jag sökt på min morfars namn. James Allan Crafoord. Det skulle vara trevligt att få kontakt med Crafoordska släktföreningen. Finns det möljighet att få din mailadress?
MVH
Solveig Stener

2009-05-29, 19:17
Svar #33

Utloggad John Crafoord

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2009-05-29, 19:17
    • Visa profil
Frågor angående släkten Crafoord eller släktföreningen kan skickas till mig på följande adress
clan_crafoord@email.com
 
Mvh
John H Crafoord
Kassör i Crafoordska släktföreningen

2012-06-11, 12:04
Svar #34

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:22
    • Visa profil
    • www.pemer.net
I mitt arbete med det kompletta cognatiska Pemer-trädet har jag nu plötsligt identifierat Pemer-ättlingen Elsa Octavia Kristina Kumlin, gift med överste Carl-Gustaf Crafoord.
 
Därmed har alla deras ättlingar Pemer-rötter, vilket alltså inkluderar både min numera mångårige Facebook-vän Wille Crafoord och hans syster som redan själv var gift med en annan Pemer-ättling (hon är 9-männing med sin makes mor) - och om jag förstår rätt såväl Cecilia Bagge som John H Crafoord som skrivit här i tråden. (Jag antar att det är den John som är Cecilias bror?)

2021-06-06, 00:10
Svar #35

Utloggad Tommy Petersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1318
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 20:27
    • Visa profil
Hej Kerstin!
 
Carl- Henning William ”Wille” Crafoord är son till Clarence Crafoord f. 1936, med.lic, psykoanalytiker, författare m.m. Om jag minns rätt är Willes mor framlidna Karin Crafoord, leg.psykolog. Denna släktgren har kopplingar till bl.a. Björskogs kyrka (U) invid Valskog i Kungsörs kommun. I Elgenstierna kan Du säkert hitta mera info om släktleden bakåt. Lycka till i fortsatta sökandet efter Willes anor.
 
Hälsningar från Christina
Modern var väl Margareta af Ugglas...? - som själv fick uppfostra Wille.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna