ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gravstensinventeringen  (läst 10411 gånger)

2015-06-30, 21:30
läst 10411 gånger

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
I min iver att städa ur datorn på foton så är nu även Binnebergs kyrkogård, Skövde, Västra Götaland registrerad.

2015-07-03, 12:29
Svar #1

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Edåsa kyrkogård,Skövde, Västra Götaland tillgänglig oxå !!

2015-07-27, 14:13
Svar #2

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Då skall hela Ljungs gamla kyrkogård i Västra Götaland vara i Gravstensinventeringen.  
 
Också Resteröds kyrkogård är färdig til 90%.
 
Jag har också fotat alla grönmarkerade gravar i Ljungskileförsamling men detta kommer att ta en del tid att registera:
Ljungs Nya
Forshälla
Grinneröd

2015-07-28, 21:51
Svar #3

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Nu har jag registerat alla graver på Ljungs Nya gravplats pr. 2015.07.01
 
Jag har tuvärr inte möjlighet att foto alla gravarna här eftersom det är en jättestor gravplats och jag bor inte på orten. Hoppas att någon i hembygdsföreningen kan göra en insats

2015-08-02, 12:28
Svar #4

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Nu har jag registerat alla grönmarkerade graver på Grinneröd kyrkogård, Västra Götaland pr. 2015.07.01. Ljungskile församling.  
 
Jag har tuvärr inte möjlighet att foto alla gravarna här eftersom det är en jättestor gravplats och jag bor inte på orten. Hoppas att någon i Ljungskile hembygdsföreningen kan göra en insats :-)

2015-08-02, 12:29
Svar #5

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
I min näst sista post ovanför så skulle det stå:
 
Nu har jag registerat alla GRÖNMARKERADE graver på Ljungs Nya gravplats pr. 2015.07.01
 
Mao det är massa gravar krav att registerera..

2015-08-25, 17:37
Svar #6

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Hej igen...
 
Gör ett försök att få någon från Göteborg till att åka ut till Lundby G:a och ta foto av de borttagna jättegamla stenarna som står mot muren. Osäkert hur länge de blir kvar...
 

2015-09-01, 12:55
Svar #7

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Känns som jag pratar med mig själv men;
 
Nu har jag registerat alla grönmarkerade graver (245stk namn) på Forshälla kyrkogård, Västra Götaland pr. 2015.07.01. Ljungskile församling.

2015-09-01, 12:58
Svar #8

Utloggad Carina Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 116
  • Senast inloggad: 2016-01-05, 12:35
    • Visa profil
    • themargalundquilt.se
Tusen tack Marie Jeanette - min man Bo Larsson har en massa rötter därifrån /Carina

2015-09-01, 12:59
Svar #9

Utloggad Christina Helmby

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6099
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:48
    • Visa profil
Eagle

2015-09-01, 18:22
Svar #10

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Visst är det så Jeanette att man ibland känner sig ensam här på detta forumet men jag är van vid att gå och prata för mig själv så det bekommer mig inte ! Jag är i princip färdig med Skara Marie Östra och har gått vidare till Skara Marie Västra. Det är ju två av de större kyrkogårdarna i Skara . Sedan väntar Skara Marie kyrkogård och den gamla kyrkogården inne i Skara . Jag håller sakta men säkert på att beta av Skara pastorats församlingar i bokstavsordning bakifrån. Någon gång ska jag väl bli färdig !!  
 Om jag för ett par år sedan , när jag passerade Skara Maries kyrkogård, med Östra och Västra delarna( det är ju ett ganska stort område)
 hade kommit på tanken att jag skulle börja ägna mig åt att fotografera och registrera gravstenar , så tror jag nog att jag hade dumförklarat mig själv. Det krävs både tid och tålamod och uppenbarligen ett brinnande intresse. // Elisabeth

2015-09-01, 20:42
Svar #11

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Tack  
 
Carina, ge besked om det är några namn som inte finns med så skall jag ta foto på höstlovet när jag är där.  
 
Elisabeth, kolla gärna så att det inte är många gravar från Skara Marie kyrkogård och den gamla kyrkogården inne i Skara som är grönmarkerade. De försvinner som oftast i oktober innan vintern kommer... Jag skulle egentligen ta gravplatserna en efter en men så gick jag runt på kyrkogårdarna i Ljungskile församling och kollade... Till min förvåning var det flera 100 totalt som var Återtagnar, Återlämnade eller lediga så jag tog dessa först...
 
Problemet mitt är att jag endast är i Sverige på sommaren/lov osv då jag bor i Norge...
 
PS. Jag hoppas att om någon har chansen att fota Tuna kyrkogård utanför Matfors hade jag blivit jätteglad. Har mycket släkt därifrån men lite långt att resa...
 
(Meddelandet ändrat av mjeanettek 2015-09-01 20:48)

2015-09-01, 21:28
Svar #12

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Jeanette, jag är garderad!  Jag har varvat registrering med fotografering så jag har Skara pastorats kyrkogårdar fotograferade ! Allihop ! I min dator och på skivor (som backup) + att jag lägger upp dem i min facebook-grupp! Jag har alltid minst en kamera med mig vart jag än åker. Stannar jag/vi vid någon kyrkogård så fotograferar jag alla grönmarkerade. Är det en liten kyrkogård ( cirka 200 gravar) kan jag plocka med alltihop. Men i första hand grönmarkerade och återlämnade!// Elisabeth

2015-09-01, 23:54
Svar #13

Utloggad Eva Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 232
  • Senast inloggad: 2022-01-23, 23:18
    • Visa profil
Elisabeth, jag läser alltid dina inlägg.  Tycker du gör ett jättefint jobb.  Jag har mycket släkt i Västergötland och många begravda i Falköpingstrakten.  
Hälsningar
Eva Gustafsson

2015-09-02, 16:20
Svar #14

Utloggad Tomas GH Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2023-11-14, 20:54
    • Visa profil
Elisabeth,
 
Mycket imponerande!
 
Tomas GH

2015-09-02, 18:49
Svar #15

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Tack !! Det är alltid roligt att höra att det uppskattas det jag och många andra gör  !  
 
Det hela började med att jag kom in i en svacka när de gällde släktforskningen och fick för mig att jag skulle åka ner till kyrkogården hemma. Jag hittade några intressanta stenar, forskade lite på dem och sedan har det bara fortsatt. Har man väl börjat så är detta minst lika beroendeframkallande som släktforskningen är ! I och med att jag håller på med Skaras stora kyrkogård just nu så kan jag  åka ut och fotografera en liten kyrkogård och registrera den emellan, just för känslan av att bli klar med en kyrkogård. Tanken har slagit mig att jag är lite små-tokig men det bjuder jag på  !! // Elisabeth

2015-11-19, 10:53
Svar #16

Utloggad Kersti Carlson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2016-07-04, 16:11
    • Visa profil
Jag har hittat några bilder på gamla släktingars gravstenar i Gravstensinventeringen och jag skulle så gärna vilja använda dessa foton i mitt släktträd på ancestry.se, problemet är att jag måste ha fotografens tillstånd för det. Vet någon hur man lyckas komma i kontakt med fotografen?
 
Jag har ett foto från Vilhelmina norra kyrkogård.
Det står:Registrerare: Sune Edman  
 Inventerare: Evonne Sandqvist
 Inventeringsdatum: 2014-10-10
 
Och ett fort från Almby kyrkogård i Örebro.
Det står: Registrerare: Hans Fogelberg  
 Inventerare: Hans Fogelberg, Katarina Janehult
 Inventeringsdatum: 2014-08-25
 
Mvh
Kersti

2015-11-19, 18:03
Svar #17

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Hej Kersti,
 
Jag antar att enklaste sättet är att på varje separat post skicka en förfrågan till Släktforskarförbundet som får förmedla kontakten mellan dig och fotografen. Sedan vet inte jag hur känsligt det är . För min egen del så tycker jag på sätt och vis att jag godkänt användande av mina foton genom att lägga upp dem till allmän beskådan på en öppen sida. Sedan är det ju alltid trevligt om fotografens namn nämns när man lånar en bild men det är ju inget jag kan tvinga någon till heller. Rätt eller fel men så tänker jag !  Mvh Elisabeth

2015-11-20, 15:36
Svar #18

Utloggad Kersti Carlson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2016-07-04, 16:11
    • Visa profil
Hej och tack för tipset!
Jag försökte faktiskt att skicka en förfråga till Släktforskarförbundet, men de ansåg att de hade svårt att hitta fotografen då det var så många som samarbetade. Hur som helst så går det ju att gissa vilka personerna är som fotat, så jag letade rätt på deras mobilnummer och SMS-ade frågan direkt. Jag fick gensat positivt gensvar, inga problem att använda bilderna. Och jag tänker nämna fotografen.....
Tack för ett fantastiskt (never ending) arbete med att fota och registrera gravstenar.
Mvh
Kersti

2016-02-24, 07:43
Svar #19

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Registrering pågår för fullt !! Jag håller för närvarande på med Skara Marie Västras kyrkogård. Denna kyrkogård varvas med kyrkogårdar i Kvänums församling! Jag har gjort färdigt Jungs kyrkogård så långt det går. Det som väntar nu är ett lite besök för att läsa av lite svårtydda stenar. Jag har även lite smått börjat registrera Fyrungas kyrkogård, som jag precis har fått tillgång till. Jag blev erbjuden foton i från Kvänums församling som de tagit för sitt eget gravregister och det kunde jag ju inte tacka nej till !! . Ett samarbete över gränserna !! Stort tack för detta !! // Elisabeth

2016-04-02, 20:18
Svar #20

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
En fråga bara.
Kommer denna gravinventering vara tillgänglig för alla gratis eller kommer det på en skiva ed.

2016-04-02, 20:28
Svar #21

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Gravstensinventeringen är tillgänglig för alla ! Följ länken http://grav.genealogi.se/Gravsoklist.php så hittar du allt som finns registrerat hittills ! :) Mvh Elisabeth

2016-04-06, 00:29
Svar #22

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Kontakt, där det är möjligt, förmedlas till fotografen/ägaren av fotografiet på gravstenen. Använd kontaktformuläret i databasen så förmedlas den kontakten av databasens moderator. Viktigt att komma ihåg att det är respektive fotograf som har upphovsrätt till fotografiet.

2016-04-06, 21:15
Svar #23

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Då har jag kompletterat Resteröd, Ljungs nya och Grinneröd med en del nya och en del förbättrade fotografier.


Jag hoppas fortfarande på hjälp i Ljungskile och Uddevalla, då det där är mängder med gravstenar som nu står utmed kyrkogårdarna för markulering...

2016-04-07, 12:34
Svar #24

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
Då har jag kompletterat Resteröd, Ljungs nya och Grinneröd med en del nya och en del förbättrade fotografier.


Jag hoppas fortfarande på hjälp i Ljungskile och Uddevalla, då det där är mängder med gravstenar som nu står utmed kyrkogårdarna för markulering...

Jag skulle kunna hjälpa dig. Jag bor i Hjärtum, men det går bra ändå. Samt att jag då kan lära mig hur det ska gå till. Hojta till så kan vi ta en dag eller på en helg

2016-04-07, 15:13
Svar #25

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Hej,


Problemet är att jag bor i Norge och endast är i Bohuslän på semester... Så det är säkert bättre att haka på en som registrerar i närområdet Hjärtum.


Men det är jättebra omflera kan komma igång :)

2016-04-07, 17:07
Svar #26

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Ett förslag för den som vill. Det finns ju ett antal grupper på Facebook som fotograferar gravstenar . Med tillstånd från fotografen finns ju möjligheten att registrera andras foton. Jämsides med "mina" egna kyrkogårdar,  i och runt Skara ,så har jag en tid registrerat även foton från Kvänums församling , som de tagit för sitt eget gravregister.  Huvudsaken är ju att så många stenar som möjligt registreras åt eftervärlden . Frågan är ju fri i alla fall !  :)

2016-04-07, 17:14
Svar #27

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
Finns det någon vänligt sinnad som kan tänka sig att under en dag eller så visa hur man kan gå tillväga att dokumentera gravar.
Jag tänker mig runt trollhättan, Kungälv, Ljungkile, Uddevalla med omnejd

2016-04-07, 18:07
Svar #28

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Hej igen,


Jag kan inte hitta Hjärtums kyrkogård i Gravstensinventeringen... Finns den? Om den finns kan ju det vara optimalt. :)  Det är också viktigt att titta på status och om någon har bokat gravplatsen för man går igång.



Trollhättan
Fors kyrkogård 18 stycken personer registrerat
Gärdhems är mycket registrerat
Håjums är 7 personer registrerat
Rommele är 1 person registrert


Vänersborg
Gestad - 19 personer reg
Sundals-Ryrs 5 personer reg


Uddevalla
Lane -ryr 5 personer registrerat


Ljungskile (Grinneröd, forshälla, Ljungs nya/ga och Resteröds(HELA TATT))
Här har jag tagit de grönmarkerade, men kan kanske vara lättare
att ta en kyrkogård som har få/ingen registrerade på första gången)





2016-04-07, 18:55
Svar #29

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
På sidan för Gravstensinventeringen här i Rötter finns alla instruktioner för hur man går tillväga med att både fotografera och registrera gravstenar. Dessutom får man en "välkomstbrev" med kortfattade instruktioner när man registrerat sig som registrerare. Gravstensinventeringen är en öppen sökbar databas. Det finns också ett kontaktformulär där man kan ställa frågor. Dessa frågor går direkt till moderatorn för databasen.

Man behöver inget konto för att söka, så kommer du inte att lägga in några gravstenar i databasen ska du inte registrera dig.

Viktigt att tänka på är att Gravstensinventeringen är en databas över gravstenar. Det är ingen gravdatabas. Det är alltså gravstenens inskription som ska registreras. DVD skivan Begravda i Sverige är en gravdatabas, det är ett helt annat projekt.

Om man inte hittar den sökta kyrkogården, då finns ingen gravsten registrerad på den kyrkogården. En kyrkogård måste ha minst en gravsten inventerad för att bli sökbar. Det är många kyrkogårdar som ännu inte har en enda gravsten inventerad.

Alla som har ett foto (ett fotografi är en förutsättning) på en gravsten är välkommen att registrera denna. Insatsen kan alltså vara allt ifrån en gravsten till en hel kyrkogård. Välkommen att bidra du också.

Moderator

2016-04-07, 20:31
Svar #30

Utloggad Eva Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 232
  • Senast inloggad: 2022-01-23, 23:18
    • Visa profil
Hej, jag får många meddelanden på min e-post från Kennert Ottosson om nya registreringar av gravstenar. Jag vill helst inte ha detta fortlöpande, utan föredrar att själv leta när jag har behov av info om detta. Hur blir jag avregistrerad från att få dessa mejl på min e-post?
Hälsningar
Eva Gustafsson, Rävlanda

2016-04-07, 23:22
Svar #31

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
Hej, jag får många meddelanden på min e-post från Kennert Ottosson om nya registreringar av gravstenar. Jag vill helst inte ha detta fortlöpande, utan föredrar att själv leta när jag har behov av info om detta. Hur blir jag avregistrerad från att få dessa mejl på min e-post?
Hälsningar
Eva Gustafsson, Rävlanda
Det är helt omöjligt att du kan få mail om registreringar av gravstenar... Jag har inte gjort en enda registrering

2016-04-07, 23:32
Svar #32

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
När jag söker efter min hemkommun för att se vilka som blivit registrerade eller inte upptäcker jag att min kommun inte ens finns med över huvud taget. Var vänder jag mig för att rapportera detta fel.

2016-04-08, 00:14
Svar #33

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Som sagt, det finns ett kontaktformulär där du du kan skriva frågor eller synpunkter. Se text straxt här ovan.

2016-04-08, 17:39
Svar #34

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
Ingen aning om vad du pratar om Barbro, men det har ingen egentlig betydelse om inte intresse finns att hjälpa.

2016-04-08, 18:37
Svar #35

Utloggad Elisabeth Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2019-06-01, 19:39
    • Visa profil
Hej Kennert,
Jag kan ju förklara hur jag lägger upp mitt arbete.  Jag är nog ganska omständlig i mitt sätt  när jag inventerar .

1. Kolla inventeringsläget för den kyrkogård du vill inventera.
http://grav.genealogi.se/inventlagelist.php?t=inventlage&z_lan_id=%3D&x_lan_id=26&s_x_lan_id=&lft_x_lan_id=&psearch=&Submit=+++S%C3%B6k+++&psearchtype=  Här kan du då boka den kyrkogård du vill fotografera och registrera.
2. Jag brukar kolla på skivan Begravda i Sverige för att få ett hum om hur många gravar/ personer det handlar om . Jag skriver även ut den och har med mig till kyrkogården för att kunna markera  vilka stenar som saknas så slipper jag leta mer än nödvändigt.
3. Förutom kamera , stort minneskort och batterier är det alltid bra att ha block och penna. Det finns alltid stenar som är oläsliga när man väl sitter hemma vid datorn . Då är det bra att ha skrivet av texten på plats.
Du kan även kontakta kyrkogårdsförvaltningen och tala om att du tänker inventera kyrkogården. Är de snälla kanske du kan få ut en kyrkogårdskarta och eventuellt gravregister. Alla vill inte lämna detta ifrån sig men det skadar ju inte att fråga.
Sedan är det bara att ge sig ut att fotografera . Det finns en del att tänka på när man fotograferar. Allt om detta finns att läsa här : http://grav.genealogi.se/hjalp.php.
Jag bor lite för långt bort för att kunna hjälpa /visa på plats men det är bara att fråga på tills du får veta vad du behöver veta. Hoppas det hjälpt dig något att kunna komma igång annars får du fråga igen.  :D Mvh Elisabeth


2016-04-13, 17:14
Svar #36

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Någon som har möjlighet att ta ett foto på min pappas farmors grav på Romelanda kyrkogård?



Hermansson, Anna Matilda
f. 29/9 1870
[size=78%]Död 10/2 1964[/size]


Romelanda kyrkogård, avd. Bårhus, kv. 6, nr. 528-529 (kista, nr 2 i graven)
Graven upplåten till 31/12 2021 (upplåtelse nr 1)

2016-04-14, 19:32
Svar #37

Utloggad Kennert Ottosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-03-15, 21:27
    • Visa profil
    • www.kena.nu
Jag kan nog köra ned och göra Det nu i helgen

2016-04-15, 11:32
Svar #38

Utloggad Marie Jeanette Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2022-08-13, 21:03
    • Visa profil
Det hade jag satt stor pris på, men jag kan inte garantera att graven finns kvar, men det står att den är betald till 2028...:)

2016-09-26, 22:28
Svar #39

Utloggad Sara Dyrinder

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1068
  • Senast inloggad: 2021-11-10, 16:01
    • Visa profil
Hej!
Jag inventerade en gravsten i början av juli och det står fortfarande "I kö", när jag går in på "Hantera dina inlägg". Hur kommer det sig att det tar så lång tid att få den godkänd?
Jag frågade via kontaktformuläret som finns när jag är inloggad, för ett tag sedan, men jag har inte fått svar ännu.
Hälsningar Sara

2016-09-26, 23:52
Svar #40

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Jag svarade dig samma dag eller dagen efter du mejlat din fråga. Det är du själv som godkänner och publicerar registreringarna. Allt om detta står i det mejl du fick när du registrerade ditt konto. Instruktionen finns också i en av flikarna i övre kanten på databasen. Jag har mejlat direkt till dig igen. Kika gärna så att dessa tre mejl från GSI inte har hamnat i din skräpkorg.
/ Moderator av GSI

2017-04-25, 08:32
Svar #41

Utloggad Irene Jonsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 757
  • Senast inloggad: 2024-03-07, 16:37
    • Visa profil
Godmorgon, jag har suttit o läst inläggen och jag är också en gravinventerare och med projektet som Rötter har. Har även facebookgrupper . Men vi har även en Hemsida, där nämns alla grupperna över landet, de som är skapade. Vi hjälps alla åt med de man kan. Kolla gärna o http://www.gravar.n.nu/hem ni är välkomna dit.


Med hälsningar
Irene Jonsson





2018-07-18, 12:31
Svar #42

Utloggad Magnus Sälgö

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2024-01-21, 13:07
    • Visa profil
    • www.wikitree.com/genealogy/S%C3%A4lg%C3%B6-Family-Tree-1
Vi har nu skapat en egenskap för Gravstensinventeringsprojektet i Wikidata Hör gärna av er om ni har frågor/tankar

Magnus Sälgö
0705937579
salgo60@msn.com


2022-11-17, 10:17
Svar #43

Utloggad Magnus Sälgö

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2024-01-21, 13:07
    • Visa profil
    • www.wikitree.com/genealogy/S%C3%A4lg%C3%B6-Family-Tree-1
Vi har nu skapat en egenskap för Gravstensinventeringsprojektet i Wikidata Hör gärna av er om ni har frågor/tankar


Vi kopplar nu alla gravar till Wikidata/Wikipedia se GITHUB Rep för mer frågor/tankar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna