Forum > Äldre inlägg

Äldre inlägg (arkiv) till 2010-11-02

(1/4) > >>

Mathias Söderström:
Det fina är att den samlar flera olika sökmotorer på ett och samma ställe.

Pär-Ola Palm:
Jag söker efter en/flera sidor med forum för amerikanska släktforskare, nån som vet om nån bra som ni själva använder?

Mats Ahlgren:
Goa kommentarer runt Släktforskning
http://gealach.wordpress.com/2010/08/01/vill-jag-veta/

Ingela Martenius:
Pär-Ola,
 
Amerikanska släktforskare har flera Anbytarforum at välja på; bland de största är  Ancestry (Message Boards) och  Genforum (hos Genealogy.com) - Rootsweb ägs numera av Ancestry och är (när det gäller Message Boards) exakt samma sak.
 
Men här på Anbytarforum hjälper flera amerikanska (och svenska!) forskare svenska forskare som söker amerikanska släktingar, under rubriken USA (alltså inte nödvändigtvis under den engelskspråkiga sektionen). Fördelen med detta är att dessa forskare är vana vid hur specifikt svenskarna uppträdde i USA och var de kan sökas (namnbyten, kyrkor, bosättningar etc.)
Men Du kanske inte alls skall söka efter svenskar/skandinaver!
 
Ingela

Jonas Magnusson:
Jag förmodar att www.archive.org varit uppe som tips här tidigare och det är verkligen en veritabel guldgruva för att finna digitaliserade publikationer.
 
Jag har roat mig med att leta efter sådant som har anknytning till släktforskning och länkat till dessa här.
 
Jag insåg dock snart att det inte är möjligt att länka till alla handlingar i kategorin, födda, vigda och döda. Om man söker på kategorin Registers of births, etc som jag gjort  här får man i dagsläget knappt 7000 träffar med fritt tillgängliga digitaliserade handlingar.
 
Mycket gratismaterial!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion