ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vigselregister Halland  (läst 1035 gånger)

2002-09-28, 19:05
läst 1035 gånger

Utloggad Ylva Silverbern

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 514
  • Senast inloggad: 2021-12-27, 17:57
    • Visa profil
Hej!
 
Vigsel mellan Maria/Maja Blåck och Petter Wirell i slutet av 1600-talet, socken okänd. Kan någon med tillgång till CD:n hjälpa mig?
 
Tack på förhand!
 
Ylva

2002-09-28, 23:03
Svar #1

Lennart Andersson

Tyvärr, någon vigsel med dessa namn inblandade eller några liknande finns inte på skivan. Har då också sökt på  enbart förnamn.
 
Lennart

2002-09-28, 23:17
Svar #2

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Hej Ylva!
 
Du kan själv söka i vigselregistret på    www.ddss.nu (Demografisk Databas Södra Sverige). Klicka på databaser och sedan Hallands vigselregister. Jag sökte på Wirell, Virell, Block och Blåck men hittade inte personerna du sökte.
 
Med vänliga hälsningar
Marianne

2002-10-10, 21:36
Svar #3

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-04-10, 15:20
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Hej Ylva,
 
En Ingeborg Blåck (Enkiohustru från Säteriet Dahl) gifter sig 1752 28/12 i Fjärås (nuvarande Kungsbacka kommun), Fjäre härad, med Jonas Hammar från Eskatorp (anteckn. och blifva uti Eskatorp boende). Ingeborg kan ju eventuellt vara en släkting till Maria/Maja, så det kan vara värt att söka i den socknen.
 
Den enda Wirell/Virell jag hittade i databasen är Garfwaren Mäster Sven Wirell som 1776 9/4 gifter sig i Halmstad stad med Jungfru Maria Bergman.
 
Hälsningar
Carin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna