ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad gör jag nu - kastar in handduken eller...?  (läst 551 gånger)

2010-08-16, 20:09
läst 551 gånger

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
För en dryg månad sedan brann vårt hus ner till grunden. Med detta försvann också 2 forskningdatorer + allt CD-material.  
Tursamt hade jag en hygglig uppdaterad gedcom-fil i min arbetsdator på mitt företag så forskningen har jag lyckats rädda.
På jobbet har jag också lite CD-material inlagt, typ SVB 1890,1900,1970 och 1980 + några andra.
 
Men ALLA skivor har gått upp i rök så jag kommer inte kunna arbeta lika aktivt hemifrån som jag gjort tidigare.
 
Finns det någon hygglig själ här på AF som kan tänka sig att skänka eller sälja CD-material till mig till ett överkomligt pris. Det känns inte rätt att betala fullpris för det man en gång har fått...  
 
Nu kommer jag inte ihåg exakt villka program jag hade men allt är av intresse.
Maila mig gärna på thomasobarbro@live.se om du kan hjälpa mig.

2010-08-16, 22:07
Svar #1

Utloggad Åke Wahlqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1217
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 21:13
    • Visa profil
    • akewah.se
Vilket fruktansvärt öde, tur att du kunnat rädda så mycket av ditt eget. CD-skivor måste väl försäkringen ta?

2010-08-17, 15:30
Svar #2

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Jo,  
iofs täcker försäkringen allt lösöre. Men det mesta hade jag fått av en person som tröttnade på släktforskning.  
Det innebär att det kommer att kosta många sköna tusenlappar att få tillbaka det jag en gång har fått.
 
Så det får väl bli att bita i det sura äpplet och börja beställa nytt.
 
/Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna