ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-01-26  (läst 1976 gånger)

2004-07-07, 16:17
läst 1976 gånger

Utloggad Linda Wikland

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 287
  • Senast inloggad: 2016-11-03, 19:24
    • Visa profil
Hej!
Är det någon vänlig själ, som har tillgång till Ancestry. som skulle vilja vara snäll och titta vad det står för födelsedatum mm för den Ulla K Hobson som är avliden år 2004. Jag saknar för närvarande abbonemang. Jag är osäker på om det är min Ulla.
Med vänlig hälsning,
Linda Wikland

2004-07-07, 19:19
Svar #1

Jan Ek (Janek)

Detta står i SSDI:
 
Name:    Ulla K. Hobson  
SSN:    153-60-9225  
Born:    1 Feb 1942  
Died:    23 Jan 2004  
State (Year) SSN issued:    New Jersey (1975 )

2004-07-07, 20:28
Svar #2

Utloggad Linda Wikland

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 287
  • Senast inloggad: 2016-11-03, 19:24
    • Visa profil

2004-07-07, 20:32
Svar #3

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Ni vet väl att ni kan titta i ett gratis Social Security Death Index på Ancestrys systersajt - Rootsweb - utan lösenordskrav eller dylikt?
 
På adressen http://ssdi.rootsweb.com/cgi-bin/ssdi.cgi finns den avancerade sökningen.  
 
Registret på Rootsweb har varit lika uppdaterat men jag hittar faktiskt inte din Ulla där utan bara andra Hobsons döda i januari 2004 - jag trodde de använde samma fil men tydligen inte.  
 
Hälsningar,
Eva

2005-01-07, 23:31
Svar #4

Utloggad Monika Lindqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2023-01-02, 12:16
    • Visa profil
Hej !
 
När jag nu fann detta   Isak ISAKSON    
    Birth Date: 27 Nov 1885  
    Death Date: Jun 1967  
    Social Security Number:  533-03-9724  
    State or Territory Where Number Was Issued:  Washington  
   
  Death Residence Localities  
    ZIP Code: 99403  
    Localities:  Clarkston, Asotin, Washington  
   
hur kan jag enklast kontrollera im detta är den Isak jag söker ?
Jag hoppas att det ska vara
Isak Verner Isaksson,  
född 1885-11-23 i Nordmaling  
 
 
Passagerarlistan ut Göteborgs poliskammare (vol EIX:79). Han reste ut från Göteborg med ångfartyget Orlando 1905-07-12 med destination Grimsby i England.  
Senast 1942 finns han uppgiven i en svensk bouppteckning som boende i Amerika, okänd ort.
 
Hyfsad matchning på födelsedatum, men det framgår ju inte ens i vilket land han är född.
 
Tips ?
 
Mvh Monika

2005-01-08, 02:01
Svar #5

Anna-Karin Gustafsson

Hmm vadå gratis jag testade och jag skulle då få betala för de uppgifter jag hittade. Jag vill itne betala för når jag inte ved vad jag får.
 
Det står att jag ska skriva in min släktings namn och så komer det upp söksvar men det kostar att få veta vad de har hittat.

2005-01-08, 09:15
Svar #6

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Anna-Karin, det är gratis att få söksvaret på Rootsweb (se adressen i mitt inlägg) men inte på Ancestry - man måste ha koll på var man är. Att beställa SS5-blanketten (se nästa inlägg) kostar pengar till myndigheten (inte till Rootsweb eller Ancestry), men det är inte heller någon som påstått att den delen är gratis.  
 
Jag ser att nu har Rootsweb även infört en ruta Order record men det är beställning av födelse- eller dödsattest - det har inget med SSDI att göra. De två högra kolumnerna i sökresultaten från Rootsweb är service från företagen, inte något som har med SSDI att göra, utan Social Security Death Index är just det, ett register över personer med deras namn, födelsedatum, social security-nummer, datum eller månad de avled samt var deras socialförsäkringsnummer utfärdades och vart sista checken betalades. Fler uppgifter får man inte ur SSDI i sig och de uppgifterna får du gratis på Rootsweb.
 
Hälsningar,
Eva

2005-01-08, 10:04
Svar #7

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Monika, enda säkerheten är att beställa SS5-blanketten (se mitt PS), dvs. själva ansökan om socialförsäkring som han själv skrivit - där han själv skriver vilka hans föräldrar är och var han är född. Det är dock inte garanterat att de uppgifterna finns angivna.
 
se diskussion här
Anbytarforum: Länder: USA: Internet: Social Security Death Index (SSDI)
 
på annat håll i en Anbytarforumdiskussion skrev jag så här:
---------
Från Social security-registret kan du få en kopia på hans SS-5-blankett, dvs själva ansökan om att få ingå i socialförsäkringssystemet (det var dessutom inte alla yrkesgrupper som täcktes av systemet), (det finns en del om detta ämne redan på Anbytarforum, sök på tex SS-5 i Rötters sökruta). För 27$ får du då en kopia på blanketten (efter några månader) med personens egna uppgifter om vilka föräldrarna var - du kan alltså bekräfta släktskapet. Övriga familjemedlemmar framgår inte. Info på engelska med bilder av hur blanketterna ser ut finns här http://members.aol.com/reginamari/ancestry/ssnfaq.html .  
---------
 
Det är alltså bästa sättet att bekräfta att en person du hittar i SSDI är den du tror. Blanketten kan endast beställas, de finns inte filmade för att studera vid något arkiv (de är dock filmade för lagring), och blir inte billigare för en amerikan på plats att beställa. Ingen kan alltså slå upp uppgifterna från blanketten åt dig.
 
När man söker på t.ex. Rooswebs SSDI-register finns en länk i service-kolumnen Tools SS-5 letter där du får ett färdigifyllt brev som du skriver ut och skickar in. Checkar är alldeles för dyrt att skicka från Sverige, och du bör inte skicka kontanter. Myndigheten godtar kreditkort.  
 
Från Social Security Administrations webbplats (http://www.ssa.gov/foia/foia_guide.htm) så betraktas detta som en begäran inom Freedom of Information Act (FOIA):
 
If you are requesting copies of applications for a Social Security Number (Form SS-5) for people who are deceased, address your request to:  
 
Social Security Administration
OEO FOIA Workgroup
300 N. Green Street
P.O. Box 33022
Baltimore, Maryland 21290-3022  
 
Request for copy of Original Application for Social Security Card (Form SS-5), SSN Provided
(Printout from microfilm)  $27
 
Request for copy of Original Application for Social Security Card (Form SS-5), SSN Not Provided (Printout from microfilm)  $29
 
You can pay by credit cards; we accept Mastercard, Visa, Discover, American Express and Diner's Club. We also accept checks or money orders payable to the Social Security Administration.  Do not send cash.  
 
Det finns även något som heter 'numident' att beställa, för 16 dollar, som är ett utdrag ur blanketten men där kanske inte alla uppgifter från ansökan står med.
 
Hälsningar,
Eva
 
PS. Eftersom jag inte har Ancestry-abonnemang själv f.n. kan jag inte kolla men det är möjligt att registret över dödsattester talar om var en person är född. Jag har själv också kopior på dödsattester från staten Washington och födelseort och föräldrar framgår där - men eftersom de uppgifterna lämnas av andra personer (anhöriga eller granne eller vårdpersonal) är det ju inte säkert att de upppgifterna är angivna eller korrekta.

2005-01-08, 10:48
Svar #8

Utloggad Monika Lindqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2023-01-02, 12:16
    • Visa profil
Tack Eva , för en bra vägledning .
 
Det måste väl ändå vara värt en chansning när jag inte har något annat att gå på just nu.
 
Jag undrar hur det är med bouppteckningar vid denna tid i USA, men det finns väl någon lämplig diskussionsrubrik för det ?
 
Mvh Monika

2005-01-08, 16:53
Svar #9

Utloggad Bengt Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3584
  • Senast inloggad: 2018-07-16, 18:24
    • Visa profil
Risken är nog stor att det är fel person. Ett World War I Draft Registration Card från år 1918 tar upp Isak Isakson, county Union, South Dakota,  född November 27, 1885. Närmaste anhörig: Isak Sandmyr(?), ??viken, Trondheim, Norge.
 
1920 års census tar i South Dakota, county Union, Emmet upp Isaac Isacson, 34, född i Norge, till USA 1916.
 
Det är ju tänkbart att det är denne som avlider i Washington.
Bengt Johansson

2005-01-08, 19:49
Svar #10

Anna-Karin Gustafsson

Eva
 
Jag var inne på Rootsweb på den sidan du angav förut, och på den jag fick svar på min sökning kostade pengar. Jag har 5 familjer som har emigrerat till USA och fick bara en enda träff på en person. Men enlilgt sidan var jag tvungen att prova i 2 veckor därefter betala 99 dollar.  
 
Anna-Karin

2005-01-08, 20:07
Svar #11

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Det låter helt klart som Ancestry - och något helt annat än SSDI. Om du trycker på länken ovan den 7 juli där det står den avancerade sökningen så kommer du till Rootswebs sökning, visserligen inte den avancerade utan grundsökningen:
 

 
Stämmer inte det?  
 
Fyll i Last name. Becker i mitt fall och first name Ethel.
Då ser sökresulatet ut så här:
 

 
Eller hur? Det är enligt min beskrivning i förmiddags allt du får ut av SSDI - mer finns inte där, inte ens att betala för. Det är när du trycker på några andra rutor som det kan komma Ancestry-abonnemangsförslag.
 
Det du sedan kan betala för är en kopia på SS-5-blanketten myndigheten SSA, eller en döds- eller födelseattest om sådana finns företaget Vitalchek som numera verkar samarbeta med Ancestry eller via respektive delstatsmyndighet eller någon av Ancestrys betaldatabaser census eller register till delstaternas dödregister. Eller Ancestrys betalversion av SSDI som inte innehåller mer information men registren kan skilja sig något i antal personer.
 
Om du väljer advanced search längst ner får du möjlighet att t.ex. söka på födelsedatum.
 
Om du får upp Ancestry även om du fyller i dessa rutor, så förklara gärna exakt vilka du klickar i.
 
Hälsningar,
Eva
 
Som gjort sitt första försök med inklipp av bilder så ursäkta om det inte blev bra.

2005-02-09, 15:19
Svar #12

Rigmor Andersson

Hej!
Undrar om någon kan söka efter Albin Johanson född 1868-05-04.

2005-02-09, 17:02
Svar #13

Jan Ek (Janek)

SSDI, som är fritt sökbart här, utan kostnader, innehåller i sin elektroniska version endast dödsfall efter 1962, den tidpunkt registret blev datoriserat. En person född 1868 skulle då behöva bli närmare hundra år för att finnas med. Albin gör det inte - men sjutton stycken andra med samma födelsedatum. Använd knappen advanced search för att kunna lägga in födelsedatum.
 
Hela databasen innehåller för närvarande över 72 miljoner namn!

2005-02-10, 00:24
Svar #14

Anna-Karin Gustafsson

Eva
 
Jag har testat och testat och inte fått fram nåt som ska likna mina släktingar.

2005-02-10, 05:55
Svar #15

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Men det är en helt annan sak - alla finns inte med. Om du kommer in på Rootsweb och rutorna ser ut som ovan i mitt exempel (fast tydligare  )så är du inne och gör gratissökningar. Men det är inget allmänt dödsregister utan en förteckning över anmälda döda med socialförsäkring (där åtminstone i början någon måste ha rapporterat dödsfallet till myndigheten).  
 
Systemet infördes i slutet av 1936 och är datoriserat fr.o.m. dödsfall 1962. Avled folk före 1936 kan de alltså aldrig ha fått ett socialförsäkringsnummer och finns inte (var de väldigt gamla och inte i arbete 1936 så fick de förmodligen inte heller något). Avlidna mellan 1936 och 1962 med socialförsäkringsnummer finns i stort sett inte med - ingen har knappat in dem i datorn (men man kan alltså som det står i mitt inlägg den 8 januari kl 10.04 skicka en begäran om man har fullständigt namn och förmodligen kända datum, om de finns med, få en kopia på ansökan och dossiern även om man inte har ett SS-nummer att ge dem - men att söka på alltför vanliga namn kan nog vara besvärligt).
 
Följande grupper fick före 1960-talet inte ta del av socialförsäkringssystemet - och kan inte heller då ha fått ett SS-nummer och inte vara med: lantbrukare, hemmafruar, statligt anställda (dit räknas även lärare tror jag), personer utan anställning samt de som på något annat sätt hade en pensionsförsäkring.  
 
Först 1988 fick alla amerikanska barn ett socialförsäkringsnummer.
 
(huvudsaklig källa: Rootsweb's  guide to Tracing Family Trees, Guide No. 10 U.S. Social Security Death Index (SSDI) and Railroad Retirement Board Records)
 
Hälsningar,
Eva
 
PS. Har du sett gratisregistren över döda som finns för Minnesota 1906-1996, Illinois 1916-1950 och påbörjat före 1916, Kalifornien 1940-1997, New York 1891-1929? Men i några av de registren står inget födelsedatum att söka på. De är inte heller heltäckande, eftersom alla år inte finns med. Men några av dem täcker ju inte tiden före 1936/1962.
 
På Rootsweb ligger förutom Kalifornien (1940-1997) även Kentucky (1911-2000), Maine (1960-1997) och Texas (1964-1998). På www.deathindexes.com hittar du både betal- och gratisregister.

2005-02-10, 18:55
Svar #16

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
täcker ju tiden före 1936/1962 skulle det förstås vara.
 
/Eva

2005-04-09, 16:25
Svar #17

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Hej,
 
Genom Ancestry.com fick jag ett socialförsäkringsnummer som jag undrar om någon kan kontrollera?
 
Der rör (troligtvis) en son till min morfars bror, August Martinson. Han heter Nestor Martinson, är född 15/4 1912 och verkar ha avlidit 1980 i Grays Harbor County, Washington.  
 
SS-nummer är 574-01-6453.
 
Mvh
 
//Leif
                                           
                                           
O B S !!!!
 
Ni behöver inte svara på detta! Jag kollade i databasen som är nämnd ovan - och det var min Nestor! Jipiiiii!
 
Leif

2005-07-11, 13:14
Svar #18

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Hej!
 
Jag har försökt hitta följande två personer på några av ovanstående länkar utan att hitta dem. Undrar om någon som kan detta bättre också vill göra ett försök.  
Det är SSN (numret) jag är ute efter.
 
John Edward Luther, död 1925 i Schenectady, NY
och
Betty Bengtson Luther, död 1922 i Schenectady, NY, begr i Vale Cemetery.
 
Vänligen
Marianne

2005-07-11, 13:33
Svar #19

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Marianne, SSN-numret (och systemet) infördes först på 1930-talet, så det går inte att hitta dem alls (se mitt inlägg härovan den 10 februari).
 
I New York-registret jag länkar till i samma inlägg ingår numera dödsfall t.o.m. 1936 - men enbart för New York City, inte för delstaten New York.
 
Hälsningar,
Eva

2005-07-11, 20:04
Svar #20

Jan Ek (Janek)

Marianne,
... tilläggas kan att om du inte redan är klar över det så är genealogiska kopior av dödsattesterna möjliga att beställa från NY State dept of Health. Detta gäller alla dödsfall i delstaten utanför NY City och med några mindre begränsningar i tid. Alla certifikat måste vara minst 50 år gamla. Tjänsten kostar 22 dollar per attest.
 
Det framgår inte vad du ville uppnå med att finna SSN för personerna, men kanske kan tänkbara uppgifter i dödsattesterna hjälpa dig vidare? Det samma gäller för övrigt publicerade dödsrunor som det också är god möjlighet för att finna, men med lite mer letande om du inte har hela datumet. (Som du får i attesten)

2005-07-11, 20:53
Svar #21

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Jan,
 
Det där med 50 år stämmer inte alls, för jag har beställt dödsattester från 1970 och 1980-talet utan några som helst problem.

2005-07-11, 23:23
Svar #22

Jan Ek (Janek)

Jan, Jan här  
 
Då tror jag du haft tur. Jag citerade bara sidan jag länkat till, jag har ingen släkt i NY så jag har inte provat i den delstaten. Men jag har ofta upplevt i USA att regler kan tillämpas olika beroende på vem man träffar på.
 
Är det verkligen i delstaten NY du har fått dessa attester förresten? Alla delstater har egna regler, och sekretessen varierar mellan noll år som i Minnesota och 75 tror jag är det högsta jag sett. 25-50 år är vanligt. Inte alla stater öppnar för genealogiska kopior heller, I MA finns det t.ex inte. Kraven för en auktoriserad kopia är ofta mycket strängare, eftersom dessa kan tjäna som legitimation och ge tillgång till andra dokument och tjänster.
 
Men hårdast kontroll är på födelseattester då de kan öppna för identitetsstöld.

2005-07-11, 23:59
Svar #23

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Tack Eva och Jan!
 
Egentligen vet jag knappt själv varför numret skulle vara intressant. Kan för lite om detta.  
 
Såhär är det:
Jag har fått kontakt med en ättling till dessa personerna. Hon hade för länge sedan nästan gett upp hoppet om att hitta deras ursprung. Nu samarbetar vi och hon undrade när de fick sitt amerikanska medborgarskap. Jag tänkte att man kanske kunde hitta sådana uppgifter om man har SSN-numret. Fruns födelseort i Sverige skulle också vara intressant att få reda på.
Jans förslag att beställa de genealogiska kopior av dödsattesterna kanske ger lösningen på frågorna?
 
(Jag misstänker att hon emigrerade 1887 och han mellan 1888 och 1891. De var inte gifta vid den tiden.)
 
Mvh
Marianne

2005-07-12, 09:07
Svar #24

Jan Ek (Janek)

Marianne,
 
Kanske är detta John Luther?
 
Name:    John Luther  
Arrival Date:    27 Jun 1888  
Estimated Birth Year:    1870  
Age:    18  
Gender:    Male  
Port of Departure:    Bremen, Germany and Southampton, England  
Destination:    New York  
Place of Origin:    Sweden  
Ship Name:    Elbe  
Port of Arrival:    New York  
Line:    2  
Microfilm Roll:    522  
List Number:    870  
 
När det gäller att hitta personernas ursprung i Sverige kan det ibland vara knepigt. Dödsattester innehåller i några tillfällen namn på båda föräldrarna, ibland den ene, men kanske oftast ingen. Det är uppgiftslämnarens kunskaper om av den avlidne som här är avgörande. En make/maka vet oftast mer än ett barn av naturliga orsaker.
 
Förutom att hoppas på att Svar/Arkion blir färdiga med en indexering av folkräkningen 1880 i Sverige, kan bakgrund i Sverige också vara omnämnd i en publicerad dödsruna. Har ni funnit sådana i NY? Om de fanns skulle de inte vara så svåra att finna, alla amerikanska dagstidningar nästan utan undantag finns bevarade som mikrofilm. En del finns till och med på KB i Stockholm.
 
Glöm inte heller att om makarna blev medlemmar i en svensk kyrka i USA, som ca 35% blev, kan du kanske finna dem registren på Emigrantinstitutet i Växjö.
 
Du skriver att de inte var gifta i Sverige. Då öppnas en möjlighet för att kunna finna deras vigselsattest. Om ni har riktig tur gifte sig paret i Schenectady county, och attesten ligger där. Men har jag förstått informationen på sidan jag länkar ovan är det inte ens nödvändigt att veta vilket county det skedde, är man villig att betala så söker de registren för hela delstaten (minus NYC) i angivna perioder.
 
Till sist kan det också vara värt besväret att kontakta kyrkogården. Man kan aldrig veta vilken information som kan ligga i deras egna register. Om registren blivit deponerade i ett offentligt arkiv så vet de givetvis det, och svaren kan sökas där.
 
När det gäller Johns naturalisering så får jag en träff i registret på Ancestry, men orginalbilden verkar fattas (jag har felanmält detta till Ancestry). Dessa register är oavsett tillgängliga för forskning i USA, via NARA eller mormonernas Family Centers.

2005-07-12, 10:52
Svar #25

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Tack Jan för all denna information!
 
Joh(a)n Edvard var född 1853 så jag tror inte det är rätt person. Han var gift (med en annan) i Sverige, men frun blev mentalt sjuk, de sju barnen placerades ut i olika fosterhem 1888, innan sex av dem emigrerade 1891. (Till synes ensamma på båten - den äldsta var då 16 år.) Modern blev kvar i Sverige. I husförhörslängderna står det först rymt till Amerika (om JE) och senare vid (fd?) hustrun mannen i Amerika. Jag har ännu inte fått klart för mig om de tog ut skilsmässa innan han for iväg. 1892 tycks han iallafall vara omgift med Betty i Amerika.
 
Vad beträffar sökningen i USA så får jag nog överlämna det till hans ättling som förstår förhållandena där bättre. Men jag ska vidarebefordra dina upplysningar till henne.
 
Tack än en gång!
Mvh
Marianne

2005-07-12, 16:00
Svar #26

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Jan,
 
Jan här  
 
Det är från Minnesota och Colorado jag fått dessa attester

2006-01-26, 15:39
Svar #27

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Hej!
 
Jag undrar om någon ville se om det finns några uppgifter på David Martin Luther, f 1883 i Göteborg, hans hustru Gunda och dotter Carolina. David Martin emigrerade till Amerika 1910.
 
Mvh
Marianne

2006-01-26, 19:41
Svar #28

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Marianne, som framgår ovan kan du söka i det själv, det är gratis och enkel engelska. Uppgifterna från folkräkningarna har du fått här.
 
Jag sökte efter David Martin Luther och hittar inte honom med det födelsedatum du anger i frågan under Folkräkningarna.
 
Social Security Death Index kan endast sökas på namn och födelsedatum (eller dödsdatum om man har det). Det finns ingen Gunda Luther. Dottern som är född ca 1915 kan ju ha gift sig och då finns ingen chans att hitta henne här.
 
Det finns som nämns i inlägg ovan vissa begränsningar av vilka som kan hittas i registret.
 
Hälsningar,
Eva

2006-01-26, 20:23
Svar #29

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Hej Eva!
 
Uppgifterna från folkräkningarna har jag sett.  
 
Har också själv suttit och försökt slå på Ancestry i ca en timma nu, men jag hittar inte gratis-sidan. Det står hela tiden att jag ska logga in.  
 
Angående Davids födelsetid så stämmer den enligt födelseboken, men den kan ju ha blivit förvanskad under tidens lopp.  
 
Tack för att du försökte hitta familjen.
 
Mvh
Marianne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna