ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skrivelser till Kung. Maj:t  (läst 413 gånger)

2015-02-15, 18:46
läst 413 gånger

Utloggad Jonas Magnusson

  • Jonas Magnusson (www.cognatus.se)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1316
  • Senast inloggad: 2023-12-21, 22:42
    • Visa profil
    • www.cognatus.se
Jag har hittat uppgifter i Personregister över skrivelser till Kungl. Maj:t som jag vill följa upp.
 
På kortet står det Sammansatta kollegier till Kungl. Maj:t (Volymnummer inom parentes) samt ett datum och ett volymnummer.
 
Alla dessa skrivelser till Kungl. Maj:t har jag för mig(?) ska finnas digitaliserade, men jag börjar tro att jag kommer ihåg fel. Det är länge sedan jag botaniserade id etta material. Tidigare vill jag minnas att det tillsammans med specialsök för Riksregistraturet även (utöver personregistret på kort) fanns ingångar till detta material på SVARs hemsida, men dessa finns inte längre.
 
Om inte, vet någon om diariet till detta material finns digitaliserat och om så är fallet , var finns det?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna