ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rösevål, Vickersrud. Christina Gustavsson  (läst 518 gånger)

2000-07-28, 19:41
läst 518 gånger

Lena Lekberg

Kan någon ge upplysningar om Christina Gustavsdotter. Född 1842-03-15 i Ingersbyn, Säter, Kila Värmland. Flyttade till Vickersrud i Tveta 1870-10-25. Enligt hörsägen skall hon ha bott på Rösevål, eller i dess närhet (någon liten stuga?). Hon födde Lovisa, som senare gifte sig med Oskar Lekberg. Hade Lovisa några syskon, och vem var fadern? Det är så att min morfar med fam senare bodde på Rösevål. Tacksam för minsta lilla upplysning

2000-07-28, 22:04
Svar #1

Margareta Nilars

Lena. Rösevål är ett hemman i norra delen av Åmåls landsförsamling. Tveta är grannsocknen. Skall söka efter personerna när jag får tillfälle. Kanske på måndag. Lekberg är en känd Åmålssläkt.
Margareta

2000-07-29, 22:04
Svar #2

Lena Lekberg

Tack för detta.
 Ja, nog kan man säga att Lekbergarna är kända i Åmål. Gösta och Barbro Lekberg var mina föräldrar.
Hoppas du kan återkomma med ytterligare upplysningar.
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna