ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bårhusens böcker  (läst 576 gånger)

2007-06-27, 19:20
läst 576 gånger

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Godkväll
 
Det finns ju bårhus som har böcker över döda, som inte har skickats någonstans. De har används för registreringens skull, och de har inte gått till, exempelvis stadsarkivet Gbg, som alla andra journaler (det har ju i och för sig gått upp till Vänersborg också, större utrymmen). Kanske kan vara bra att veta. Nu vet jag inte hur alla bårhus har gjort.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2008-02-08, 08:18
Svar #1

Lena Strandberg Nilsson

Min far föddes i Stockholm 1925 och hade vid födelsen 2 systrar. Han föddes som trilling. En av systrarna dog. Var gjorde man av dessa små liv vid den tidspunkten. Vet inte om hon hann döpas eller om hon fick en grav. Är det någon som kan hjälpa mig ? Vänliga hälsningar Lena

2008-02-08, 08:33
Svar #2

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Hej Lena
 
Har du kollat födelseboken som de föddes i? Jag antar att hon också fick en begravning. Kolla upp sjukhusjournalen för berörda sjukhus, gällande din farmor. Vet inte var någonstans dessa förvaras för Sth. Kanske något av detta kan hjälpa dig vidare.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2008-02-08, 08:42
Svar #3

Lena Strandberg Nilsson

Tack för ditt snabba svar. Jag är helt ny på detta med släktforskning och har ingen kurs ännu bakom mig. Är lite lost ...Tack igen Patrick

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna