ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: A. G. Sjö ??  (läst 540 gånger)

2015-10-20, 10:30
läst 540 gånger

Utloggad Lennart Elg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2023-06-19, 19:19
    • Visa profil
    • elgfamily.blogspot.com
I Sveriges befolkning 1910, noteringen för min farmor Elsa Viktoria Karlsson, f. 1892 i Skagershult, och 1910 bosatt i Kristine förs., Göteborg, hittar jag en notering Se A. G. Sjö sid. 88. Samma hänvisning finns för en arbetskamrat hon delar bostad med.
 
Detta måste rimligen vara en tryckt skrift av något slag, men jag har inte lyckats hitta A.G. Sjö någonstans?

2015-10-20, 15:53
Svar #1

Utloggad Stefan Dake

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 15:10
    • Visa profil
Det är en sidhänvisning till det SCB-utdrag ur församlingsboken som ligger till grund för folkräkningen. Elsa Viktoria finns på sidan 89 i detta utdrag och på sidan 88 finns en föreståndarinna Anna Gustava Sjö.
I utdragets första kolumn finns en sidhänvisning till församlingsboken, Göteborgs Kristine AIIaa:18 (1906-1923). A. G. Sjö finns där på sidan 1899 och anges då vara värdshusföreståndarinna. Elsa Viktoria (sid. 1900) var sannolikt anställd på detta värdshus. Vad värdshuset hette sägs inte, men där finns några adresser man kan söka på.
 
/Stefan
Stefan Dake

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna