ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Almanacka 1600 - 1999  (läst 1179 gånger)

2006-11-07, 15:05
läst 1179 gånger

Utloggad Christel Eriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Sam Blixt i Oskarshamn har utgett Almanacka 1600-1999. Jag har varit i kontakt med Sam Blixt hur och var jag kan köpa ett exemplar av boken. Den verka vara slut överall och han tipsade mig att efterlysa i Anbytarforum. Jag undrar om det finns någon som kan sälja denna bok till mig eller vet var jag kan få ta på den. Tack för hjälpen.

2006-11-07, 16:46
Svar #1

Carl Szabad (Carl)

Det finns ju annars en gratis digital almanacka för nerladdning från Rötter här

2006-11-07, 17:39
Svar #2

Christian Andersson

Registreringsprogrammet Min släkt innehåller en alldeles utmärkt kalender som sträcker sig från 1585 till och med 2007.
 
Jag är osäker på om kalendern fungerar om använder en olicensierad version av programmet. Men det är ju bara att prova.
 
Christian

2006-11-08, 10:32
Svar #3

Christian Andersson

Hej.
 
Gratisprogrammet Nordiska kalendrar år 1200-2100 konstruerat av Egon Bosved som Carl föreslår, har jag inte fått att fungera under Windows XP.
 
Jag använder mig av numera kalendern i MinSläkt. Den bör hålla samma höga kvalit? som Nordiska kalendrar eftersom den är granskad av Egon. Kalendern fungerar inte i demoversionen, man måste ha en giltlig licens för att kunna använda den.  
 
Kommande versioner av MinSläkt kommer dock enbart att fungera under Windows XP och Windows Vista.
 
Mvh Christian

2006-11-08, 10:58
Svar #4

Carl Szabad (Carl)

Jag använder Egon Bosveds kalender under XP Professional med SP2 installerat. Den fungerar utmärkt.

2006-11-12, 10:13
Svar #5

Utloggad Christel Eriksson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Carl Szabad och Christian Andersson.
Jag laddade ner Egon Bosveds kalender från RÖTTER
och den fungerar alldeles utmärkt. Jag har Windows XP Professional med SP2.
Tack så mycket för hjälpen.
Mvh
Christel Eriksson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna