ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Märta Engelbrecktsdotter, född 1720 i Håbol  (läst 583 gånger)

2001-11-30, 13:36
läst 583 gånger

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil
Hej,
 
En god vän till mig, Frank Baffa i North Carolina, USA, är på jakt efter sina rötter i Dalsland. Jag har lovat att hjälpa honom med detta.
 
Jag undrar därför om det finns någon som känner till en Märta Engelbrecktsdotter, född 1720 i Håbol? Hon lär ha avlidit omkring år 1798, då bosatt i S Backen, Ärtemark.
 
Hennes son, Sven Nilsson (1751-1829)i Ärtemark, var Franks mmffmf.
 
Alla tips, råd och upplysningar rörande denna Märta Engelbrecktsdotter, hennes anor och närmare öden tages emot med största tacksamhet.
 
MVH,
 
Christian Juliusson

2001-11-30, 15:49
Svar #1

Utloggad Åke Holmberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 416
  • Senast inloggad: 2024-01-11, 10:51
    • Visa profil
    • www.dis.se
Svar till Christian Juliusson
 
Hej! Jag letade själv i Disbyt efter en Engelbrecktsdotter i Dalsland för ett tag och det fanns en massa. Så jag kollde igen och det finns en Märta Engelbrecktsdotter f. 1720 i Håbol.  
Det går bra att kolla där även om man inte är medlem.
 
 
Lycka till Åke

2001-12-01, 14:43
Svar #2

Katarina Strid

Hej Christian,  
 
Jag har Märta Engelbrektsdotter i min antavla, via min farmor Elsa Jansson. Tyvärr har jag inte kommit längre än du, vet ej alltså något om hennes anor (ännu).  
Men jag har också hennes son Sven Nilsson bland mina anor, om du har intresse av vad jag har kommit fram till kan du kolla på denna antavla:  
http://home.swipnet.se/k_strid/genfm/default.html
 
Hälsningar Katarina

2001-12-03, 17:04
Svar #3

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil
Hej Åke och Katarina,
 
Och stort tack för tipsen.
 
MVH,
 
Christian

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna