ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Switchboard  (läst 736 gånger)

2006-02-25, 11:51
läst 736 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Vad har hänt med den amerikanska telefonkatalogen? Är det inte gratis längre att söka i den?
 
Det är tack vare den som jag fann mina släktingar både på farfars brors sida och farfars systers sida, genom att skicka brev till ev tänkbara släktingar.
 
Nu verkar det bara som man får fram namn och ev ålder, vill man ha adress så kostar det. Har jag fattat det rätt? Finns det någon annan site för den amerikanska telefonkatalogen, som är gratis?
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2006-02-25, 17:36
Svar #1

Bo Nordenfors (Nob)

www.whitepages.com är ett alternativ jag själv använder.

2006-02-25, 22:24
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Bo!
 
Tack för det alternativet!
 
------------------------
 
Det fungerade bra.
 
Ann-Mari B
Ann-Mari Bäckman

2006-08-01, 20:55
Svar #3

Anna-Lisa Göransson

Bo Nordenfors!
Har provat det tips du föreslagit ovan till Anne-Marie B. och det gick ju bra att komma fram till, men hur kommer man vidare? Hittade något som jag tror skulle fungera bra. Men liksom alla andra sådana här källor, så släpps en del av informationen. Tillräckligt för att man skall bli intresserad. Men som vanligt är det kostnad för att komma vidare. Kan Du eller ngn annan svara mig på detta är jag mycket tacksam.
Anna-Lisa

2006-08-01, 21:31
Svar #4

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Anna-Lisa,
 
Nästa steg är att ta fram penna och papper och skriva till den adressen du får fram.

2006-08-01, 23:36
Svar #5

Anna-Lisa Göransson

Jan!
Jag är ledsen, man jag får inte fram mer än namnet och platsen, ingen adress tyvärr. Där är det stopp.
Anna-Lisa

2006-08-02, 06:19
Svar #6

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Det var konstigt att du inte får fram adress. Om du vill kan du testa den här adressen och se om du har bättre tur där
Klipp och klistra  
http://peoplesearch.lycos.com/

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna