ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Järnvägstjänsteman Karl Andersson  (läst 449 gånger)

2006-10-14, 00:53
läst 449 gånger

Utloggad Yvonne Bjurkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 131
  • Senast inloggad: 2010-07-03, 00:12
    • Visa profil
Hej! söker efter Karl Andersson f.1881 Gifte sig med Elin  alfrida Lilja f.1889 25/1 i Ludvika,Malingsbro. Dom fick 3 barn ihop.Karin hillevi f.1916. Nils f.1918.  Karl f.1915? osäker på Karls födelse år.Har bara hört om att dom bodde i Tösse. Skilde sig 1936 .Karl fick fler barn när han var gift med Elin.Enligt släkt var det med en piga till familjen.   Karl Andersson ,arbetade inom järnvägen. Mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.      Vänliga  hälsningar  Yvonne

2006-10-14, 12:34
Svar #1

Utloggad Yvonne Bjurkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 131
  • Senast inloggad: 2010-07-03, 00:12
    • Visa profil
Hej ett tillägg om Karl Andersson .Han var inte född i Tösse! Utan i värmland. Där jag skulle gjort min efterlysning på Karl.Blev fel Så glöm min efterlysning här.Ber om ursäkt för detta.Gör nu en ny efterlysning ,på Karl i Rätt Landskap Värmland. Ibland är fingrarna ett steg före tanken!       Vänliga hälsningar Yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna