ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hitta sidan i böckerna?  (läst 443 gånger)

2004-11-02, 15:57
läst 443 gånger

Dan Johansson

Har köpt ett litet abonnemang på genline för att pröva på lite och letar efter min farmorsfarfar under _sc Malmöhus i Födde för 1864. Han är född i Anderslöf(v) Hur ser man vilken sida den församlingen finns? Måste jag bläddra igenom alla sidor? Som tur är så är ju inte text från 1864 jättesvår att läsa  
 
 
Frågar man inte så får man ingenting veta, eller hur  var det....

2004-11-02, 17:27
Svar #1

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Om du tittar in på Genlines hemsida framgår det där att man har bara med Födde fram till 1861.

2004-11-02, 17:34
Svar #2

Dan Johansson

OK. Men hur gör man annars? Om jag ska titta på 1861 i SCB-böckerna?

2004-11-02, 17:49
Svar #3

Elisabet Bergkvist

I början av boken finns ett volymregister på tre sidor som med mycket liten text räknar upp alla församlingarna i kontrakts- eller häradsordning.
Om man hittar sin församling kan man gissa var någonstans den finns, början, mitten eller slutet av boken och vilka som finns före och efter, och sen är det bara att bläddra och leta.
 
mvh Elisabet

2004-11-02, 18:40
Svar #4

Dan Johansson


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna