ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-05-27  (läst 1748 gånger)

2003-03-15, 21:45
läst 1748 gånger

Bertil Söderström

Hej,  
 
jag måste säga att Genline fungerade fantastiskt snabbt och bra!!! (Jämfört t ex Akiron som konstant timar ut). Inte ett enda fel, eller nerkoppling under min testperiod på 20 dagar hos Genline. Dock är det ju lite konstigt att man lägger ut alla husförhörsböcker, men inte verkar bry sig om flyttningslängderna. OJ vad jag har letat i dessa husförhörsböcker (ögnat igenom 300 sidor åt gången), tills jag kom på att kolla på svar.ra.se - och först då fick jag se att det fanns flyttningslängder för den aktuella församlingen, och mina långa nätter av letande var mer eller mindre helt i onödan.  
 
Njä - tekniken funkar superbt, men de skulle nog behöva säkerställa kvaliten på det som läggs ut; inte bara ange vad som FINNS utan också vad som SAKNAS.
 
/Bertil

2003-04-18, 08:57
Svar #1

Ann Viking Saetre

Hej,
 
Någon vänlig själ som kan utläsa en titel i V Fågelviks husförhör 1763-1768 åt en amerikansk ättling?
 
GID 543.7.11700 (Väng, V Fågelvik)
.... Jonas Kylander
 
Tack på förhand,
Ann

2003-04-18, 10:11
Svar #2

Utloggad Kerstin Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 89
  • Senast inloggad: 2011-06-16, 09:08
    • Visa profil
Hej Ann,
 
Jag utläser det som står före Jonas Kylander till Besökaren
 
Med vänlig hälsning
 
Kerstin

2003-05-03, 05:59
Svar #3

Mikael karlsson

Genline...
Vilken soppa nu är jag verkligen trött på det företaget...
Undrar om det finns något seriöst bakom det
eller om de bara är ute efter att tjäna pengar...
 
Göteborg och Bohuslän påstås varit klart länge...
 
Är man o forskar som jag hamnat sista tiden i Tanum Socken så blir man mörkrädd och förtvivlad hur kan man sakna så många husförhörslängder.
 
Hur kan så många husförhörslängder som man påstår sig ha över Tanum vara Feldöpta så det man tror skall finnas inte finns.....
 
Man verkar inte ha utfört någon som helst dubbelkontroll av vad fasen man döpt volymerna till eller vad man saknar...
 
Borde inte Sveriges Släktforskarförbund ta bort deras annons på sin sida tills de börjat använda kvalitet?
 
Visst det är mycket som är bra med Genline tanken är bra...
Men kvalitet och att man har det man säger...
Jag har tagit upp detta förut både via e:mail, telefon, och här...
 
Men inte kan man göra ändring på sin hemsida att Göteborg och Bohuslän INTE är klart...
 
Ett bluff företag det är vad det är....

2003-05-03, 19:09
Svar #4

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Mikael, kan du förklara vad det är som saknas. Vad jag kan se så finns det husförhörslängder från 1760 till 1891. Jag forskar inte själv i Tanum men eftersom jag har abonnemang så har jag tittat och jag ser inte att det är något konstigt med just Tanum.
 
Ann-Britt

2003-05-03, 21:39
Svar #5

Mikael karlsson

Javisst kan jag ge dig några exempel lätta...
Tex C:1, C:2
 
Och C3 bör finnas en del 1 till börjar på 1802
Födda...
 
Så man kan la säga på ett ungefär att i alla fall födda saknas perioden 1719-1802
AI:18 Husför saknas ...
Volymer felaktig betecknig på...
allt i en o samma församling = Tanum...
 
Det är mycket som saknas i andra församlingar med...
 
Men
Ann-Britt...
Det är ju jag i detta fall som betalar en rätt hyfsad summa pengar...
Borde väll inte vara jag som reder ut deras fel ?
 
De betalar då inte mig någonting ....
Detta tyder på att de inte utövat någon som helst dubbelkontroll av sitt arbete...
Tycker jag e mycket tråkigt...

2003-05-03, 22:55
Svar #6

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Men Mikael, på Genlines hemsida under Aktuellt kan man ju gå in och kolla vilka församlingar som är klara och vilka längder som finns. Där finns inte uppräknat de längder du nämner. Så jag kan inte se att Genline har lurat någon. Och de kan ju inte dubbelkolla något de inte har skannat in ännu. I de församlingar jag själv forskar i, mest i Östergötland och Kronobergs län, har längderna kommit in efter hand, så man får gå in på deras hemsida och kolla emellanåt.  
 
Ann-Britt

2003-05-04, 05:41
Svar #7

Mikael karlsson

Men Ann-Britt står det inte på deras första sida att Göteborg ch Bohuslän är klart ??
 
Det står ju rätt klart o tydligt eller hur ?
Och har gjort så i flera månader eller hur ?
 
Och börjar jag på en person som föds i Naverstad Socken och flyttar till Tanum socken, tex...
 
Skall jag behöva ha släktforskat innan och veta vilka församlingar jag kommer till ?
För att utnyttja Genline ?
 
Jag betalar ju närmare 200 :- i månaden för något som uppgetts vara klart i flera månader ....
 
Och som jag sa jag tog några enkla Exempel....
Det saknas till exempel liknade exempel  
till Husförhören där de antagligen varit filmade på flera rullar så finns bara del 1 eller senare del inlagd...
 
Men Ann-Britt..
Du tycker Ann-britt... du tycker allltså det är ok att påstå att ett helt län kan påstås vara  
klart i flera månader men det bara i denna församling saknas massor,, flera feldöpnigar...
det saknas så att inte alla husförhör är ok ?
 
Så Genline behöver inte dubbelkolla sitt arbete alls ?
Utan jag som kund skall reda ut min släkt eller vad jag gör först o sen abbonera på Genline ?
 
Det är så man blir riktigt irriterad utav sådana svar Ann-Britt....
 
Och det är inte bara i Tanum Församling det saknas o finns fel i från Göteborg och Bohuslän....

2003-05-04, 06:00
Svar #8

Mikael Karsson

Ann-Britt...Jag tog exempel förut att C:3 inte var komplett o du påstår att det har de inte påstått heller
men så här står det ju på deras sida
954.31 C:3 Födde, Vigsel, Död 1767 1808  
 
Men minst en rulle saknas för födda börjar ialla fall på årtal 1802.
 
Och jag tycker det är märkligt...att om jag påpekat att det är fel så ställs det imot mig på Genlines sida..
 
Borde inte det vara en gemensam sak att uppmana till kvalitet...
 
Och du påstår ju att i Kronobergslän har längder kommit in efter hand...
 
Även om inte längder är feldöpta delar till Volymer saknas...
Är inte det skäl nog för kritik...
 
Inte går du väll o köper en tidning o sen nöjer dig med o få sida 30-52

2003-05-04, 11:59
Svar #9

Utloggad Nina Ringbom

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 643
  • Senast inloggad: 2020-07-06, 16:36
    • Visa profil
    • slottsguiden.info/
Hej
Jag har aldrig klagat på Genline förut men jag har blivit lite besviken på dem nu. Kan bara hålla med dig Mikael att det är vissa delar som saknas.
Ett exempel: Den 21 april skulle jag gå in på Korsberga hfl 1810. Men det gick inte utan jag fick hela tiden upp: ERROR index not found  
Jag mailade då Genline att det inte funkade för vissa hfl men gick bra för vissa.. Fick svar 2 dagar senare att de skulle fixa det så fort som möjligt. Nu är det den 4 maj och går man idag in och kollar på Korsberga så finns det endast hfl från 1846 och framåt. Alla hfl för AI:1 till AI:12 är borta!!
Undrar hur lång tid det kommer att ta för dem att fixa till det?
Kan tillägga att de på sin hemsida har tagit bort dessa också. Jag vet dock att Genline HAR haft dessa hfl. Även SVAR har dem....
mvh Nina

2003-05-04, 14:02
Svar #10

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Mikael, det var inte min mening att irritera dig alls. Men det du skrev först var att husförhörlängderna inte fanns, men de finns ju, alla utom AI:18. Det var väl mest därför jag reagerade. Att C:3 inte var komplett missade jag, förlåt!
 
Har du kontaktat Genline och berättat om dina synpunkter?
 
Jag är också medveten om att Genline inte är perfekt och att det saknas mycket. Jag blir själv besviken när jag forskar i en församling och personerna flyttar och man inte kan leta vidare p g a att inflyttningsförsamlingen inte finns med, eller att det saknas vissa längder. Men jag känner mig inte lurad för det. Genline skriver ju vilka längder som finns, och det uppmanar ju också att gå in och kolla vilka församlingar som är klara, och under varje församling kan man ju se vilka längder som finns. Där jag forskar har det i alla fall överensstämt med vad som står på hemsidan och de verkliga bilderna.
 
Mikael, jag tycker inte att det är OK att det på Genlines hemsida står Färdiga län att forska i och jag har för mig att någonstans i denna diskussion har det varit uppe förut att det borde stått Färdiga län att börja forska i, och det kan jag hålla med om.
 
Ann-Britt

2003-05-05, 13:44
Svar #11

Utloggad Kaj Larsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 583
  • Senast inloggad: 2022-04-21, 20:44
    • Visa profil
Det gnälls och klagas mycket på Genline och inte är allt perfekt. Men visst är det fantastiskt att kunna sitta hemma i lugn och ro och bläddra i kyrkböckerna. Jag har bredband på jobbet men modem i hemmet, och det är en stor skillnad i hastighet. Inte skulle man vilja sitta och tugga sig genom en hel husförhörslängd med modem, det går för långsamt. Men annars är det betydligt bättre än väntat. Att låna mikrokort från SVAR är ju int heller gratis numera.
Jag råkar känna ett par personer som satsat pengar i Genline, och det kan jag försäkra, att hittills har dom inte fått ett öre i utdelning på satsade pengar.
Själv kan jag känna en frustration över att Uppsala, Dalarna och Gävleborg inte är klara, men kommer att vara sysselsatt med Värmland ganska länge än.
Det som inte finns hos Genline kan man ju vända sig till SVAR och låna. Så gör jag.  
Det gäller nog att utnyttja de medel som finns.
Kaj

2003-05-05, 14:29
Svar #12

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6924
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 19:31
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Vi måste göra skillnad på teknik och innehåll.
 
Visst är det en fördel att kunna hoppa mellan olika församlingar hos Genline jämfört med att beställa mikrokort och vänta och sedan beställa nya kort och vänta o.s.v. Men Genline har inte uppfunnit vare sig datorn eller internet. Det Genline ska bedömas efter är innehållet, d.v.s. kvaliteten på det kunderna får för pengarna.
 
Är bilderna läsbara? Finns alla volymer i färdiga län? Är förteckningarna korrekta och lätta att hitta i? Hur bemöts kunder som framför klagomål? Rättas påtalade fel? Finns det berättigad kritik här, så kan inte det kvittas mot att det är fantastiskt att kunna sitta hemma vid datorn och släktforska. Om en nyinköpt bil har fel och brister, så kan ju inte bilförsäljaren ursäkta sig med att du har en fantastisk motorväg att köra på...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2003-05-05, 22:31
Svar #13

Mikael karlsson

Ann-Britt
Det finns inte alla husförhörslängder till årtalen möjligtvis..
Men sen är det ju så att vissa volymer varit filmade på flera rullar...och då saknas slutet eller början...detta är svårt att sätta sig in i...
Därav mitt lilla dilemma att jag har svårt att ge dig ett konkret exempel då jag inte lyckats finna någon filmad förteckning för Husförhören efter  
1860 om jag minns rätt...
Så det är lite samma problematik som med C:3 jag beskrev i tidigare inlägg....

2003-05-05, 22:38
Svar #14

Mikael karlsson

Kaj jag håller med dig i vissa delar när allt funkar som det skall med att utlovat material finnes så e det välldigt smidigt och jag hinner bra mycket mer på en timme hemma än i Landsarkivet när man använder deras volymer då man måste gå fram o byta tillbaks etc stå i kö...
 
Tyvärr är det så i alla fall i de församlingarna jag forskat i mest Norra Bohuslän  
Så har mycket saknats och saknas fortfarnde och även rena felaktigheter...
Och detta när inte saker e filmat så får man ju ta till o beställa hem volymer...
Men INTE skall det bero på att det saknas volymer som Genline i o med att de säger att Bohuslän är klart.
 
Och du borde meddela de du känner som satsat pengar att de går på om att det skall vara kvalitet och att utlovat finnes...
Så får de kanske igen pengarna....

2003-05-08, 08:26
Svar #15

Utloggad Kaj Larsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 583
  • Senast inloggad: 2022-04-21, 20:44
    • Visa profil
Jag vill inte debattera mot någon i denna fråga men när det gäller läsbarhet i jämmförelse med SVARs mikroficher så tycker jag inte att Genline förlorar på jämförelsen. Förvisso har inte Genline uppfunnit datorn eller internet men däremot har man väl all heder för id?n och tillämpningen.
 
Kaj

2003-05-10, 08:50
Svar #16

gunnel

Jag läser med glädje alla inlägg om Genline!
Själv har jag haft mailkontakter med dem om varför inte alla husförhörslängder, födelsböcker mfl finns med på de län de påstår vara klara - i mitt fall Jönköping och Kalmar .Jag har tagit Svars arkiv som jämförelse.
Deras svar till mig:
Tyvärr så har vi alltså inte tillgång till den filmen du nämner. Vi beställer som sagt alla de filmer som Riksarkivet har, och tyvärr saknas då denna. Det är möjligt att SVAR har fått tag på sitt material på annat håll ?????
Jag har också träffat på Husförhörslängd (tror det var Kalmar) där fortsättningen inte fanns som utlovats i den första längden!!
Genline är bra på många sätt och har hjälp mig mycket men visst tycker jag som många andra att för 200 kr/ mån önskar man sig ALLT!
Gunnel

2003-05-10, 09:45
Svar #17

Mikael karlsson

Gunnel.....
Jönköpings Län står att det är i produktion....!
 
Det är en välldigt stor skillnad.
Kontra Göteborg och Bohuslän.
Som Påstås varit klart i flera månader på deras framsida.
 
Mitt senaste mail till Genline var för ca en vecka sedan...
Har man fått svar ? Nej.  
 
Det handlar inte om för min del att önska sig allt...
Utan få det man betalat för och att kvalitet är något som existerar....
 
Så här står bla. på Genlines hemsida .
 
Genlines Bildarkiv
 
 
Vad är Genlines Bildarkiv?
 
 Genlines bildarkiv består av av inscannad mikrofilm. Dessa microfilmer är nytillverkade filmer kopierade från Riksarkivets arkivexemplar. Vi erbjuder bilder av kyrkbokssidor istället för tolkad information. Detta är vad som skiljer vår databas från de flesta andra som finns tillgängliga via Internet.
 
 
Vilket material innehåller Genlines Bildarkiv?
 
Huvudsakligen arbetar vi med de s.k. mormonfilmerna, vilka representerar material från 1500-talet fram till 1900-talet.
I de fall det saknas filmer, eller om vi av andra skäl inte har tillgång till rätt typ av film, kompletterar vi med filmat material från Statistiska Centralbyrån som numera finns på Riksarkivet
 
 
Så tolkar man detta som jag gör skall det räcka med att läsa detta och att läsa att i mitt fall Göteborg och Bohuslän är klart....
Då skall man inte behöva beställa ifrån svar div kyrkböcker.
Man skall inte behöva tex sätta sig in i vad SCB har för material....
 
Det står att Länet är klart att de kompletterar om inte rätt film finnes ..Punkt slut..
 
Ruffel o Båg....falsk marknadsföring helt enkelt välldans oseriöst.
lätt gjort o göra så här via internet för man slipper ju se kunderna i ögonen.

2003-05-10, 10:18
Svar #18

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Felet med Genline är att de är ett privat företag och inte en arkivinstitution som lyder under arkivlagen. Detta får vi aldrig glömma bort! De tillhandahåller ett utbud av digitaliserade mikrofilmade kyrkböcker som de presenterar över internet via betalabonnemang, men har absolut ingen skyldighet gentemot sina kunder att visa upp den kunskap och förtrogenhet med materialets innehåll som arkivpersonal förväntas ha inom sitt yrke. Genline har som företag presenterat en bra affärsid? på hur man kan lösa problemet för släktforskarnas oftast långa avstånd till arkiven - kan inte släktforskaren komma till arkivet får arkivmaterialet (digitaliserade bilder) komma till släktforskaren. I lugn och ro kan man sedan hemma forska i den takt man vill. Företaget har själv öppet sagt att dess personal inte någon är släktforskare och uppenbart saknar de också all förståelse för arkivkunskap, och det är vad jag har förstått av inläggen ovan det som upprör forskarna. Klara och precisa förteckningar, goda hänvisningar och raka klara besked är det som släktforskare vill ha då de kommer i kontakt med Genline och detta får de inte.
 
Tilläggas kan att även jag har upptäckt att det fattas vissa volymer i Genlines utbud. Dessutom har vissa sidor blivit så dåligt konverterade till digital bild att de både saknar kantpartier, som blivit avklippta då mikrofilmen scannats, och är oläsliga vid uppförstoring. Det sista kan givetvis även bero på att vissa mormonmikrofilmer är dåligt gjorda av Recolid och att den digitala bilden inte kan bli bättre. Vid gjord jämförelse mellan olika medier så är det generellt ändå så att den digitaliserade bilden på Genline stundvis håller för dålig upplösning på smått skriven text för att vara fullgott läsbar. Dessa oläsliga sidor skulle dock kunna kompletteras allteftersom ur originalen, om nu viljan finns. Frågan är om Genline någonsin har tanke och vilja att göra detta?  
 
Jag ställer mig personligen skeptisk till Släktforskarförbundets ensidiga ställningstagande för Genline; det bästa hade varit om både SVAR och Genline i samarbete eller konkurrens hade tillhandahållit kyrkboksmaterial på samma villkor - en enstaka aktör som Genline på marknaden får inte den press på kvalit? som flera aktörer ställs inför i en konkurrenssitiuation. Förhoppningsvis kommer SVAR, som lyder under Riksarkivet och arkivlagen, att få ändan ur vagnen och digitalisera kyrkböckerna allteftersom. SVAR har dock som bekant inte tidigare varit på alerten att tillhandahålla kvalit? eller billiga lån av mikrofich? - det finns dock tendenser att detta börjar förändras.  
 
Både Genline och SVAR borde tänka på vad  forskaren vill ha för sina pengar.  Ett nytänkande behövs inom både SVAR och Genline, där kvalit?tsaspekterna är det centrala.  
 
mvh Niclas Rosenbalck

2003-05-10, 12:50
Svar #19

gunnel

Ok, såg nu att Jönköping står i produktion. Men i min lilla hjärna har jag för mig att det tidigare stått att Jönköping var klar??? Nå väl ....???
Men, Kalmar län står att det är klart och där har jag också hittat brister, kan just nu inte komma på annat än att forsättningen på en husförhörslängd inte fanns! Har lämnat Kalmar bakom mig för ett tag.
Håller också med om att vissa bilder är omöjliga att  läsa -  främst hö kant-. Det har jag inte vågat anmärka på. Känns så konstigt när man skriver till support och de inte svarar!
Gunnel

2003-05-17, 12:39
Svar #20

Anna-Lisa Göransson

Varför finns inte alla kyrkböcker på Fryksände sn medtagna? Frågan gäller AI:1 t o m AI:4.
Anna-Lisa

2003-05-22, 19:20
Svar #21

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej,
Kan någon kolla om ni finner något under Östergötland, Sörby. Hos mig står det: Hittade inga sekvenser. Vad månde detta vara?
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2003-05-22, 19:32
Svar #22

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Olle!
 
Det verkar inte finnas några kyrkböcker från Sörby.
 
Enligt Sveriges församlingar genom tiderna:
Indelning: 1791 uppgått i Mjölby (med Sörby). Pastorat: Mjölby. Födelsebok: 1771- 1791. Arkiv: 1771-05-28 brand, allt förstört.  
 
Det finns inte heller något på SVAR:s sida, mer än en arkivförteckning. Var födelseboken som nämns ovan finns vet jag inte, möjligen kan det ingå i Mjölby.
 
Mvh//
Lotta

2003-05-22, 21:08
Svar #23

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Hejsan,
 
enligt innehållsförteckningen till Mjölby CI:1 innehåller denna även uppgifter (födda, vigda, döda) för Sörby från 1771 till 1791, så det är säkert den bok som Lotta anger ovan.
 
mvh Lennart

2003-05-22, 22:51
Svar #24

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Tack Lotta och Lennart!
Det var en enkel förklaring .... och det hade inte varit fel om det funnits någon form av hänvisning/meddelande i Genline.  
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

2003-05-25, 14:13
Svar #25

Utloggad Gunvor Jensen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 470
  • Senast inloggad: 2022-02-23, 16:50
    • Visa profil
Kalmar län, Åby socken hfl A1:10, p 220
Har någon möjlighet att hjälpa mig att se vad det står om min farfars far Johannes Peterson.
Det är skrivet med sådan liten stil att jag inte klarar att läsa det.
Kan se i högra kolumnen på microkortet att det står något som ?/4 -1854.
Han flyttar någonstans gissar jag.
Tacksam för hjälp
Gunvor

2003-05-25, 19:12
Svar #26

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Hej Gunvor,
 
ställ läshjälpsfrågor under Läshjälp, så får du lättare hjälp. Se Ämnen - Läshjälp.
 
Vad jag kan se står det:  
'Abs. erhållit frejdbevis 3/7 54 på ... begäran.' Vad det sen står vid ... är jag tveksam till, kanske ett församlingsnamn. Abs. innebär att han var frånvarande, när framgår ej.
 
mvh Lennart

2003-05-27, 20:45
Svar #27

Roger Johansson

Hej!
 
Någon som har problem att komma in på genline ikväll?
 
Mvh
/Roger

2003-05-27, 21:02
Svar #28

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Ja, jag har också problem.
 
Ann-Britt

2003-05-27, 21:33
Svar #29

Linda Larsson


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna