ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nytt datorsystem på SVAR = 10 - 12 dagars väntetid?  (läst 504 gånger)

2000-03-09, 12:35
läst 504 gånger

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Skall ett nytt datorsystem på SVAR innebära  10 - 12 dagars väntetid på mikrokort?
 
När jag tidigare har beställt mikrokort via biblioteket har jag haft dessa mikrokort i brevlådan dagen efter eller senast två dagar efter beställningen.
 
Nu, då man hållit på med att installera ett nytt datorsystem i över två månader, tar det tio - tolv dagar innan mikrokorten är levererade. Hur kan detta komma sig?  
 
Har man inte kontrollerat systemet innan det  
installerats?
 
Vem har i så fall godkänt systemet?
 
Vem har ansvaret för detta?
 
Det är nu värre än på den tiden man fick beställa mikrofilmer på biblioteket, då var leveranstiden högst en vecka.
 
Vem kan svara på dessa viktiga frågor?
 
MVH/Sam Blixt/Oskarshamn

2000-03-09, 13:52
Svar #1

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Har du provat att skriva till SVAR? Dum fråga kanske, men på SVAR:s egen hemsida finns mail-adresser till ett antal personer, varav åtminstone någon borde vara i ansvarsställning. Bland annat finns en mail-adress till någon med titeln direktör. Denna borde väl ha någon sorts ansvar, eller....?? Själv har jag inte vågat anlita SVAR på länge, eftersom jag läst och hört om problemen.
 
Med vänlig hälsning Tord Påhlman

2000-03-09, 13:59
Svar #2

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hej Tord!
 
Jag har pratat med personalen i telefon, de är också bekymrade. Dessutom har jag skickat ovanstående inlägg även till SVAR.
 
MVH/Sam

2000-03-09, 21:42
Svar #3

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Jag träffade Carina Strömberg, direktören för SVAR, på ett möte för några veckor sedan och hon var mycket medveten om problemen, och personalen jobbar övertid så mycket de hinner för att få ner väntetiderna igen. Det hela är ett jätteproblem  för dem eftersom de förlorar pengar på det också, och det är faktiskt mest dessa pengar de lever på.
 
Fast Sam, jag har tydliga minnen från tidigt 80-tal, då man fick vänta på vissa rullfilmer i 8 à 9 månader, och sen hade man glömt vad man skulle ha dem till när de kom, och det minns nog du också?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna