ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jeg søker Klara Emilie Jansd. f ca 1857 i Dalsland, mulig i Gestad  (läst 596 gånger)

2006-02-14, 15:35
läst 596 gånger

Liv S. Hansen

Klara Emilie Jansd flyttet inn til Fredrikshald (Halden) eller til Berg i tiden 1875-1886.
Hun arbeidet senere på Rød herregård som den gangen lå i Berg kirkesogn, nå i Halden.
Jeg finner ingen som helt passer i basen "Innflytta svensker til Østfold" på digitalarkivet, men en skiller seg ut. Hun skal være født 5. september 1857 i Gestad i Dalsland.

Det jeg vet er at hun fikk et barn (uekte) f 8. januar 1886 døpt 31.januar i Halden. Far var Victor Glückstad, ungkar og handelsbetjent.
Jeg tar med faddere ved denne dåpen: matros Adolf Marinius Karlsen, matros Frans Oscar Olsen, enke Betty Johansen, pige Martine Olsen.

Klara Emilie fikk forøvrig en sønn til, denne trolig døpt i Sverige ca 1893. Hans navn, Einar Holtberg (hentet fra folketellingen 1900).

Jeg hjelper en venninne med dette her. Vi har tidligere lett gjennom kirkebøker Dals Ed og Nössemark uten å finne henne. Dåp/fødselslister for Gestad finnes ikke på genline. Men vi kan jo håpe noen her kan vite noe om henne?

Med vennlig hilsen

Liv

2006-02-14, 15:59
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Fødselsbøker for Gestad 1830-1860 inngår i Bolstad.
 
Se  landsarkivets arkivförtecknig (arkivkatalog).
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2006-02-14, 16:59
Svar #2

Liv S. Hansen

Takk skal du ha Jørgen!
Da er det bare å ta nytt abbonement på Genline. Døpte 1857 Bolstad finnes jo der så jeg.
 
Mvh Liv

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna