ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Finns inte alla med i Sveriges Dödbok?  (läst 707 gånger)

2012-01-27, 18:32
läst 707 gånger

Utloggad Jan Suhr

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 320
  • Senast inloggad: 2024-01-09, 10:14
    • Visa profil
    • www.jansuhr.se
Jag har precis köpt ovannämnda CD-skiva och leter efter dödsdatum för min mormors mor och far. De bodde i Våmhus i Dalarna och var medlemmar i en Baptistförsamling.
 
Dessa båda personer finns inte alls att finna på CD-skivan, jag har deras födelsedatum och namn men får bara upp blankt när jag söker på dom på olika sätt.
 
Kan det vara så att de inte är med i dödsboken pga baptistförsamlingen?
 
Janne

2012-01-27, 19:41
Svar #1

Carl Szabad

Det är svårt att kolla om du inte anger vad de heter och när de avled. På baksidan av fodralet och i Rötterbokhandeln anges dock att ca 70 % av de avlidna under åren 1901-1946 med. Från 1947 ska alla ingå.
 
Under länken Namn åt de döda i vänsterspalten på Rötters startsida kan man se hur registreringsläget ser ut just nu för de församlingar som ännu saknas. Våmhus är inte registrerat alls för perioden 1901-1946 och är inte heller adopterat.

2012-01-28, 01:43
Svar #2

Ulrika Lövgren

Jag har också anfäder som jag inte hittar på skivan???
Så alla är nog inte med..

2012-01-28, 07:11
Svar #3

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Ulrika, som Carl skriver så är ca 70 % med av de avlidna 1901-1946 - det har varit och är ett frivilligarbete att skriva av perioden och det finns fortfarande lediga församlingar att adoptera för den som vill bidra.
 
Hälsningar,
Eva

2012-01-28, 15:38
Svar #4

Utloggad Ulla-Britt Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2014-03-27, 21:28
    • Visa profil
Hej.
 
Ett tips är att först titta på skivor och program på biblioteket före köp. Finns ofta ett hörn för släktforskare med datauppkoppling.
 
Hälsningar
 
Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna