ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mormonkyrkans CD-skivor  (läst 512 gånger)

2002-12-01, 01:19
läst 512 gånger

Lenah Hedin

Är det någon som vet varifrån man kan köpa de CD-skivor som Mormonkyrkan tagit fram med skandinaviska födelse/dop + vigselböcker samt vad dessa kostar? Om någon har köpt dessa skulle jag gärna vilja ha kontakt för att veta om de är prisvärda.
 
-----
Tråd flyttad 2009-03-06 från Landskap » Dalsland » Allmänt
C-G Magnusson, Moderator Dalsland

2002-12-01, 03:08
Svar #1

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Mormonernas CD-skivor får nog alltid betraktas som prisvärda, eftersom de är billiga. Jag har köpt skivorna du talar om och jag vill minnas att de kostade något under trehundra kronor. Har tyvärr ej kvar adressen till stället jag köpte dem från men det låg i Göteborg. Om ingen annan kan ge dig adressen här i Anbytarforum kan du säkert få den genom att kontakta närmaste Mormon-center som du kan finna i telefonkatalogen eller genom att söka i Google. Sävitt jag vet ligger skivornas information numera även utlagd på Mormon-kyrkans hemsida för gratis sökning. Det är dock förmodligen smidigare att använda CD-skivorna, eftersom Mormon-kyrkans hemsida brukar ge långa sök- och svarstider p g a hög belastning.

2002-12-01, 08:28
Svar #2

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej! Information finns här och en tidigare diskussion finns här Anbytarforum: Källor: CD-skivor: Scandinavian Vital Records Index där några beställningsadresser och telefonnummer framgår.
 
Med vänliga hälsningar,
Eva Dahlberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna