ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tömning av sökrutan i Internet  (läst 959 gånger)

2004-11-19, 18:34
läst 959 gånger

bengt

Är det nån som vet hur man ställer in datorn för att den automatiskt tömmer Internets sökmaskiner (I t.ex. Google). Nu har jag massor med gamla sökord som jag vill bli av med. Antagligen gör man det på Internet-alternativ, men jag hittar ingen ruta att kryssa i som passar in i sammanhanget.
Jag har Windows XP och Internet Exporer version 6.0

2004-11-19, 18:50
Svar #1

Utloggad Britt Maria Ekstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2015-07-20, 13:03
    • Visa profil
Hej Bengt
 
Du tar enkelt bort dem genom att
tryck på deleteknappen. De måste för
stås vara blåmarkerade. Har du många
sökord. Använd dig bara av begynnelse-
bokstaven. Sim sala bim.
 
Britt Maria

2004-11-19, 18:54
Svar #2

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Hej. Jag tänkte just nämna samma sak till Bengt. Men hur menar du med använd bara begynnelsebokstaven? Jag kan ändå bara ta bort en i taget.

2004-11-19, 19:08
Svar #3

Utloggad Martin Casterud

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 992
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 07:07
    • Visa profil
    • genealogi.casterud.com
Vill man stänga av den funktionen helt och hållet alternativt rensa alla sökord i ett svep så kan man; öppna Internet Explorer, välja 'Verktyg' i menyn, välja alternativet Internet-alternativ, fliken Innehåll, knappen 'Komplettera Automatiskt'.
 
I den rutan som kommer upp kan man administrera en del inställningar för när/om funktionen skall vara påslagen samt rensa gamla sökord.

2004-11-20, 08:09
Svar #4

Utloggad Bengt Kålax

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 120
  • Senast inloggad: 2018-03-19, 13:35
    • Visa profil
Tack Martin för detta. Nu fick jag rensat gamla synder. Men det skall finnas ett läge, när datorn rensar sig själv när man stänger av den. Det läget kommer jag inte på.

2004-11-20, 16:37
Svar #5

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Hej Bengt!
 
I Kontrollpanelen, under Internetalternativ - Avancerat - Säkerhet, ges möjligheten att tömma Temporary Internet Files-mappen när webbläsaren stängs (om det nu var detta du sökte?). Men alla gamla webbadresser försvinner inte härmed. De måste du nog radera på det sätt Martin anger.  
 
Mvh Leif

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna