ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Papperet slut  (läst 1740 gånger)

2005-11-20, 11:41
läst 1740 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Skulle skriva ut ett mail som kom och får plötslitg besked om att papperet är slut fastän det finns papper i skrivaren. Testprogrammet för skrivaren fungerar och den tar då papper från samma fack som den säger är tomt när jag skall skriva ut annat.
 
Skrivaren är en HP laserjet 6L.
 
Finns det någon som känner igen detta och har tips om åtgärd.
 
Med vänlig hälsning
Ingemar Gollungberg

2005-11-20, 14:14
Svar #1

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Lyft ur pappersbunten och lägg sedan tillbaka den. Starta sedan om skrivaren, det har hjälpt mig ibland.
 
Canon 3000

2005-11-20, 15:18
Svar #2

Utloggad Karl Bergstrand

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 296
  • Senast inloggad: 2019-08-29, 07:46
    • Visa profil
    • kb44.se/rotter.htm
Ingemar
Jag har ibland samma problem med den skrivaren, när jag skall skriva ut från plusgirot e-redovisning. Det enda som hjälper är att tömma skrivaren och starta om datorn. Då går det att skriva ut

2005-11-20, 17:45
Svar #3

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1369
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 08:41
    • Visa profil
Har ni kollat efter ev. nya drivrutiner? Kan var id? att göra det. Alt. installera om skrivaren. Inte ovanligt att skrivardrivrutiner skadas i samband med andra installationer.
 
//Peppe

2005-11-20, 18:28
Svar #4

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Kjell !
Jag har haft ute pappesbunten flera gånger utan resultat och jag har även kopplat från strömmen till skrivaren och satt in sladden igen. Också utan resultat.
 
Karl !
Tömma skrivaren och starta om datorn har jag också gjort men skall försöka det igen så att jag är riktigt säker.
 
Per !
Jag har för mig att detta hände när jag uppdaterat Adobe och därefter defragmenterat så jag lutar också åt att något hänt. Den fungerade nog direkt efteråt men plötsligt fick jag ett tomt ark. Jag gjorde om det igen och fick ut det jag ville och därefter fick jag ut det som skulle ha varit på det tomma arket i samband med att jag skrev ut ett mail. Därefter får jag bara besked om att det saknas papper.  
 
Mvh
Ingemar

2005-11-20, 19:22
Svar #5

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Skrivaren fungerar igen efter att jag tömt den och stängt av datorn och satt på den igen. Det var tydligen något moment som jag gjort fel då jag prövat detta förut. Tack för alla tips. jag är en lycklig människa ikväll.
 
Mvh
Ingemar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna