ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Färg på lästa/olästa poster/inlägg  (läst 810 gånger)

2009-09-05, 12:08
läst 810 gånger

May-Lise Skansare

Vad har hänt?
När jag tidigare gick in på en sida och en post blev alla poster rödmarkerade vilket visade att jag läst då alla inlagda inlägg.
Nu blir bara den första posten rödmarkerad trots att jag läst alla inlägg.
Irriterande då jag vid nästa inloggning inte kan se (om jag inte noterar tiden för senaste inlägg) vilka nya inlägg som gjorts.
Tidigare blev samtliga poster under ämnet blåmarkerade vilket tydde på nya inlägg.
Nån som förstår vad jag menar?  
Vad göra?
May-Lise

2009-09-05, 19:41
Svar #1

Utloggad Åsa Jonsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 287
  • Senast inloggad: 2013-03-31, 22:46
    • Visa profil
Hej May-Lise!
 
Jag har också lagt märke till den förändringen, men det är ju det vanligaste på de flesta sajter - att bara den länk man klickat på får en annan färg. Det du kan göra för att slippa scrolla bland redan lästa inlägg är att klicka på det sista inlägget i ämnet, så den länken blir röd. När du sedan återkommer till samma ämne igen, ser du lätt om det tillkommit några blå inlägg nedanför den länk du kollade senast.
 
Mvh  Åsa

2009-09-06, 10:27
Svar #2

May-Lise Skansare

Just som du föreslår Åsa har jag gjort. Men - trodde det fanns något man kunde göra för att få tillbaka tidigare sätt att enkelt kolla inläggen.
Tack ändå.
Mvh May-Lise

2009-09-06, 15:25
Svar #3

Utloggad Rickard Grusell

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2017-01-22, 20:51
    • Visa profil
    • rgrusell.se
Hej May-Lise,
 
Jag ställde samma fråga redan i början av 2008, som föreningsmedlem bör du kunna följa länken till den  
 
Mvh /Ricke

2009-09-07, 08:28
Svar #4

May-Lise Skansare

Tack Rickard ...
...för din hänvisning till tidigare diskussion. En del (mycket) i den diskussionen är för mig rena grekiskan men jag förstår nu att något hände när mitt barnbarn uppdaterade webbläsaren. Få se om han kan hjälpa till med detta.
Mvh May-Lise

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna