ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustav Johanneson f. 03-11-1846 ble gift i Norge  (läst 495 gånger)

2005-02-01, 16:50
läst 495 gånger

Utloggad Helmin Kvennodd

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2010-02-10, 17:48
    • Visa profil
Hei!
Er det noen som kjenner til denne karen?
Gustav Johanneseon er f.03-11-1846 i Älvsborgs Län, det er det står i kirkeboken når han gifter seg i Tjølling i Norge med Maren Andersdatter.
Hans fars navn er Johannes Pedersson, jeg tror det står Valeøen etter navnet hans.
Jeg legger det under Dalsland, da jeg ikke vet bedre. Håper noen kan hjelpe meg med denne .
mvh helmin fra brevik(norge)

2005-02-02, 13:10
Svar #1

Utloggad Helmin Kvennodd

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2010-02-10, 17:48
    • Visa profil
Hei!  
Walsjö/Wolsjö står det også når Gustav gifter
seg.  
mvh helmin fra brevik

2005-02-03, 01:27
Svar #2

Leif Josefsson

Hej Helmin!
 
Älvsborgs län består av landskapet Dalsland och en del av Västergötland, så jag föreslår att du även ställer frågan under Västergötland. Jag har en Anders Gustaf Johannesson i mitt släktträd som 1881 flyttade till Norge (Horten) från Ör, men han är född 1855-10-04 i Holm, Dalsland, Älvsborgs län. Fel födelsedatum så det är nog inte samma person.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna