ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bildskärmsinställningar  (läst 1092 gånger)

2002-12-23, 07:40
läst 1092 gånger

Karin. A. Björkholm. (Karin)

Visserligen står det så här --- Svara aldrig på inlägg som är gjorda här, men jag vet inte var min fråga ska ställas ( som ju dessutom inte är nån forskarfråga/svar) så därför prövar jag här.Mekade alltför flitigt igår med datorn och fick ominstallera Windows.
Var (sjutton) är det man kan greja till det så att färgerna blir klarare på bildskärmen.Tacksam för hjälp.

2002-12-23, 09:56
Svar #1

Utloggad Berith Hemmingberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 780
  • Senast inloggad: 2018-07-20, 12:30
    • Visa profil
Hej Karin
 
Jag är lite osäker på vad du menar. Menar du skärmens inställningar eller menar du datorns inställningar?
 
Hälsningar
Berith

2002-12-23, 10:00
Svar #2

Utloggad Berith Hemmingberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 780
  • Senast inloggad: 2018-07-20, 12:30
    • Visa profil
Hej igen
 
Under Datorprogram och Teknik har du ett forum som kallas Övrig teknik.
Där tycker jag att sådana här frågor passar.
 
Berith

2002-12-23, 10:07
Svar #3

Karin. A. Björkholm. (Karin)

[color=aa00aa]Hej, det är datorns inställningar.Jag har haft 'problem' med det tidigare,  utan att veta om att färgerna kunde bli bättre.Läste då nånstans om hur man skulle fixa det och gjorde så! Resultatet blev mycket bra.  
Men VAR läste jag det?? HUR göra? [/color]
 
Okej Berith --- här var det---  ClearType Font-Rendering - Win XP  16 juni 2002 kl. 06:29 – 2 inlägg  
Tack så mycket..

2002-12-23, 10:16
Svar #4

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Karin,
 
Undrar om det inte är så här.
Högerklicka på skrivbordet och gå till egenskaper. Där under någon av flikarna har du inställningen av färgerna.  
mvh
Lena

2002-12-23, 12:51
Svar #5

Utloggad Gunnell Forsén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 273
  • Senast inloggad: 2015-11-07, 15:02
    • Visa profil
Jag tror att du ska gå in i kontrollpanelen och gör inställningar i Adobe Gamma. Är inte helt säker men du kan ju kolla.
MVH/Gunnell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna