ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anbytarforum - texten blev plötsligt pytteliten  (läst 1560 gånger)

2012-09-09, 23:02
läst 1560 gånger

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Hej!
 
 
Häromdagen när jag skulle skriva ett inlägg i AF så blev all text i HELA Anbytarforum plötslligt pytteliten!
I inlägget skulle jag skriva understreck varannan gång och mellanslag varannan för att markera att det kom ett nytt ämne.
Troligen har jag halkat på tangenterna så det har blivit någon kombination som resulterade i detta.
Texten i själva inlägget blev inte mindre utan HELA Anbytarforum!
 
När jag kopplar upp mig på internet så är allt helt normalt, även Rötters förstasida, men så fort jag klickar på länken till Anbytarforum så blir allt så smått att det med MYCKET stor svårighet går att läsa.
Även länkar blir små därifrån. Jag fick t ex en länk till Ellis Island i ett inlägg. När jag klickade på den blev allt pyttesmått.
När jag sedan gick ur AF och googlade på Ellis Island så blev sidan helt normal.
 
Och när jag själv skriver inlägg så ser jag inte bokstäverna utan får chansa på att det blir rättstavat.
Sen får jag gå ner till biblioteket och kolla om det är rätt.
 
Jag har hittat ett förstoringsglas i datorn, men det är så fruktansvärt dålig upplösning på texten, så även om bokstäverna blir större så blir de helt suddiga.
 
Vad kan ha hänt?
Och hur kommer jag tillrätta med detta?
 
Mvh
Marianne

2012-09-09, 23:27
Svar #1

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej Marianne!
 
Troligen tryckte du på Ctrl-tangenten och minustangenten istället för Shift och minus, när du skulle skriva understreck. Då förminskas texten på den sida du befinner dig på.
 
Gå in i Anbytarforum igen och tryck samtidigt ner Ctrl-tangenten och plustangenten så många gånger som behövs för att texten ska bli normal igen.  
 
Hälsningar
Hans Olof
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2012-09-10, 07:47
Svar #2

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Wow! Så enkelt var det .... !
 
Underbart att efter en veckas pina äntligen kunna läsa vad det står i AF!
 
TACK Hans Olof!  
 
Mvh
Marianne

2012-09-10, 10:47
Svar #3

Utloggad Magnus Hagelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2023-11-20, 08:32
    • Visa profil
Eller Ctrl och 0 (noll) för att återgå till normal zoom.
 
Mvh Magnus
 
(Meddelandet ändrat av MatCauthon 2012-09-10 10:48)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna