ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gubberud?  (läst 551 gånger)

2001-04-10, 15:03
läst 551 gånger

Lars Larsson

Hej!
Jag har en ana i Nössemark (P) som anges vara född i Gubberud. Tacksam för tips var denna ort ligger.
lars.larsson@mbox355.swipnet.se

2001-04-10, 16:24
Svar #1

Utloggad Kaj Janzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1293
  • Senast inloggad: 2022-01-14, 10:41
    • Visa profil
    • www.medeltiden.st
Hej Lars, dessa orter blir det nog är jag rädd. Det finns mig veterligen inget Gubberud i Nössemark, däremot finns det två på annat håll i Dalsland, närmare bestämt i Laxarby och Färgelanda. Dessutom finns det minst ett Gubberud i Norge. Laxarby verkar dock kanske vara det bästa stället att börja leta i ditt fall eftersom det ligger i samma härad (Vedbo) som Nössemark.
 
mvh
Kaj Janzon

2004-03-16, 21:15
Svar #2

W. Hernebrink

Hej!
Bara en tanke men kan det vara Grubberöd? Gården (platsen) ligger 12 km väst om Dals-Ed, nära Loviseholm på gränsen mellan Bohuslän och Dalsland.  
 
Mvh
William

2004-03-16, 23:01
Svar #3

Utloggad Judit Hansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 62
  • Senast inloggad: 2016-08-31, 14:45
    • Visa profil
Hej Lars
Det finns ett otal märkliga gårdsnamn, här i Nössemark som annorstädes. Kan Du berätta vem det va som kom därifrån, så kanske det går att luska ut viken plats som avses?
Judit

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna