ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blogg  (läst 1239 gånger)

2011-07-05, 20:42
läst 1239 gånger

Utloggad Susanne Rådlund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 206
  • Senast inloggad: 2018-08-03, 17:20
    • Visa profil
tänkte göra en hemsida med min släktforskning men blivit rådd att starta en blogg i stället. någon med erfarenhet vilken som är bäst? hur man går tillväga?
mvh susanne

2011-07-05, 21:12
Svar #1

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
http://sv.wordpress.com/  Detta alternativ fick de som hade Microsofts blogg när de la ned sin. Sedan finns de väl Blogger och massa andra.
 
Fast inte förstår jag hur en blogg kan ersätta en hemsida fullt ut (att presentera sitt material).
 
I din presentation står det väl fel under din hemsida? Du har uppgett din mail efter www.
 
Vänligen Patrick (mitt tusende inlägg)
Vänligen Patrick : )

2011-07-05, 23:27
Svar #2

Utloggad Susanne Rådlund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 206
  • Senast inloggad: 2018-08-03, 17:20
    • Visa profil
ja det är i så fall fel för jag har aldrig haft en hemsida...
tack för tipset. hemsida är bäst alltså.
 
mvh susanne

2011-07-06, 07:01
Svar #3

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Godmorgon!
 
Det beror på vad syftet är. Är det att lägga upp sitt material som ex. http://marcus.varland.se/genealogi/ (Tyckte den var bra sida)är det ju en hemsida du skall satsa på. Vill du bara skriva av dig om släktforskning passar ju en blogg bättre.
 
Jag antar att du tänker på första alternativet. Titta gärna under rubriker då med hemsida eller liknande här i rötter för att få tips för vidare vandring.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2011-07-07, 09:16
Svar #4

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Susanne,
Patrick hänvisar Dig till diskussioner här i rötter. Tror jag vet vad han syftar på  och lägger in en liten länk , som leder vidare.
Som Du kanske ser hade vi roligt sommaren 2009 och diskussionen visar väl tydligt att man kan ställa vilka frågor som helst och få hjälp. Om Du sätter igång där, kommer Du kanske att inspirera andra att våga.
Vänligen,
Olle Elm
 
(Meddelandet ändrat av smol 2011-07-07 10:09)
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna