Jag gjorde för en tid sedan ett register i Excel med sidhuvud, sidfot och numrerade sidor i sidfoten. Det gjordes i liggande format och hade ursprungligen 12 kolumner. Så småningom kom viljan att skriva ut och binda in det och då fann jag det opraktiskt att ha liggande när wordfilerna var stående. Jag bantade ned kolumnerna till 8 och filade på det så att det var ok även vid utskrift. Det kom med exakt tom åttonde kolumnen.
Jag tog bort innehållet i de överflödiga kolumnerna för jag tyckte det störde att ha kvar dessa kolumner på en ny sida som låg till höger om de åtta kolumnerna. I sidhuvudet har jag testen Register och det kommer upp överst på varje sida när jag bläddrar neråt så långt dokumentet räcker. Mitt dokument har sidnummer 26 - 36 och därefter inget sidnummer och ingen stege.
Om jag går över åt höger så ligger där nu ett tomt dokument med samma bredd men det har sidhuvud med samma text som på det riktiga dokumentet, men bara på första sidan. Där sidnumret skulle ha stått finns en stege, men bara på första sidan.
Är det så här det skall vara? Jag lyckas inte få bort texten i sidhuvudet på det blad som ligger till höger. Hur gör man?
Tacksam om någon vill förklara för mig.