ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: "Sidan gäller inte längre..."  (läst 1029 gånger)

2003-10-15, 10:40
läst 1029 gånger

Utloggad Eva Ström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2009-01-02, 17:47
    • Visa profil
    • w1.278.telia.com/~u27807701/slaktf.htm
Jag har fått ett problem. Så här går det till: Jag söker fram senaste nya inlägg i Anbytarforum, och går sedan in och läser i en tråd. Sedan dyker problemet upp: när jag vill backa tillbaka till min lista över framsökta nya inlägg, så får jag det irriterande meddelandet: Sidan gäller inte längre ... Prova med att trycka Uppdatera i webbläsaren (eller hur det nu var formulerat). Detta har jag inte varit med om tidigare på Anbytarforum, då har det alltid gått att backa. Det är ju också en nödvändighet att det fungerar, annars har jag ingen nytta av att logga in med mitt användarnamn för att hålla koll på vilka trådar jag har nya olästa meddelanden i.  
 
Beror problemet på att jag bytt dator (t.ex. någon inställning i Internet Explorer?), eller är det någon förändring som skett i forumet? Någon som kan hjälpa mig med lite support eller något tips i största allmänhet?

2003-10-15, 16:47
Svar #1

Utloggad Håkan Skogsjö

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1443
  • Senast inloggad: 2013-04-24, 08:42
    • Visa profil
    • www.bokhandeln.ax
Vi har inte ändrat någonting, så orsaken finns förmodligen i datorbytet. Men tyvärr har jag på rak arm inget förslag om hur du får det att fungera som tidigare. Kanske någon annan har?

2003-10-15, 16:51
Svar #2

Utloggad Håkan Skogsjö

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1443
  • Senast inloggad: 2013-04-24, 08:42
    • Visa profil
    • www.bokhandeln.ax
Förresten, kan det möjligen ha någonting att göra med inställningarna som görs för hur Explorer ska hantera temporärfiler?

2003-10-15, 19:48
Svar #3

Anna-Carin Betzén

Håkans tanke att det har att göra med inställningarna för temporärfiler låter trolig. Om du ändå inte får det att fungera, kan du prova den här omvägen: När du har listan uppe kan du högerklickar på länken till den tråd du vill läsa, och väljer Open in new window. Då kan du läsa tråden i det nya fönstret och sedan stänga det fönstret när du vill gå tillbaka till listan. Det är ju inte lika smidigt som att gå fram och tillbaka i samma fönster, men du slipper åtminstone tappa sidinnehållet.

2003-10-15, 21:52
Svar #4

Gabriel Frisk

Kan hända att jag är ute och cyklar i småskogen nu, men det kan kanske vara värt ett försök, kolla i Internet Options, Security, Internet, Custom Level... att Allow META REFRESH är aktiv (Enable). Du kan också prova att lyfta in Anbytarforums adress i Trusted Sites...
 
/Gabriel

2003-10-16, 09:33
Svar #5

Carl Axel Hedström (Calle)

Hej Eva
Som ett komplement till Anna-Carins ide kan du för ditt användarkonto välja att under Preferenser/alternativ bocka för Öppna Nya meddelande länkar i en ny webbläsare. Det har samma effekt som Anna-Carins förslag ovan förutom högerklicket, klicka bara som vanligt. När du har läst färdigt stänger du det aktuella fönstret och du är tillbaka i ditt ursprungsfönster.
 
/Calle

2004-03-11, 14:39
Svar #6

Lena Nilsson

Det beror på att formuläret är satt till post, ändra till get så kommer ni slippa era bekymmer.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna