ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rötterbokhandelns prissättning ?  (läst 502 gånger)

2004-09-26, 00:51
läst 502 gånger

jan karlsson

Hur kommer det sig att rötterbokhandeln håller betydligt högre priser som distributör än den verkliga utgivaren ?
 
 Söderskivan t.ex. där Stadsarkivet tar 195:- plus frakt.
Rötterbokhandelns förmånliga medlemspris är 395:-, medan priset för övriga är 495:- ?
Även CDn för Gamla stan har en lika upseendeväckande prisbild. 295:- mot 475:-/575:-
 
Har stadsarkivet sänkt sina priser nyligen utan att meddela sina distributörer?

2004-09-26, 02:52
Svar #1

Rune Edström (Rune)

Hej Jan
Inte annat än jag vet är prissättningen fri nuförti?n. Eller jämför du butikernas matpriser med grossistens?
Bokhandelns  med förlagens?
mvh
rune

2004-09-26, 09:32
Svar #2

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Prisöverenskommelser (kartellbildning) får som bekant inte förekomma. Icke desto mindre är det allvarligt om priserna skiljer så mycket som de uppenbarligen gör i detta fall. Är det så att Stadsarkivet har börjat rea sina CD-skivor så bör detta också ge utslag i vår prissättning (när det gamla lagret är slut...) Vi kikar på detta!
 
Mvh
TED ROSVALL

2004-09-26, 14:56
Svar #3

jan karlsson

Jo, att detaljister och grossister har olika priser är rätt normalt, men eftersom Stadsarkivet säljer styckevis till privatpersoner så är ju även dom matbutik.
Grossistpriset till t.ex. Rötterbokhandeln borde alltså vara kunna vara lägre än det som annonseras på SSA's hemsida.
 
Tanken med inlägget var att uppmärksamma förbundet/bokhandeln på SSAs ändrade priser.
Teds svar var det jag hade hoppats på och också fick.  
 
Jag är nöjd så.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna