ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-02  (läst 1903 gånger)

2006-11-23, 09:37
läst 1903 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Vad har hänt med Porträttfynd? De senaste dygnet har det ganska ofta hänt, att när jag tryckt på De senaste 25 kommenterade bilderna, så kommer en sida med skicka in till Porträttfynd upp istället. Jag kan pröva detta igen en eller två gånger innan jag får fram korten.
 
Det var problem nr 1. Nu till andra problemet; Igår då jag satt ock klickade på gamla kort för att förstora dem, så kommer inte fotot fram utan en sida med en fyrkant med ett rött kryss i mitten (där ska fotot vara) och de texter, som man normalt fyller i med uppgifter, men nu inga uppgifter alls, plus att det står längst ned insänt och dagens datum kl 00.00. Efter att ha gjort om proceduren några gånger så kommer det förstorade fotot upp. Det är inte jämt det blir så här.
 
Har det blivit för mycket bilder och systemet klarar inte av detta eller är det nu min dator det beror på?
 
Om det är någon fler som upptäckt detta, så hör av er. Då ska jag meddela Crister detta, annars får det vara.
 
Ann-Mari (igen, suck)
Ann-Mari Bäckman

2006-11-23, 15:17
Svar #1

Jan-Åke Holmbring

Hej Ann-Mari
Exakt samma sak har de senaste dagarna har hänt mig när jag försökt gå in på 25 kommentarer till  Porträttfynd. Klickar jag däremot på de senaste 50 kommentarerna, så öppnas sidan.
Jan-Åke

2006-11-23, 16:07
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ja, så har det hänt för mig med. De senaste 50 har funkat som vanligt.
 
Kan det vara så att Porträttfynd har vuxit ur rocken, eller vad man brukar säga?
Ann-Mari Bäckman

2006-11-24, 18:33
Svar #3

Utloggad Crister Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 447
  • Senast inloggad: 2021-12-25, 10:40
    • Visa profil
Hej alla! Porträttfynd har inte vuxit ur rocken men växer gör databasen. Det betyder att det då och då måste ske lite  underhåll. Sådant pågår just nu. Så..... håll ut!  
 
Crister Lindström/Admin/

2006-12-18, 23:47
Svar #4

Utloggad Staffan Benedictsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 279
  • Senast inloggad: 2023-04-30, 09:31
    • Visa profil
Hej!
 
Vet inte om detta är rätt plats för detta ämne, men jag hittade inget bättre.
 
Borde man inte ha ett Porträttfynd för målade porträtt? Eller andra alternativa avbildningsmetoder såsom kopparstick och dylikt.  
Där skulle man kunna lägga in bilder på tavlor som annars aldrig skulle ses av andra släktforskare.  
 
Vem skulle inte hoppa av glädje om man hittade en bild på den där 1700-tals borgaren man har lagt ned så många arkivtimmar på?  
 
Det skulle dock behövas en liten utökning av maxgränsen för hur stora bilderna är. Precis som man ibland önskar på porträttfynd.
 
Mvh Staffan Benedictsson

2007-02-07, 10:04
Svar #5

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Staffan, bra förslag! Eftersom det finns en särskild rubrik för tips på förnyelse av Anbytarforum, så tycker jag ett även tips på förnyelse av Porträttfynd bör beaktas.
 
Jag tycker fortfarande att det är här som man ska diskutera allmänt om Porträttfynd. Sedan kan det vara akuta fel som uppstått och då kan det ju vara enklast att maila redaktören direkt.
 
Ett förslag, som jag har/har haft är att om det går så skulle det vara någon instruktion för de engelskspråkiga besökarna d v s hur de ska komma in på Porträttfynd.
 
Ett annat förslag är uppstädningen av olika stavningar av fotografer, som framförts tidigare. Den energi som den förra städgruppen använde till att ändra och radera i texter borde ha använts till att städa upp bland fotografer istället. Sådant förekommer ju inte ens nu av redaktören, inte ens stavfel korrigeras (om man inte begär det). Så varför var det så viktigt då? Gjort är gjort och nu bör man inrikta sig på ev en kommande städning.
 
Jag hoppas att fler använder den här rubriken för att gemensamt diskutera Porträttfynd.
 
Eftersom inte Crister har tid att gå in och läsa här, så kan man ju skicka ett mail till honom om att kasta ett getöga, som min mamma brukade säga, under den här rubriken, att en diskussion eller en fråga finns att ta del av.
 
Även det sista var ett förslag till förbättring :-).
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-02-07, 11:16
Svar #6

Crister Lindström (Redaktor)

Jodå jag läser när jag hinner, och förstår inte vad du menar Ann-Mari. Du ser ju inte vad som görs innan bilder och kommentar blir synliga. Det är mycket som rättas. Självklart missas ett och annat.  
 
Jag blir mycket ledsen över dina kommentarer!
 
Många timmar ägnas varje vecka åt Porträttfynd, men det är svårt att hålla jämna steg med det antal som läggs in. Denna onsdag har jag ägnat nästan hela förmiddagen åt Porträttfynd och hinner möjligen gå igenom dagens inlagda bilder före lunch.
 
Alla förslag registreras, men det finns en ekonomisk och arbetsmässig verklighet att ta hänsyn till. Nya databaser för gruppfoton och för målade porträtt med flera står på listan, liksom större bildfiler.
 
Att realisera detta kostar emellertid tid och pengar för utveckling och för drift. Detta ska ställas i relation till om det finns en vilja att betala den hundralapp som föreslagits.
 
Mvh

2007-02-07, 12:05
Svar #7

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Nu tror jag du missuppfattat mitt inlägg, för inte något var menat, som kritik till dig. Eftersom jag flera dagar i veckan kommer med någon kommentar, så ser jag ju att det jag skriver det får finnas kvar, inget raderas. Och det fungerar ju bra. Vad jag menar med den städning som var för ca två år sedan, var att den var så nitisk. Som det syntes så lade man den största vikten vid redigering av text, kommentarer som fogades ihop och bilder som plockades bort. Nog verkar det som du låter kommentarerna läggas ut i den följd de kommer, inte grötar du ihop allt till en enda kommentar, som det gjordes vid städningen. Den kraften skulle ha lagts på att städa bland fotografer istället.
 
Det förstår jag, att du lägger ned mycket tid på att godkänna alla kort, som kommer in. Därför bör det väl vara frivilliga krafter, som hjälper till om man skulle rensa upp bland fotograferna.
 
Om du blev ledsen över mitt inlägg, så vill jag sammanfatta det hela med att jag har ingen kritik att framföra när det gäller godkännande av alla mina kommentarer till korten i Porträttfynd. Det fungerar alldeles ypperligt!
 
Hoppas det inte var något mer i texten, som var sårande? Man ska inte gräva ned sig i det gamla, men man kan ta lärdom av det.
Ann-Mari Bäckman

2007-02-07, 21:57
Svar #8

Utloggad Marianne Kindgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2023-03-04, 15:14
    • Visa profil
    • www.roxnas.net
Håller helt med Ann-Mari om att en del av städningen missade målet.  
Jag önskade absolut inte att andras kommentarer skulle blandas med min bildtext, ibland med rena språkfel som följd. Nu verkar det ha blivit bättre och att var och en står för sin text.
Jag önskade för ett par år sedan att olika stavningsvarianter på samma fotograf kunde sammanföras under en huvudrubrik. Olika adresser kunde sedan ligga som underrubriker eftersom de kan hjälpa till att datera fotot.
Den städningen kunde ha underlättat i sökandet efter foton. Dessutom vore det praktiskt om efternamnet stod först.  
Det finns fortfarande många fotografer inskrivna under olika stavning på efternamn, med eller utan utskrivet förnamn, initialer med eller utan punkt osv. Jag har själv bidragit till en del sådana missar i hastigheten. Och visst vore det väl bra om man inte behövde leta på Persson, Anders Persson och J.A. Persson för samma fotograf?
 
Marianne K

2007-02-07, 22:46
Svar #9

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Marianne!
 
Jag tror nog att det är viktigt att man sorterar korten som namnet är tryckt på framsidan. Då kan man som du säger lättare leta, eftersom kortet är taget under samma tidsperiod.
 
Problemet är att det kan behövas ett ganska stort detektivarbete för att ta reda på om N Nilsson är samma fotograf, som N G Nilsson t ex, om man ska ha fotografens namn som rubrik.
 
Jag håller med om att det kan vara bökigt att leta kort ibland, speciellt under Stockholm, då korten sorteras med förkortning eller förnamn först. På de små orterna med få inlagda kort är det inget större problem.
Ann-Mari Bäckman

2007-02-13, 10:37
Svar #10

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Bra att Porträttfynd uppmärksammas på Rötter, men det är trist att man inte bryr sig om att lägga till nya funktioner, ex förbättra sökmöjligheterna, som man för länge sedan lovade. Det är anledningen till att jag inte lägger in fler bilder.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2007-02-13, 11:26
Svar #11

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
C-G!
 
Det skulle vara intressant att veta vilka förbättrade sökfunktioner du efterlyser?
Ann-Mari Bäckman

2007-02-13, 12:30
Svar #12

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
När jag igår kväll satt och kikade på foton i Porträttfynd, slog det mig hur många av fotona som är kommenterade med namn och födelsedata men där inga källhänvisningar finnes. Helt ok om man uppger att fotot föreställer min farmor si och så. Det torde man vara ganska säker på. Men i övrigt!??
 
Många kommentarer blir ju också indirekt sanna när fotona kommenteras med Enligt Sv.Bef.1890 ÄR DET person si och så istället för att skriva Enligt Sv.Bef.1890 skulle det kunna vara....! Att faställa en persons identitet på de premisserna är förödande för en sådan skatt som Porträttfynd.  
 
Vänligen / Helene

2007-02-13, 13:01
Svar #13

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
En annan sak som slog mig var antalet foton som har Okänt årtal vilket är jättesynd. Naturligtvist är det så gott som en omöjlighet att ange ett exakt årtal om ett foto man inte känner till men en uppskattning skulle vara oerhört värdefullt, tex ca 1890-1900.
 
En hisnande tanke vore att man tillsatte en frivillig arbetsgrupp som är duktiga inom ämnet för att gå igenom fotona och utifrån modet, frisyrer etc komplettera med en uppskattning av årtalet för bilderna. Dräkthistorikern Elisabeth Thelander tex har skrivit flera böcker i ämnet där hon med illustrationer tom beskriver hur en krage på en klänning förändras från ett årtionde till ett annat och där man kan hämta mycket hjälp. Ett gigantiskt arbete men jag är rätt säker på att det finns eldsjälar (likt de som inventerar våra gravstenar) och som skulle tycka om utmaningen (läs; undertecknad)
 
Helene

2007-02-13, 15:09
Svar #14

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Helene!
 
För ett par år sedan var det en diskussion här om just detta med att använda olika källor för att identifiera någon person på ett kort. Jag var själv mycket kritisk till det då, men har ändrat mig något. Jag använder själv dödboken för att lägga till uppgifter om vissa personer, där man kan finna att det med största sannolikhet är rätt person, men med största försiktighet. Jag har många gånger letat reda på uppgifter om en person i dödboken, men struntat i att lägga in det, då jag ställt frågan till mig själv, vad tillför det till fotot? Däremot kan jag tycka att det är inte dumt om hittar uppgifter om ett brudpar, för då får man bröllopsdagen, vilket kan vara till nytta om man vill veta hur bröllopsklädseln såg ut vid den tiden. Jag tittar mest på foton från norra Ångermanland och från Umeå. Flera album kan ha anknytning till samma släkt och då kan det vara bra att tillföra uppgifter från dödboken. Har man tur kan man då kanske para ihop make och maka, när man får veta vem de var gifta med.
 
jag håller helt med dig att det kan bli galet om man ohämmat lägger ut uppgifter, som kanske är felaktiga och inte noterar att det kan vara den här personen eller uppgiften bör bekräftas. Det verkar som folk kan rent spontant söka uppgifter om sin morfar NN t ex på internet och då kanske hamna i Porträttfynd. Man har aldrig sett sin morfar och tror nu att det här är ju han. Det står ju så i kommentaren eller så kanske man inte läser den så noga, att det står att det kanske är NN från XX.
 
Det värdefullaste är ju när någon identifierar eller bekräftar att detta är min morfar t ex.
 
Sedan var det där med årtal. Jag tycker själv att jag blivit ganska haj på att åldersbestämma ett foto, men ibland är det inte lätt. Speciellt männens kläder är svårare att åldersbestämma. Skulle man då gissa, för det är ju det man gör, och det blir helt galet, ja, då kan det ju inte vara bra för alla som litar på de årtal man sätter dit.  
 
Helene, trevligt att du engagerar dig för Porträttfynd och har lite ide?r om förändringar.
Ann-Mari Bäckman

2007-02-13, 18:39
Svar #15

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Tack Ann-Marie!
 
Jag tycker definitivt att man endast ska tillföra information till bilden om den har något vår värde. Igår tex kommenterade jag ett bröllopsfoto från 1904. Trodde mig hittat brudparet ifråga med hjälp av bildens beskrivande text och det var inte svårt att hitta datumet för vigseln vilket jag la till i min kommentar just för att jag personligen tyckte det var oerhört kul att få se en bröllopsklänning från 1904.  
 
Dock tycker jag fortfarande att det är vikigt att man uppger någon form av källa så att var och en kan göra en egen bedömning av riktigheten vilket iofs kan vara svårt för någon som inte släktforskar utan endast hittar hit pga av en sökning på ett namn.  
 
Det här med årtal behöver inte vara så exakt, man kan använda sig av ganska stora spann, tex ca 1850-1880 eller liknande. Årtal underlättar en eventuell identifikation av fotot och sen ÄR det också en sån sak jag verkligen saknar i sökmotorn. Att tex välja ett landskap eller en församling och sen lägga till den tidsepok man önskar se.  
 
Helene - med en förkärlek till gamla fotografier

2007-02-14, 11:41
Svar #16

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
@  Ann-Mari Bäckman (Ines)
 
Att vid sökning kunna skilja namn på fotograf, avbildad person och uppgiftslämnare. Kunna ange ort, tid och kön vid sökning. Kombinerade sökningar av ovanstående. Slippa begränsningen 200 träffar etc. Sånt här diskuterades på Skogsjös tid och man sade då, har jag för mig, att när man fått in 50 000 foto skulle man börja titta på förbättrad funktionalitet ... Du hittar mer info i gamla inlägg i denna tråd om du orkar tröska igenom allt. Där finns säkert fler förslag som ignorerats.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2007-03-13, 19:00
Svar #17

Marie Belcher (Marbel)

Jag har lagt in en bild av min morfar i Porträttfynd och har nu via e-post fått meddelande att någon har kommenterat bilden. Kommentaren som av någon anledning gjorts är varken korrekt eller fullständig.  
 
Min fråga är hur jag ska bära mig åt för att få kommentaren raderad. Vart vänder jag mig? Jag har gjort en egen kommentar på porträttfynd men den kommentaren har ännu inte publicerats.
 
//Marie

2007-03-13, 20:09
Svar #18

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Marie!
 
Har du meddelat redaktören detta? Han kanske kan radera kommentaren. Fast det verkar ju svårt att göra detta i efterhand. Hur meddelar man den som gjort kommentaren att hans/hennes kommentar raderats.
 
 Tror du inte att det räcker att du själv, som du redan gjort, kommenterar med att den tidigare kommentaren är fel och den riktiga lämnar du.
 
Det här förfaringssättet verkar förekomma rätt så ofta, d v s någon påpekar t ex att fotot är inte XX utan min farmor NN.
 
Det är ju möjligt att den nu gjorda kommentaren inte är godkänd ännu och att du hinner sända in din kommentar, så då läggs kanske aldrig den andres kommentar in.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-03-21, 16:28
Svar #19

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Synd att de som lägger in bilder inte begär hjälp med att utläsa vad som står skrivet på baksidan av korten, när det blir problem. Man skulle kunna lägga in det skrivna namnet på baksidan, under till exempel Porträttfynd enskilda bilder.
 
Hjälps man åt att tyda skriften kanske man kan komma på vad personen heter. Som det nu är kan ju den som lagt in kortet utläsa namnet hur som helst och skriva något om att det står ungefär så och så
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-03-21, 17:38
Svar #20

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Det håller jag med om Ann-Mari! Bland de senaste 25 fotona finns det flertalet foton där man uppenbarligen har svårt att läsa vad som står på baksidan.  
 
Med ett bildredigeringsprogram kan man ändra kontrasten och få texten mer läsbar.  
 
Exempel:  okänd herre
 
Skulle kunna vara Karl Johan Bernhard Lyberg, född 1859 i Ulricehamn men det vågar jag inte chansa på utan att dels få en uppskattning om när fotot är taget, hur gammal personen kan tänkas vara på fotot samt en förstorning av den skrivna texten på fotot.  
 
Mvh Helene

2007-03-21, 21:13
Svar #21

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Mannen kan mycket väl vara född 1859. Jag skulle tippa på att fotot är taget alldeles i början av 1900-talet. Mansdräkten är inte alldeles lätt att åldersbestämma, men genom att titta på de andra korten av samma fotograf, så gissar jag på ca 1900. Mannen skulle kunna vara ca 40 år. Det skulle bli ca 1860. Obs denna åldersbestämning gjode jag när jag tittade på fotografens bilder i Porträttfynd.  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-03-21, 22:52
Svar #22

Utloggad Peter Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2012-01-19, 20:39
    • Visa profil
Jag tycker nog den bilden - liksom flertalet av den fotografen - snarare hör hemma kring 1890. Sent 1880-tal snarare än in på 1890-talet på många bilder där..
 
Dock kan det likväl vara rätt gubbe eftersom han mycket väl kan vara knappa 30 år (skäggen luras rätt bra :-)

2007-03-22, 00:07
Svar #23

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Peter, du kan ha rätt att de flesta korten är tagna på 1890-talet. Det är ju svårt att veta hur länge fotografen var verksam. Att fotot är blekt behöver nödvändigtvis inte betyda att det är gammalt.
 
Jag har ett foto av en man med just denna typ av kostym med sömmar efter kanten av kavajen. Det fotot är taget 1894-1895. Om mannen då är ca 35, ja då blir det ca 1860.
 
Nu verkar det stå Karl och ev Johan, men kan Bernard rymmas mellan det och Lyberg?
Ann-Mari Bäckman

2007-05-01, 10:14
Svar #24

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Hej! Jag har lagt in inlägg gällande fotografier. Bl a har jag indentifierat en person på ett porträtt, men jag ser inte att det står där? Hur går det till? Ha jag gjort något fel? Eller tar det tid innan kommentaren kommer in?
Margaretha Johansson

2007-05-01, 10:32
Svar #25

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Margareta!
 
Redaktören måste godkänna inlägg av fotografier och kommentarer. Då först kan man se dem bland de senaste inlagda eller de senaste kommenterade korten.
 
Jag tror att Crister kommer tillbaks imorgon onsdag, så då kan du väl kolla om dina inlägg finns med.
 
mvh
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-05-02, 16:57
Svar #26

Jan-Åke Holmbring

Sedan en tid tillbaka har Porträttfynd fungerat underligt. Alla nyinlagda bilder dyker ständigt upp även under Kommentarer, även om de inte är kommenterade. Det är väldigt enerverande att se bilderna två gånger.
 
Själv har jag, när jag bläddrat i Porträttfynd stött på bilder, som jag trott mig kunna kommentera, men när jag öppnar kommenteringsrutan ser jag att jag redan gjort detta, kanske för flera år sedan. Texten ligger då på en gulaktig bakgrund.
 
Varför har inte mina kommentarer kommit in på bildens ordinarie plats?
Är det något fel på min kommentar och har den blivit refuserad?
Mvh
Jan-Åke

2007-05-02, 19:03
Svar #27

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jan-Åke!
 
Med det senare problemet, menar du då att inte kommentarer man gjort, är synliga förrän man förstorar bilden?
 
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-05-02, 19:53
Svar #28

Jan-Åke Holmbring

Ann-Mari
Det är alldeles korrekt - först när jag öppnar kommentatorrutan syns mina tidigare kommentarer!
Jan-Åke

2007-05-02, 20:08
Svar #29

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Då är detta ett urgammalt fel. Det kallas visst reindexering, säger jag fel nu? Jag vet inte vad det innebär, men man måste meddela redaktören via mail vilka foton det gäller, så fixar han det. Så har jag blivit informerad.  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna