ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-11  (läst 1949 gånger)

2006-01-03, 18:18
läst 1949 gånger

Rune Edström (Rune)

Inte så konstigt om meddelanden till redaktörn ska göras pr mail. Om sånt som Kersti och Ann-Mari skriver om här ovan. Ju mer sånt som görs inlägg om ju mer besvärande måste det ju vara för honom att försöka förklara att han inte är diktator över porträttfynd. Och vet bäst hur det ska vara för att söka för användarna.
Och när han dessutom tycker att det gör ingenting om den som söker ska titta på 200 kort, istället för 20 om det gäller en man med mustach som varit inskrivet men redigerats bort.
Något som helst meddelande verkar inte heller behövas vid ändringar eller radering av korten.
 
Härovan har jag att jag tycker styrelsen bestod av enbart Ted. Han värjde sig med att styrelsen var enhällig, så han fick en ursäkt. Måste ju vara ändå mer bedrövligt om det inte är en man, som i fjol tyckte att kritik skulle ske den formella vägen och trösta sig med att han var vald till 2006, utan hela styrelsen som har sanktionerat det här som händer med Porträttfynd. Rötterrådet kan vi bortse från. Dom har bara rådgivande funktion och vad dom säger behöver inte tas hänsyn till. Men en ypperlig grej att skylla på om nåt misslyckas.
 
Men kanske styrelsen gör som gamla tiders undersåtar när patron kom.
När DI kommer förbi står dom  i diket med mössan under armen och bockar djupt, så då har dom inte tid med sånt lappri som några kort som försvinner.
 
Tycker fortfarande att resande och andra grupper skulle fått vara öppna och DI fått tala om vilka uppgifter som inte kunde godtas där. Dom uppgifter som finns där kan dom ju använda ändå fast dom är spärrade för andra på forumet.
 
Detta inlägg sändes som mail både till Ted och Christer, om jag hittar deras mailadress.
Om dom eventuellt har ett svar kan det med fördel läggas här under Porträttfynd, för jag kommer att lägga ut det om det kommer till min box.
mvh
rune

2006-01-03, 19:04
Svar #1

Utloggad Eva Axelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2009-03-15, 17:32
    • Visa profil
Jag saknar också ett foto på min farfar Olaus Göransson, Jämtland som jag lagt in (när vet jag inte).
har det rensats ut?

2006-01-04, 17:33
Svar #2

Utloggad Marianne Kindgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2023-03-04, 15:14
    • Visa profil
    • www.roxnas.net
Hej Eva!
 
Har du testat alla sökvägar för att hitta Olaus Göransson? Dvs ditt namn, hans namn, fotograf, eventuella relaterade foton...
Jag har nämligen tappat 6 foton och har haft en livlig korrespondens med Crister om detta under ett par dagar.
De finns om man söker på deras nummer (som jag tack och lov har skrivit upp för varje foto i albumen jag lägger in) och under fotografen.
Däremot har de tappat alla relationer till huvudfotot i albumen, andra länkade foton samt till mitt efternamn.
Här har hänt något skumt med databasen tror jag.
 
Marianne K

2006-01-06, 12:50
Svar #3

Utloggad Jan-Christer Strahlert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1111
  • Senast inloggad: 2015-01-12, 17:43
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/strjan/
De nya reglerna innebär som jag uppfattar dem:
1. Skicka INTE in några bilder, uppfattar vi dem som förargliga så raderar vi dem.
2. Skriv inte ngn utmärkt text exvis särpräglade saker, då raderar vi denna.
3. Om vi efter prövning godkänner kortet för vi in det i basen.
4. Tidigare införda kort, text och kommentarer kan enligt vår egen subjektiva uppfattning raderas.
 Således har jag levererat mitt sista kort till detta forum. Jag önskar inte att de skall cenureras enligt godtyckliga former.
Jan-Christer

2006-01-06, 19:59
Svar #4

Utloggad Marianne Kindgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2023-03-04, 15:14
    • Visa profil
    • www.roxnas.net
En viktig uppgift borde väl vara att på något sätt samla bilderna för en och samma fotograf under en rubrik med efternamnet först för ökad sökbarhet. Min släkts speciella familjefotograf, Ernst Blom i Västerås, har fem olika rubriker. Och det finns de som har fler för att de haft atelj? på olika adresser i samma stad, kartongtrycken har varit olika osv, felskrivningarna undantagna.
Kanske blir det också lättare att datera fotona om de sammanförs. Alltid finns det någon som känner till att kartongen såg ut si eller så vissa år.
Jag tycker att det här känns mer angeläget än att gå in och peta i folks bildtexter.
 
Marianne K

2006-01-08, 14:03
Svar #5

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ja, jag vet att det ska sorteras in under Porträttfynd, men bara för att det inte ska drunkna bland alla andra inlägg, så får mitt gnäll hamna här.
 
Varför blev det så himla rörigt nu då man skulle städa bland de inlagda fotona? Texter raderas bort, en del fotografer är insorterade med krumelurer istället för å ä ö och det har funnits ganska länge, går man in på de senaste 100 kommentarerna så plötsligt har kort från 2003 hamnat där (åtminstone igår den 7/1), kort bara försvinner då jag kommenterar det som en dublett och på det kvarvarnde fotot där jag påpekat till städpatrullen om detta, så är den kommentaren borta, som om inget hänt (hoppas Anders Nylander fått reda på att ett av hans inlagda kort försvunnit!) och nu denna känsla av censur, för att man i förväg skall bl a kunna avlägsna olämpliga kort, eller hur det uttrycktes. Den enda gång jag sett ett vad jag tyckte olämpligt kort var på ett barn tror jag, med onormal behåring, sådana som förr visades upp på cirkus. Det måste väl vara lätt plocka bort dessa kort i efterhand.
 
Nej, att engagera sig och försöka identifiera och hitta dubbletter till kort känns inte roligt längre. Nu är ju bara Porträttfynd en enda stor censurerad röra.
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2006-01-08, 16:23
Svar #6

Utloggad Jan-Christer Strahlert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1111
  • Senast inloggad: 2015-01-12, 17:43
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/strjan/
Hej Ann-Mari
Så är det bara numera, därför inga kort mer ifrån mig,
önskar att jag kunde radera dem jag har lagt upp tidigare, så att de inte riskerar censureras mm av den sk städpatrullen
Jan-Christer

2006-01-11, 12:16
Svar #7

Annika Delin

Hejsan!
I måndags 9:e skickade jag in en bild på en okänd man från min mormors fotoalbum. Jag missade att hela bilden skall vara med, dvs även fotograftexten nederst, i det som skickas in (eftersom bilden sitter i ett isticksalbum och albumet går sönder när man drar ut bilderna, vilket vi inte vill att det ska göra). Jag skrev dock att det är taget av Inneh. H Sylwander, Atelier Jaeger, Drottninggatan 33, Stockholm. Dessutom kompletterade jag med att eftersom Sylwander tog över Atelier Jaeger 1905, bör bilden vara tagen detta år eller senare.  
Ingen bild finns utlagd och jag undrar därför om denna försvunnit, om jag gjort fel eller om det tar så lång tid för en bild att visas i Porträttfynd?
Eftersom jag oerhört gärna vill veta om någon känner igen mannen och därmed kan hjälpa oss att identifiera honom är jag väldigt intresserad av att den läggs ut.
Mvh Annika

2006-01-11, 12:47
Svar #8

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Annika!
 
Jag föreslår att du skickar frågan direkt via mail till Crister.
 
Jag hoppas du har större tur än mig och får ett svar från honom. Själv gjorde jag som han vill att man ska göra, skickade ett mail den 7:e januari , men har ännu inte fått något svar på det. Jag har väl fallit i onåd, antar jag.
 
Eftersom det kvittar om jag skriver här eller mailar redaktören direkt, så kan jag passa på att säga att det nya systemet med väntetid verkar  väldigt krångligt. Det gäller att komma ihåg när och vad man har skickat in för kort, plus vad man skrivit. Så jag förstår din frustration.
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2006-01-12, 00:14
Svar #9

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Ann-Mari :Din Mailadress verkar inte fungera. Eftersom man inte bara skall tacka för hjälp på forumet tänkte jag maila dig privat,men din adress verkar inte funka....
 
Ett tips:
 
Kopiera det du skriver i ett worddokument innan du skickar iväg. (ctrl och c därefter ctrl och v = kopiera och klistra in ) och sedan när du skickat iväg går du  in i din profil eller forskarkatalogen så får du numeret på bilden men du ser ingen bild. Kopiera # siffran  med så får du något så du vet vad du sänt in. Men det tar någon dag alternativt dagen efter innan du ser bilden i Rötter  
 
Mvh Kjersti

2006-01-16, 12:52
Svar #10

Utloggad Marianne Kindgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2023-03-04, 15:14
    • Visa profil
    • www.roxnas.net
Om jag fick önska mig något ytterligare i Porträttfynd (bortsett från det jag redan framfört ovan) så vore det följande:
Den som sätter namn på mina foton ska naturligtvis allra helst vara helt säker på vem fotot föreställer, eller åtminstone själv ha ett foto på en liknande person.
Jag tycker inte att data tagna från exempelvis Sveriges befolkning har något större värde så länge man inte är säker på vem personen på bilden är. Ibland har de ju dessutom visat sig vara felaktiga och kanske till och med komplicerar en identifiering.
 
Hälsningar
Marianne K

2006-01-16, 13:47
Svar #11

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Marianne!
 
Jag vet att vi diskuterat detta tidigare. Själv tycker jag också det är tveksamt att gissa sig till ett samband med ett namn på fotot och namn från folkbokföringen. Fast det är väldigt frestande att göra det. Därför är jag väldigt försiktig med att tillföra mer uppgifter på de kort min mamma har namngivit. Vi gick igenom hennes album och hon kunde säga att det där är NN och PP osv. Det är för mig bekanta namn från hennes hembygd, men vissa av dem vet jag inte alls hur de såg ut, så jag hoppas någon släkting i framtiden kan identifiera korten.
 
Risken är också att någon letar efter t ex sin farfar NN på internet och förtjust finner ett foto på NN, som denne aldrig har sett i livet, med födelseår och andra data från Folkbokföringen. Vad personen inte läser är att på kortet står NN, men sedan har någon tillfört denna opålitliga kommentar. Denne person blir ju då lurad att det är en bild på hans farfar och andra kan ju också bli lurad, därför att här har ju ett barnbarn trott sig se sin farfar, alltså måste det vara NN.
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2006-01-16, 21:10
Svar #12

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Nu är ju Sveriges befolkning/Folkräkningen 1890 eller 1900 inte heller lika med Folkbokföringen utan en andrahandskälla, avskrifter till en databas av avskrifter från husförhörslängderna (och innehåller därför en mängd fel - de talar bara om var en person bodde den 31 december 1890 eller 1900 - inte ens namn och födelseår kan du vara säker på, än mindre de övriga uppgifterna - av egen erfarenhet från egen släkt i de databaserna).
 
Är den enda identifieringen namnlikheten (och ibland bostadsort) från Sveriges befolkning och man inte har något annat att ta på så tycker jag det är tveksamt att lägga in de uppgifterna (t.ex. kan föräldrarna vara fel därifrån eller födelseförsamlingarna). Jag håller alltså med Marianne och Ann-Mari.
 
Hälsningar,
Eva

2006-01-17, 22:00
Svar #13

matsen

Nyinlagda kommentarer fungerar ej!
Bilderna där är i allmänhet inlagda 2003 och i de allra flesta fall helt utan kommentarer

2006-01-18, 00:43
Svar #14

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Något konstigt är det! Samma datum, 11 mars 2003, är det på alla bilder man får fram om man vill se de 25 senaste kommentarerna. Och några kommentarer till bilderna är det inte heller (kanske någon enstaka som jag missade - bäst att gardera sig).
 
Mvh
Ingegerd

2006-01-29, 23:05
Svar #15

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Något har hänt med  min återkoppling i porträttfynd. Jag får inte längre mail enligt mina önskemål i mitt användarkonto.
 
Om du vill ha alla e-postmeddelanden angående alla diskussioner du har deltagit i, clicka i rutan nedanför. (Du kommer att få svar även om du inte klickat motsvarande ruta i listan ovan.)  
 
 Svar på mina meddelanden  ( ikryssat)
 
Om du vill ha en kopia på dina egna inlägg via e-post, måste du klicka i rutan nedanför.  
 
 Mina egna inlägg ( ikryssat)
 
 Trots detta får jag inga svar. Jag har skrivit till avbytarvärden och fick svar att det är bara jag som hört av mig och saknar mail.
 Jag hoppas det rättar till sig och att jag kan få mailen i efterhand.
Nu undrar jag om det är någon mer som inte fått Svara_ej@genealogi.se med texten: SVARA EJ PÅ DETTA MEDDELANDE! Detta är ett e-postmeddelande
som skickats automatiskt från Porträttfynd för att informera dig om att en ny kommentar har gjorts till en av dina bilder.
 
 
Kolla upp det och hör av er i så fall .
 
Jag har inte fått något sedan den 4 januari trots att både jag själv och andra gjort kommentarer till bilder (egna och andras).
 
Mvh Kjersti

2006-01-30, 08:14
Svar #16

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Huruvida jag skulle få e-post meddelande om andra kommenterar mina kort, det vet jag inte, men däremot om jag kommenterar mina egna kort, så får jag inte längre något meddelande, som jag fick förr. Det sista känns väl inte så viktigt, men även jag undrar, om den funktionen slutat fungera helt? Jag har samma e-post adress.
 
Nu har jag meddelat Redaktören detta, men det kan vara bra att få veta om detta hänt även för andra.
 
Ann-Mari B
Ann-Mari Bäckman

2006-01-30, 13:51
Svar #17

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Några kommentarer till vad du skriver här ovan, Kjersti:
Jag är rädd för att jag totalt missuppfattade dig, då du frågade varför du inte får några mail, eftersom du inte skrev något om att det gäller saknade mail från Porträttfynd. Mitt svar baserade sig alltså på Anbytarforums svarsfunktion.
 
Användarkontot i Anbytarforum och de val du eventuellt har kryssat i där, är inte på något sätt ihopkopplat med Porträttfynd.
 
Kontot i Forskarkatalogen är däremot ihopkopplat med Porträttfynd, och enligt uppgift från Crister ska det mycket riktigt finnas en funktion som skickar mail, då man med hjälp av användarkontot i Forskarkatalogen lägger in bilder i Porträttfynd. Denna funktion har inte fungerat på ett litet tag, men ska nu vara aktiverad igen.
 
Tyvärr kan du dock inte räkna med att gamla mail kommer att gå ut i efterhand. Detta just på grund av att det aldrig gått ut några, beroende på att den funktionen varit avstängd.
 
I vilket fall som helst, så har jag lyft ärendet vidare för ytterligare undersökning.
 
Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-02-10, 14:00
Svar #18

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Lite undringar:
Varför saknar denna diskussion uppgift om antal inlägg och tid och datum för senaste inlägg i översikten av Gamla bilder?
 
Borde inte rubriken som står under Anbytarforum: Hur gör jag? (Metodfrågor): Porträttfynd flyttas eller länkas hit enligt Peters inlägg för drygt tre år sedan?
-------------------------------------------------
 
Av Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) - torsdag den 06 febr 2003 kl. 21.01:  [Ändra]  
 
Nja, jag ser nog hellre att den diskussion som råkat uppstå under Metodfrågor förs över hit - det blir inte så praktiskt med Porträttfyndsdiskussion på två håll..  
(På sikt kanske det behövs fler underrubriker här under 'Porträttfynd' dock)  
-------------------------------------------------
 
Metodfrågorna finns ju i massor här redan men det skulle vara bra med en egen Metodrubrik under porträttfynd. Foto och scanningsteknik kanske redan är den rubriken som skulle vara Hur gör jag? Metodfrågor. Det vore kanske underlättande om rubrikerna ser lika ut.  
 
Porträttfynd nämns ju även på andra ställen i Rötter insändarsidan till exempel. Jag nämnde mitt problem med att återkopplingen  i porträttfynd inte verkar fungera .Det var under rubriken Rötter och med  anledning av att annat inte alltid fungerar i cyberspace.
 Jag får fortfarande inga Svara_ej@genealogi.se -mail.  
Men det är kanske bara Ann-Mari B och jag som inte får dem och bara jag som saknar dem...
 
Det ärendet  är ju lyft vidare enligt ovan  så jag väntar ju.
 Den som väntar på något gott väntar inte för länge...
   
Hoppas någon kan svara på mina undringar i övrigt.
 
 
Även andra undringar här till exempel:  
------------------------
Ingegerd Johansson (Gerda) - onsdag den 18 jan 2006 kl. 00.43:  
-------------------------
 
vill kanske också ha någon förklaring...
 
Mvh Kjersti

2006-02-10, 14:16
Svar #19

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Ibland går det fort !  
NU får jag e-postmeddelande om mina kommentarer.
 
Barn sittande på fårskinn med bara ben.Bordet har svarvade tre synliga ben och runt kanten sitter svarvade knoppar  fem  stycken  helt synliga med en genomgående rundstav.
 
----------------------------------------------------------------------
SVARA EJ PÅ DETTA MEDDELANDE! Detta är ett e-postmeddelande
som skickats automatiskt från Porträttfynd för att
informera dig om att en ny kommentar har gjorts till en av dina bilder.
 
Använd denna länk för att gå direkt till bilden:
http://www.genealogi.se/portratt/comment.php?id=54066
 
Jag blev riktigt glad för nu kan jag följa eventuella inlägg betydligt lättare.  
Bäst skulle vara med retroaktivitet men det är visst ogörligt tyvärr.
ÄR det någon mer som ej fått / saknat sådana mail?
Mvh Kjersti

2006-02-11, 13:35
Svar #20

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Nu får även jag e-post-svar när jag kommenterar mina egna kort. Då vet jag att det även skulle fungera om någon annan kommenterar dem.
 
Ann-Mari B
Ann-Mari Bäckman

2006-02-22, 14:27
Svar #21

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Hej Kjersti,
 
Varför denna diskussion saknar uppgift om antal inlägg, tid och datum för senaste inlägg i översikten av , beror helt enkelt på att Porträttfynd inte är upplagd som rubrik där. Det som finns där är endast en länk till denna diskussion och uppgifterna om antal inlägg, tid och datum för senaste inlägg finner du om du i stället backar ett steg bakåt i strukturen från denna diskussion: Datorprogram och teknik: Nättidningen Rötter.
 
Inläggen under rubriken ”Hur gör jag? (Metodfrågor): Porträttfynd” är överflyttade till den här diskussionen, under rätt datum och den rubriken är nu stängd och en länk hit är inlagd.
 
Flera underrubriker till Porträttfynd: Det är möjligt att det skulle behövas, men då det finns betydligt angelägnare uppgifter att lägga min arbetstid på för närvarande, såsom den nya strukturen med bl a Resande, Samer m fl diskussioner, så räcker tiden helt enkelt inte till.
 
Återkopplingen i Porträttfynd har jag inte något med att göra och de mail du har skickat till mig har jag sänt vidare till Crister och efter vad jag kan se i ditt nästkommande inlägg, har du också börjat få mailen.
 
Ingegerds inlägg från 18:e januari: Jag kan inte svara på vad det var för fel just då, men har idag gjort samma sak som henne och nu fungerar det som det ska.
 
Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-03-10, 09:57
Svar #22

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Har min dator drabbas av virus eftersom det numera tar sådan tid att komma in i Porträttfynd (1/2 min)? Det tog mig 1 min att komma in i album #33486 med endast 39 bilder.
 
Jag har ett antivirusprogram, så jag plockar bort misstänkta virus varje dag.
 
Jag skulle vara tacksam om någon annan vill kolla om det har blivit en seghet att numera komma in i Porträttfynd och gå in i album. Är det ingen annan som upplever en försämring, så måste jag ha drabbats av något oknytt.
 
Ann-Mari B
Ann-Mari Bäckman

2006-03-10, 10:32
Svar #23

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
För mig tar det ännu längre tid vet ej vad som hänt.Jag gav upp och nu försöker jag igen.Efter 6 minuter återvänder jag till datorn och nu syns bara texten sökresultat i porträttfynd och inga bilder...

2006-03-10, 11:25
Svar #24

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
För mig brukar det vara segt och ta tid att komma in på Porträttfynd, både hemma (modem) och på jobbet (bredband), där jag brukar ta mig friheten att gå in på Rötter om jag har tid kvar av lunchpausen. Men när jag testade nyss tog det knappt en minut att komma till mitt album med 35 bilder.

2006-03-10, 11:36
Svar #25

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ingegerd! Om det tog knappt en minut att komma in i ditt album, var det som vanligt, långsammare eller snabbare?
Ann-Mari Bäckman

2006-03-10, 11:43
Svar #26

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Snabbt jämfört med de senaste veckorna.
 
Mvh
Ingegerd

2006-03-10, 12:05
Svar #27

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Provade just och med samma resultat som tidigare.(kl 10,32 )Gjorde en annan sökning för en stund sedan och den gick hyfsat snabbt tyckte jag.
Porträttfynd: Sökresultat är texten som jag nu får upp men inga bilder i #33486. Efter 8 minuters väntan tror jag inte det händer något mer.
Mvh Kjersti
 Ps Jag har bredband.DS

2006-03-11, 06:49
Svar #28

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ja inte blev man klokare på det här.  
 
Jag flyttar frågan till Datavirus och andra otrevligheter. Så om det är någon som vill svara på den här frågan svara där.
 
Tack Ingegerd och Kjersti för att ni orkade svara!
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2006-03-11, 09:34
Svar #29

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Redaktören är på semester .Han är tillbaka den 13/3 enligt startsidan så därför kan ju inte han svara förrän då.
Jag tror att något hänt som gör porträttfynd segt....Jag tror inte att det är virus eller varken min eller din dator...
MVH Kjersti.
Redaktören kanske vet så vi får avvakta besked från honom...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna