ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mångfaldigade identiska sökträffar  (läst 866 gånger)

2002-10-17, 20:30
läst 866 gånger

Essan Gradhman

Hej!
Vill Peter eller någon annan förklara för mig varför, när jag gör en sökning i Anbytarforum, så kan t ex nio (9) stycken exakt lika förslag komma upp. Jag sökte som exempel på Campenhausen och fick upp dessa 9 (alla nio utgår från EN sökning av mig själv). Varför nio lika??
mvh
Essan G

2002-10-17, 21:02
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag har noterat att det sedan ungefär augusti ofta blir tre likadana sökträffar, vilket ju är illa nog. Men nio verkar inte alls bra..
-Något svar har jag inte på detta tyvärr, vi får se vad vi kan göra åt det.

2002-10-18, 14:08
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Man ser att den första träffen har länken: http://aforum.genealogi.se/discus/messages/44/343.html - på alla de övriga så tillkommer olika (sub)nummer efter 'html': ?1034797432; ?1034759273; ?mndagden17april20002308; ?lrdagden6maj20001427; ?983745029 och så vidare.. Mycket märkligt! -Jag skall försöka ta reda på vad detta beror på; det ser inte alls bra ut.. Just att vissa nummer dessutom har del av gamla datum är ju ännu märkligare!?
(Såg att din fråga här 'bara' ger fyra sökträffar åtminstone.. :-)

2002-10-18, 17:41
Svar #3

Per Eriksson

Hej Peter,
kan det vara så att den lösning som används för indexering, gör fritextindexering och då inte bara på vad som är nytt utan på allt i databasen...... en tänkbar orsak ?
 
Mvh
Per

2007-03-30, 13:00
Svar #4

Carl Szabad (Carl)

Den här diskussionen har tyvärr flera gånger drabbats av spam och måste därför stängas.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna