ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: E-post, ändring av  (läst 956 gånger)

2004-06-13, 14:26
läst 956 gånger

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Hur byter man e-postadress? Verkar inte gå under Användarkonto. Märkligt!

2004-06-13, 14:37
Svar #1

Michaël Lehman (Philippos)

Ja, det är en märklig och omständlig ordning. Man får helt enkelt meddela adminstratören sitt användarenamn, sin gamla e-postadress och sin nya e-postadress.

2004-06-13, 19:33
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jaha - är det okänt för t.o.m. gamla Rötterrävar..  
 
Jo, som jag 'vuxit upp med' så kan man inte ändra e-posten själv; jag brukar svara att det beror på att identiteten är knuten till e-postadressen - men eftersom jag ändrar den utan att blinka vid anmodan kan man ju undra varför inte alla användare skulle kunna få göra det själva..
 
 
Nu har jag faktiskt spårat upp denna funktion i programmet och släppt denna funktion fri! (Är det något jag inte borde ha gjort så får väl himlen falla ner över mig eller graden gråa hår öka okontrollerat; nu är det gjort - och att få lite mindre administrativt jobb är ju inte fel..

2004-06-13, 19:37
Svar #3

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag kom på att det ju finns en poäng med att veta att alla registrerade användare har en e-postadress så att vi kan nå dem.. För kan man ändra själv kan man förmodligen skriva dit 'vad som helst' tyvärr.
-Men det får vara öppet nu tills jag (kanske) ändrar mig.. ;-)
 
 
Däremot så råkade jag upptäcka att man kan stänga av Image Upload: Check referring page for validity - detta har inte ett dugg med mail att göra, men gör förmodligen att folk får mycket mindre problem med att skicka upp bilder i fortsättningen!
Så ibland är det bra att 'tvingas' in i systemet och se vad man ändra på..

2004-06-13, 19:47
Svar #4

Utloggad Arne K Johansson

  • Kontakt
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 309
  • Senast inloggad: 2024-02-19, 17:50
  • Letar DNA-kusiner
    • Visa profil
    • https://www.djursdala.net
Kan vara bra att tillfälligt kunna ändra sin mailadress snabbt så här i semestertider.
Arne
anforskning@djursdala.net

https://www.djursdala.net
076-108 00 29

2004-06-13, 20:57
Svar #5

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Va bra! Det lönar sig tydligen att tvingas in i systemet ibland.  Jag tror inte det är så stor risk att någon anger en ogiltig adress, eftersom det ju är en av förmånerna med att vara Röttervän att få mail. Så man ser till att adressen är giltig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna