ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bilder på Rötter  (läst 998 gånger)

2003-05-17, 12:16
läst 998 gånger

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Är Rötter-redaktionen intresserad av digitala bilder? Inte gamla inscannade bilder utan nytagna färgbilder på vad det nu vara månde. Jag fotograferar en del och kan tänka mig att bidra med en och annan bild på ex. kyrkor eller andra byggnader, gravstenar etc. Om ni vill ha bilder - vilken typ av motiv önskas? Vill också veta vilka format (jpg?, mått, filstorlek) ni föredrar då jag ogillar att andra ändrar i mina bilder ...
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2003-05-21, 12:53
Svar #1

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
OK, jag förstår ... talande tystnad ;p
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2003-05-21, 14:17
Svar #2

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Kanske Rötter måste försöka begränsa sig något och hålla sig till släktforskning. Ett helt fotoarkiv av vad det vara månde verkar lite för ambitiöst. Varför inte göra ett eget bildarkiv på nätet av dina foton? En bra kompromiss är att man kan illustrera sina inlägg i Anbytarforum med bilder som är relevanta för en viss diskussion.  
 
Endast min personliga reflektion.

2003-05-21, 16:57
Svar #3

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
De flesta tidningar (som ju Rötter så gärna vill benämna sig) brukar vilja ha illustrationer för att lätta upp sidorna, men det gäller tydligen inte Rötter. Att jag skrev vad det vara månde var att jag ju inte kan veta vilken typ av illustrationer redaktionen vill ha. Att sen någon illvilligt tolkar det som att jag vill ha ett fotoarkiv med vad som helst i är käpprätt åt ...
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2003-05-21, 17:50
Svar #4

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
OK, jag missuppfattade dig tydligen, trodde du ville ha något liknande porträttfynd men för vanliga bilder, eftersom du tog upp det här. Varför inte kontakta redaktionen direkt så slipper du illvilliga kommentarer. ;)

2003-05-26, 22:32
Svar #5

Utloggad Stephan Skougaard

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2011-07-10, 11:58
    • Visa profil
Sitter och funderar på en tur runt i småland. Just för att ta bilder på kyrkor, gårdar och torp som mina anor ha bott i. (ja, inte kyrkorna förståss) Med en bildbank som Magnusson förmodligen menar, så hade jag sparat en massa tid. Tanken är god Magnusson. Men jag tror du skall satsa på en egen sida kanske, för att få full kontroll över ditt arbete. Blir det tillräckligt intressant för tillräckligt många, så tror och hoppas jag att det kommer att finnas länkar härifrån.
Lycka till!
 
Stephan
 
Ps Vart bor du?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna